Hege & lille Hannah <3 Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Det gjorde ikke vi. Alle sa at det ikke var vanlig med takkekort, så vi lot være.. Er dette noe som folk regner med å få etter å ha gitt gave i dåp? Er litt blank akkurat der :/
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Jeg synes det var rart. Når man gir gave i en anledning: dåp/navnefest/bryllup/konfirmasjon er jeg vant til at det sendes ut takkekort.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2008 Pussig. Ingen av de jeg har snakket med, har fått takkekort i forbindelse med dåp. Kanskje jeg burde få ut noen takkekort da..
The most famous Ludder Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Merkelig krets du kommer fra da. Er jo bare vanlig høflighet det da!
* en liten prinsesse * Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Jeg har aldri fått takkekort etter dåp. Ei heller sendt ut takkekort etter dåp selv, men sørget selvsagt for å takke alle personlig da. Vanlig å gi takkekort ift bryllup og visitgaver ja, men er nok ulik praksis ift dåp.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Vært i en del dåper i mitt liv,og der vi ikke fikk takkekort,ser jeg på foreldrene som litt slasker.. At det ikke var så farlig. Selvsagt skal man sende ut takkekort! Du sendte ut når du konfirmerte deg? Og kanskje når du giftet deg? Stiller på lik linje..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Jeg skal ha dåp 1 juni, og hadde tenkt å sende ut kort da og. Som etter fødselen som vi nettopp har gitt ut. Men når jeg tenker meg om har jeg gitt mange barn dåpsgaver, og ikke fått takkekort. Men fått etter fødsel fra de samme.....
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 ha ha ha ha..du kjenner vel en del slasker som ber deg i dåp du da frk. anonym. Kommer sikkert litt an på hvem man går i dåp til.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Jeg sendte ut takkekort for gavene datteren min fikk ved fødselen, og kommer også og sende ut kort etter dåp. Ikke så fancy kort, men slike man bestiller på nettet med bilde av barnet og tekst. Rimelig og koselig:) Anbefaler FotoKnudsens online bestilling, mange superfine maler å velge mellom. Må si meg enig i at det nesten er litt frekt å ikke sende takkekort etter dåp. Folk gir jo som regel litt fine gaver da, det er jo en stor dag. Og da er det igrunn det minste man kan gjøre.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Vi sendte ut takkekort for gavene vi fikk da mini ble født, så vi sendte ikke ut etter dåpen. De vi fikk dåpsgaver fra fikk vi takket personlig på dagen.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 vi har sendt takkekort for dåp og fødsel samtidig! syns det er bare høflighet, og alle blir jo så glad for det!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #12 Skrevet 6. mai 2008 Man sender takke kort for dåp, det er n selvfølge
Ginger-mor Skrevet 6. mai 2008 #13 Skrevet 6. mai 2008 Jeg gjorde det, litt fordi det er koselig å skrive noen ord og sende bilde til de som ikke ser henne så ofte, men mest fordi jeg er utrolig dårlig til å huske å takke på hennes vegne sånn spontant når jeg møter noen... Både etter fødsel og navnefeiring tok jeg vare på alle kort og skrev hva gaven var på kortene. Valgte noen fine brett-opp-kort med bilde på fremsiden og plass til å skrive inni, gikk igjennom bunkene og skrev noe personlig til alle. Det er en skikkelig jobb, og det tar tid, men de setter sååå pris på det! Så ringer de og forteller meg at snuppa henger på kjøleskapet, står på vifta på kjøkkenet, på stuebordet osv. Og jeg har liksom gjort mitt:) Har du mulighet og ork, så hadde jeg gjort det for responsen! Hehe..
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. mai 2008 Nå føler jeg meg skikkelig fæl... Huff, må vel bare bestille kort da Er jo sant som dere sier, det er jo koselig
Galskapens overhode Skrevet 6. mai 2008 #15 Skrevet 6. mai 2008 Sendte ikke ut for første.. men livssituasjonen var kaotisk.. glemte det hele.. Nå venter jeg takkekort o poten når osm helst.. 6-7 uker siden dåp.. På tide å få dem ut..
Galskapens overhode Skrevet 6. mai 2008 #16 Skrevet 6. mai 2008 For å rette på noen tåpelige skrivefeil.. Nå venter jeg takkekort i posten når som helst
Willy Wonka Skrevet 6. mai 2008 #17 Skrevet 6. mai 2008 Sendte ut takkekort både etter barselsgaver og dåpsgaver. Takkekort etter dåp er da VEEEELDIG vanlig? Sendte dere ikke takkekort da dere ble konfirmert og/eller giftet dere???
MathildeC Skrevet 7. mai 2008 #18 Skrevet 7. mai 2008 Vi har fortsatt takkekortene liggende vi... og hun ble døpt i november! Vi fikk sendt ut ett eller to så ble det stopp, og nå er det for flaut å sende... Jeg synes jo det er kjempekjekt å få selv, så synes i utgangspunktet man skal sende til slike begivenheter.
yret Skrevet 7. mai 2008 #19 Skrevet 7. mai 2008 Hadde takkekort både etter barsel og navnefest. Navnefesten var like oppunder jul, så da kombinerte vi takkekort og julekort.
aanonym Skrevet 7. mai 2008 #20 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har fått takkekort etter dåp to ganger, og begge det siste året. Tror det er noe "nymotens", det var ikke vanlig tidligere. Sendte selv ut nå sist, men ikke for syv år siden da eldstemann ble døpt. Ville overhodet ikke reagert på å ikke få takkekort etter dåp. Konformasjon og bryllup blir noe annet, det er tradisjon.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 7. mai 2008 #22 Skrevet 7. mai 2008 Jeg forventer takkekort når jeg gir gave i dåp, konfirmasjon og bryllup. Syntes det er meget snodig om man ikke får. Da tror jeg de har glemt meg. Etter barselgave syntes jeg også det er kos få ett bilde av ungen.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #23 Skrevet 7. mai 2008 Tror ikke du skal ta det så personlig om du ikke får takkekort etter dåpen. Som du ser, varierer det sterkt hvor vanlig dette er. Så, så fremt du ikke vet at alle andre fikk takkekort, så tror jeg ikke du skal tenke emr på det.
petite fleur Skrevet 7. mai 2008 #24 Skrevet 7. mai 2008 Jeg ga takkekort både etter fødsel og etter dåp. Jeg har faktisk ikke vært i dåp siden jeg var 17 år (snart 15 år siden - ikke så mange unger i min nærmeste omgangskrets), så jeg aner ikke hva som er vanlig eller ikke ;-) Etter fødselen var jeg jo veldig sliten lenge, så da bestilte jeg takkekort fra eurofoto som jeg var sånn halvveis fornøyd med, orka ikke mer enn det. Etter dåpen lagde jeg alle kortene selv, og skrev personlig hilsen hvor jeg skrev spesifikt hva han hadde fått av de ("tusen takk for det fine bildet"). Tror nesten det var mest moro for meg, siden jeg elsker å stulle med sånt;-) P.S. Behøver vel ikke å være slaskete om man ikke sender takkekort etter dåp, det er jo forskjellige tradisjoner på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå