Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Det KRYR av dem på kjøkkenet! Er rent og ryddig der, så er ikke derfor, men tenkte jeg skulle vaske ned hele kjøkkenet i kveld, hjelper det? Er det noe annet jeg kan gjøre?? ekkelt! :/
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Effektiv maurkverk Flere gode kverkmidler finnes i jernvarehandelen og på hagesentre. FLYTENDE: Nippon er kjent og kjært for de fleste, et flytende middel som legges ut der mauren ferdes. Mauren lokkes av den søte lukten og tar med seg giftmidlet til resten av kolonien. Nippon leveres fra Kirk AS, og lokkeboks kan også kjøpes til den flytende væsken. LOKKEBOKS: Maurlokkeboksen er lukket og dermed praktisk i hus med barn eller husdyr. Inneholdet i boksen er en blanding av lokkende sukkervæske og effektiv maurgift. Sett boksene der hvor mauren samles, og la boksen stå rolig i en ukes tid til mauren er borte. Bayer har Baythion maurlokkeboks, og Kirk har Luxan maurlokkeboks. SPRAY: Kvitt Maurspray fra Bayer tar effektivt kverken på maurene innendørs. Det sprayes rett på mauren, og med forlengerrøret kan man spraye under listen eller andre steder mauren gjemmer seg. Sprayen virker umiddelbart på mauren, men skal man ta resten av kolonien anbefales midlene nevnt over. UTE: Ofte samler maurene seg ute langs murer eller under heller. Maurkverk iblandet vann kan brukes til å vanne utsatte områder. Baythion I er et nytt middel fra Bayer som fungerer som åtemiddel utvendig. Det er et sukkeråte iblandet granulat og skal være effektivt mot bekjempelse av hele maurreir. Mauren blir lokket av sukkeret og tar med seg giften til reiret og dronningen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Tusen takk for tips, men hvor kjøper jeg dette?
ateena_k Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Jeg hadde samme problemet fo noen uker siden. jeg brukte flytende middel og spray. + at jeg vasket hele kjøkkene(ink bak kjøleskap og stekovn) med ajax og klorin:) Har ikke sett en maur på flere dager! Lykke til!
ateena_k Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Jeg kjøpte det flytende middle på Jernia og sprayen på kiwi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå