linda1983 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2008 Nei jeg vet ikke. Har hørt at man ikke skal spise sterk mat men vet ikke om det stemmer....?
MintCondition Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Tro ikke alt hva du hører, si ikke alt hva du vet...*dumdedum*
nanomor Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Spis så mye du vil:o) Masse sunne c vitaminer!! Men kan jo være greit å ha titralac boksen i nærheten, kan fort bli litt ekstra magesyre;o)
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Det du har hørt stemmer ikke. Du kan spise sterk mat og chili. Verste som kan skje er vel løs mage og halsbrann.
linda1983 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2008 Det gjør jeg ikke heller. Jeg spiser stort sett det jeg har lyst på og ferdig med det. Fikk spørsmål av ei venninne som skal lage middag til meg i kveld om hun kunne lage noe med chili i siden jeg var gravid. Og siden hun er sykepleier og spurte om det så tenkte jeg kanskje man helst burde holde seg unna. Det er derfor jeg ville spørre dere her inne om det. Men vi er gravide og skal kose oss. Det er det viktigste og at barnet holder seg sundt og friskt naturligvis klem
linda1983 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2008 ok, tusen takk for svar alle sammen Skal kose meg med deilig mat i kveld
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Jeg beklager hvis jeg virket avvisende og sur. Ikke meningen i det hele tatt..! Hadde bare et lite hormonanfall her, så jeg burde heller ha latt være å skrive noe. Huff.. Nå har jeg ordentlig dårlig samvittighet =/ Tror jeg skal advare samboeren mot en mulig hormonell eksplosjon når han kommer hjem fra jobb.. Og så skal jeg legge meg under dyna! =P Kjekt med hormoner gitt *grrhulkgrr*
linda1983 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. mai 2008 he he det er lov det Det går jo litt opp og ned dette humøret. Merker det godt jeg og. Et raserianfall kan komme plutselig og helt uventet hos meg. Skjønner det ikke selv. Må bare riste på hodet innimellom. for plutselig er jeg smørblid igjen
radio Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Tror kanskje du blander sammen mat man bør unngå når man er gravid og når man ammer. Sterk mat bør man vel være forsiktig med når man ammer eller tar jeg feil? Kan ikke skje noe alvorlig galt, men babyen kan reagere på det og få vondt i magen av morsmelka. Mulig jeg tar feil også
mamafrika Skrevet 6. mai 2008 #12 Skrevet 6. mai 2008 jeg har tre unger og jeg elsker chili og sterk mat. I svangerskapene var jeg veldig kvalm og følte at jeg MÅTTE ha sterk mat for å greie å få den i meg. jeg spiste også mye sterk mat da jeg ammet, men holdt meg unna RÅ løk og kål. Var også litt forsiktig med fisk og upasteurisert ost, men var ikke hysterisk. Dere som lurer på hva man kan spise og ikke: husk på at det vokser opp tusenvis av barn i feks india, pakistan, thailand, vietnam, mexico og etiopia (som alle har veldig sterk mat i sin daglige kost) så jeg tror ikke det er noe som er sannhet mht mat. Føl deg frem og kjenn etter hva du selv liker og hvordan du reagerer. Og for Guds skyld- når barna vokser opp la de smake på alt mulig så tidlig som mulig. Barn utvikler smaksløkene sine best før de er ETT år! Minstemor på 1 elsker oliven marinert i hvitløk og chili!
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #13 Skrevet 6. mai 2008 Det har ikke noe å si for babyen i magen at du spiser chilli, men du kan få veldig halsbrann av det.. Også når du ammer skal du være litt forsiktig med sterk mat, men det er bare å prøve seg fram=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå