Gå til innhold

Easy Walker sky vs. OTH Urban Jungle?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har selv OTH Uj og det er den beste vogna jeg har hatt. Herlig vogn, deilig å kjøre både for foreldre og barn.

OTH tåler barn som veier opp til 35 kilo. Easywalker derimot tåler BARE barn opp til 15 kilo. På nettsiden til easywalker fins det bruksanvisninger, og der presiseres det at man ikke skal benytte EW til barn som veier over 15 kilo, vogna kan da overbelastes og ødelegges. Den som ikke tror det, kan sjekke selv ;) Og med påkledte barn med evt. vognpose og sko oppi vogna, blir vektkapasiteten raskt overskridet. Bortsett fra det har jeg bare hørt bra om EW, lett å trille og så er den stilig å se på. Synd den tåler så lite vekt.

OTH er noe dyrere enn EW, ja. Veiledende pris på OTH ligger vel på opp mot 6000 for sportsdelen, mens du kan få en EW for 4500 kr. Men du betaler jo da for en vogn som du kan bruke lenger med tanke på vekt, og det er jo viktig!

Vi kjøpte vår OTH på tilbud hos biteringen.no til 4990,- Og den vogna er så absoutt verdt hvert øre! Elsker den!

Annonse

Det med 15 kg kan man ta med en klype salt. Det er EU´s regler for hva som liksom skal være vekten når man slutter med vogn. Hvis man sjekker amerikanske nettsider står det helt andre vektgrenser da reglene der ikke er like strenge som eu-reglene. Mulig at det er annerledes for EW, men jeg har sjekket vektgrensen på et par andre vogner med produsentene og de nevnte dette. Skjønner forøvrig ikke at OTh skal holde så mange klio, syns de knappene som holder ting på stanga ryker i ett sett. jeg har måtte bytte to stk bare denne uken, skikkelig irriterende. Easywalker blir mye mindre sammenlagt, har større bag og er rimeligere. OTH fantastisk på trillekomfort, men bagen er liten og ikke så lun, og den blir veldig lang sammenlagt. Men det er vel også den beste trillevogna jeg har hatt noen gang, men syns den er aller best som sportsvogn når barna blir litt større.

Ahh greit å vite! Var nemlig ikke klar over vektgrensa når jeg kjøpte vogna, men regner ikke med å bruke den lenger enn 2 - 2.5 år, så da er vi nok godt innenfor grensen likevel.

Forøvrig veldig fornøyd, og skal jeg være ærlig synes jeg vognene er veldig like, klarer ikke å se så mange forskjeller på dem!

OK. Men hvis det er EU standarder det er snakk om, så burde jo denne vektgrensen på 15 kilo gjelde for alle vogner som selges i Europa, men det gjør det jo ikke. Det finnes jo flere vogner som tåler mer enn bare 15 kilo. Bla. OTH, Gt safari, Phi&Teds for å nevne noen. Det er jo en grunn til at produsenten presiserer at vogna ikke skal benyttes av barn som veier over 15 kilo. Og overskrider vi denne vektgrensen vil vi nok ha lite å stille opp med om vogna skulle klappe sammen og/eller barnet skulle bli skadet pga. vogna.

Utrolig kjipt at de ikke kan lage en vogn som tåler mer vekt, for det virker jo ellers som en veldig flott vogn.

Jeg har ikke hatt noe problem med at knapper ryker på vår OTH, den er kjempesolid. Jeg har heller aldri hørt om noen som har det problemet. Kanskje du bør reklamere på OTHen deres, for det skal jo ikke være sånn.

Tror man må se an barnet sitt litt før man velger vogn med tanke på vekt, for barn er jo forskjellige. Minstemann er 9 mnd. og nærmer seg 11 kilo. Førstemann runda 15 kilo rundt da han var 1,5 år. Derfor er en vogn med max vektkapasitet 15 kilo så absolutt uaktuell for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...