Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg vet at det er mange som sliter med alle innleggene om når det går galt, men jeg håper at de klarer å styre unna slike overskrifter. Vi er dessverre mange som sliter med aborter og andre blødninger under svangerskapet og ihvertfall jeg trenger dette forumet da.... Håper at dere bærer over med meg.

Jeg må bare få det ut nå- har ligget i sengen frem til nå, men jeg kan ikke grave meg ned heller. Kanskje noen kan svare meg litt? Legen skulle ringe meg mellom halv 12 og 12, men det har hun ikke gjort. Sitter her som et vrak.

Jeg er nesten 100% sikker på at det går galt nå. Våknet tidlig i morges av at jeg måtte på do og kjente at det var vondt å presse ut urinen. Da ringte det ei bjelle med en gang- slik hadde jeg det for mindre enn to mnd siden når jeg mistet i SA. Men, trøstet meg litt halvhjertet med at det ikke var blod. Så, 1 time senere skulle jeg stå opp for å gå på jobb. Da var det litt brunt på papiret. Har nå blitt litt mere lyst, men fremdeles ingen store klumper. Blør litt av og på. Trenger ikke mer enn truseinnlegg. Er små klumper av koagulert blod farlig? Sånne svarte klumper? Regner vel med det, men må spørre.

Beklager at det ble langt. Har dere opplevelser å dele med meg?

Må også legge til at jeg har vondt i ryggen (spesielt nederst), vondt i lysken og smårar nede i magen. Ikke "rier" som jeg hadde sist ved SA, men det kan jo være at det kommer. Har også hatt en del smerter i rompa.

Takk.

Fortsetter under...

Skrevet

Hei :) Jeg er en av dem som prøver å være positiv, men du skal ikke føle at du ikke kan spørre om noe fordi, det har aldri vært meningen!

Har selv opplevd sa, i uke 10+4 og vet hvor vondt det er. Jeg hadde mistanke to dager før jeg begynte å blø, så når jeg så blod så var jeg helt sikker! Hadde blødd tidligere også, men følelsen var helt annerledes når det faktisk gikk galt... Skjønner godt følelsen du har, den er grusom, og jeg syntes du skal ringe legen din med en gang, og eventuellt dra på legevakten hvis det blir værre!

På den andre siden så hadde jeg sånne svarte klumper den første gangen jeg blødde også, og da var alt helt fint med den lille, så dette kan gå veldig bra også :) Ikke gi helt opp håpet før du har vært på ul og fått bekreftet hva det er som er årsaken til blødningen din! Det kan bare være et sprukket blodkar eller en følsom livmor. Noen har jo også en liten blødning, noen har jo mange og store blødninger. Det er jo heller ikke lenge siden du mista sist, kan henge litt igjen etter det også - da er det logisk at blodet er mørkt! Vet det ikke er lett, men ikke gi opp enda!!

Langt dette nå..... Sender masse gode tanker til deg, send en pm hvis du vil snakke, og gjerne en oppdatering hvis du orker det!! Masse lykke til!!

Skrevet

Hei Bøllefrø i magen:)

Jeg sitter nå her med tårer i øynene. Ikke en enkel dag i dag. Takk for at du tar deg tid til å skrive til meg. Livredd for å få fornyet håp også for jeg vet innerst inne at det går galt nå. Såååå forbanna på legen min i dag. De sa at hun skulle ringe mellom halv 12 og 12.

Skal holde deg oppdatert. Så godt å snakke med folk som forstår. Det er jo ingen som vet det utenom sambo, og han er tilfeldigvis i England akkurat i dag. Kommer hjem i morgen ettermiddag da, men jeg trenger ham NÅ.:)

Jeg er ikke mer enn 6+4 i dag (antageligvis). Kan godt være lengre på vei, men har ikke klart å regne nøyaktig siden jeg ble gravid rett etter SA.

