Gå til innhold

bakovervendt livmor = liten gravidmage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var hos gynekologen, mente han at jeg kanskje hadde bakovervendt livmor. Han kjente visst ikke veldig godt, for magemusklene var for spente.

Spurte om dette da jeg var på tidlig ultralyd i uke 12, men da sa gynekologen at om jeg hadde det så kunne han ikke se det nå, for livmoren hadde vokst og var på vei opp av bekkenet.

Såh....er det slik at om man har bakovervendt livmor så bærer man automatisk mer av barnet "inni seg", og dermed får senere mage, og mindre mage enn andre?

Er superutålmodig etter å få en liten kul, lei av å se blautfeit ut:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik trenger det sannsynligvis ikke å være. Moren min har bakoverbøyd livmor, men da hun var gravid fikk hun mage samtidig med de andre som var gravid til samme tid som henne.

Skrevet

Jeg har visst bakoverbøyd livmor, og det er først nå jeg har begynt å få skikkelig gravidmage (25+6).. Eller..for et par uker siden da..har ligget litt etter de andre med termin på samme tid som meg frem til nå, men vil tro jeg har tatt de mer eller mindre igjen.

Noen som veit om dette har noe å si ved fødselen? Om det gjør den verre eller noe sånt...? Kjenner jeg begynner å grue meg litt her gitt..

Skrevet

Har ingenting å si for fødselen, tullemoren. Allerede nå er livmora di som alle andre livmødre pga barnet og placenta som "fyller den opp".

Skrevet

Jeg har (hadde? den skal visst tippe fremover i løpet av svangerskapet) bakovervendt livmor, men fikk tydelig mage i uke 15-16 - merket det på buksene allerede før uke 12, så det trenger ikke bety at det tar tid, nei. Magen kommer når den kommer, men da kan den komme ganske forst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...