Gå til innhold

Noen om har hatt væske i livmorhulen og allikevel fått tilbakeført egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på uttak i dag og fikk beskjed om at de mest sannsynlig ikke blir tilbakeføring på torsdag pga litt væske i livmora :-( Noen andre som har opplevd dette? Og noen som allikevel har fått satt in egg - og blitt gravide??

Skrevet

Håper noen kan svare meg på dette!!=)

Skrevet

Hei, hei!

Jeg tok ut 17 egg, og når jeg skulle sette dem inn 2 dager senere fikk jeg nesten ikke på meg buksa - magen hadde begynt å ese ut. IVF-legen sa ingenting om væske i buken, og satte inn 2 egg. Vet derfor ikke om væske allerede var til stede, men noen få dager etter egginnsetting så jeg ut som om jeg var 6 mnd gravid. Jeg fikk da også OHSS, ble behandlet for dette, tappet, var gravid og lenge syk. Fikk et barn.

Det er bare din IVF-lege som kan vurdere om din tilstand tilsier innsetting av egg på torsdag. Personlig ville jeg ikke gjennomgått OHSS en gang til nå når jeg har erfart dette. Det var både ubehagelig og litt skremmende, og det varte så lenge. Kunne heller ikke fortelle jobben hva som feilte meg, hvorfor jeg var på sykehus etc. Bare min nærmeste leder fikk vite det. Var helt sykemeldt flere uker, deretter delvis sykemeldt, tilsammen ca 10 uker.

Lykke til på torsdag enten det blir innsetting eller frysing av embryo - du har mye å se frem til;)

Skrevet

Takk for svar =) Kjedelig at du fikk OHSS og var mye syk i svangerskapet - bra det endte godt da =) Hadde du væske i livmorhulen eller bare i buken? Egget kom visst til å ligge og skvalpe hvis de satte inn egg nå sa legen, så det var bortkastet egg. Men håper på bedring til torsdag =)

Skrevet

Hei 2 små!

Nei, ingenting væske i livmorhulen, kun i bukhulen. Skulle trodd væske i livmorhulen/inne i selve livmoren, ville renne utav deg akkurat som mens? I så fall ville egga renne rett ut igjen, men jeg antar det vel er ascites du har = væske i bukhulen.

Lykke til i morgen - det blir spennende - føler du deg verre i dag? Hvis magen eser ut er det et dårlig tegn...

mvh

Skrevet

Føler meg ikke værre i dag heldigvis og magen min er ikke stor. Den har ikke vært det i det hele tatt under behandlingen, så vet ikke om det er et symptom jeg kan se etter. Håper inderlig at væsken blir borte og at mange egg er befruktet!!!=)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...