Skrevet

Skjønner godt du har det vondt, forferdelig hvis du skal måtte oppleve en SA til!! Fikk ikke tilbake mensen etter sa'n heller du da... Da er det jo en sjanse for at blodet kommer fra den! Min første mens etter sa'n så ut som en begynnende sa... Så det henger nok igjen en god stund, skal krysse fingrene for at det er det du opplever at kommer nå! For det blir jo igjen litt blod der inne, og det hender jo det blør ei god stund etterpå og alt vil da ikke komme ut mens du fortsatt blør! Men er du 6 uker på veg så kan de jo se hjertet slå på en ul, så ring legen og krev det!! Hvis ikke venter du til legesenteret har stengt og drar rett på sykehuset... hadde jeg gjort! Gjorde det forje gang, og de tok oss alvorlig og vi fikk ul!! Fortsatt lykke til!

Skrevet

Jeg har en liten gladhistorie til deg i allefall. Jeg hadde en SA sist og var naturlig nok kjempebekymret denne gangen. Jeg har hatt spotting/småblødninger helt siden før jeg testet positivt, hver eneste dag. Det har vært alt fra brun utflod, rosa og rødt til mørkt blod som renner litt (aldri mer enn at jeg trengte noe annet enn truseinnlegg) og 3-4 ganger kom det også klumper med koagulert blod. Jeg har vært overbevist om at alt håp var ute denne gangen også. Men UL i uke 7 viste et normalt embryo med bankende hjerte og nå i forrige uke sluttet blødningene helt plutselig (rett før uke 9). Gynekologen som tok UL forrige gang så at jeg hadde mye blod i livmorhalsen og mente det var derfra det kom. Hun trodde ikke det var noe farlig, men jeg skulle være forsiktig med løfting og ikke ta karbad. Det er aldri gøy å se blod, men det trenger heldigvis ikke automatisk bety at det er noe galt.

Vondt i lysken har jeg også, det er ligamentsmerter. Og jeg har også hatt mensmurringer. :-)

Skrevet

Ååååå- tusen takk for oppmuntrende ord! Jeg er så nervøs og venter på at den h.... legen skal ringe. Får ringe legevakten om hun ikke klarer å holde det hun lover. GRRRRRR.

Får virkelig håpe at det går like bra med meg som det gjorde med deg. Har ikke den helt gode følelsen, men...

Hadde du mensmurringer når blødningene sto på også? Hva med deg bøllefrø? Mitt blod er nå lyst rosa og det kan dryppe litt når jeg sitter på do. Spotter ellers bare i truseinnlegget. Har litt rar mage innimellom. Jeg er egentlig ikke så mye annerledes i magen nå enn jeg har vært de siste 3 ukene. Hos legen på onsdag sa de at prøven var veldig positiv (hva enn det betyr), men da kan det ikke ha vært dødt så lenge i tilfellet?!:) Nei- blir ikke klok. Får håpe at jeg kan få meg en avklaring på ul.

Takk ihvertfall- dere er så herlige! Setter stor pris på at dere tar dere tid til å svare "hu bekymra i Stavanger".:)

Annonse

Skrevet

Håper virkelig ikke du mister nå!!! Vi skulle jo holde hverandre i hendene, så jeg klemmer godt nå; vil ha deg her!!!

Håper legen din har ringt deg, så sløvt at de ikke ringer hvis de har lovet!!!

Skjønner så godt at du er redd og bekymret! Vi har jo bekymret oss hele veien denne gangen, og når det kommer blod blir det jo bare enda verre..... Jeg skal krysse alt som krysses kan for at det går bra. Og som ei over her sa, så er det jo håp!!!

Skrevet

Det er ikke godt å si om jeg hadde mensmurringer mens jeg blødde, for blødningene var jo mer eller mindre konstante.

Man har jo nok av hormoner i kroppen selv om man evt har hatt en MA og hormonene sitter igjen i opptil flere uker etter at man har mistet også, så en positiv graviditetstest sier dessverre ingenting om hvordan ståa er (særlig ikke siden de slår ut på relativt lave hormonnivåer og du skal ikke være så veldig gravid før de er mange mange ganger høyere): Det eneste som kan si noe er en UL og evt en hCG-prøve som de tar med noen dagers mellomrom for å se om økningen er normal.

Skrevet

Hei igjen!! Håper virkelig legen har ringt og at du har gode nyheter når du er tilbake her!! Krysser fingrer og tær for deg!!!

Her hadde jeg smerter som bare ble værre og værre... sånn ca hvert femte minutt til å vegynne med, kunne nesten stille klokka etter dem! Så kom de tettere og tettere og så bare rant det med blod. Kom bittelitt rosa, så gikk jeg på do fem minutter senere og da fosset det blod i over ei uke før det ble litt lettere! Alle har det jo ikke sånn da selvfølgelig...

Fortsetter å håpe på den lille i magen din jeg!! Klem til deg :)

Skrevet

Hei jenter

Kjekt å høre fra deg og Klemzi.... Håper at jeg står over dette, men tviler på det. Får endelig svar i morgen da. Legen ringte omsider og vi avtalte tid til 09.15 i morgen tidlig. Hun skal sende meg videre på ul. Jeg fikk også sytt meg til utredning hvis det viser seg å ikke gå veien dette. Jeg hadde en SA for ca 5 år siden og, så det blir 3 til sammen det. Har ingen barn fra før. Godt å vite at vi skal finne en evt årsak til hvorfor dette skjer med meg.

Kjenner at det er ømt der nede, men blør egentlig svært lite. Noen prikker i truseinnlegget, men litt mer når jeg tørker meg. Har en følelse av at det går galt. Mest på grunn av den "vondt når jeg tisser (presser)" følelsen. Ingen som har opplevdt det under SA altså? Hmmmm.

Tusen takk for støttende ord! Utrolig godt å ha dere der. Holder dere oppdaterte.

Klem

Skrevet

Føler sånn med deg! Vet at du har en lang og bekymringsfull natt foran deg.... Og du som ikke hadde sambo hjemme heller, var det så? Får håpe du får sove litt! Ønsker deg i alle fall lykke til i morgen!

Klem

Skrevet

Hei,.. en hilsen fra "bli gravid",.... håper alt går bra med deg denne gangen,.. krysser fingrene....

Selv sitter jeg her med tr,... :( men godt at vi snart kan begynne med første pp etter MA...

Hold oss oppdaterte,.. venter i spenning.

Gode tanker fra meg

Skrevet

Jeg har mistet 8 ganger på rad. Etter det har jeg fått to herlige barn.

Er nå gravid med nr 3.

Da jeg gikk gravid med eldste mannen hadde jeg skikkelig vondt når jeg tissa og jeg små blødde.

Regnet dermed at nå var det over for denne gangen også.

Men den gang ei, jeg hadde faktisk urinveisinfeksjon..

Så jeg x fingrene å håper det går bra med deg.

Det er aldri enkelt med sa, like vondt inni uansett hvor mange ganger man mister.

Så hold håpet oppe iallefall til du vet noe mere.

Annonse

Skrevet

hei,.. hvordan har det gått i dag????

Skrevet

Hei Jenter

Da var det gjort. Jeg er ikke så mye klokere, men skal prøve å skissere for dere hva som har skjedd i dag.

Begynte jo å blø i går. Blødde kun til kvelden i går, og nå er det bare gammelt brunt blod som spottes. Det var helt lukket inn til livmora nå.

Kort oppsummert så skisserte gyn tre alternativ, og alle er like usannsynlige spør du meg...

1. Tidlig gravid. Så tidlig at de ikke kan se noe på ul. Tvilsomt for livmorslimhinna var bare 5 cm?!

2. Spontanabort. Skal man blø så lite og ikke ha klumper? Rart at de ikke kunne se noen rester i livmora... Var helt fint inni der. Sist blødde jeg over en uke.

3. Ex.u. Er jo så sjeldent. Men, har hatt vondt i venstre side i magen over lengre tid.

Tok hcg blodprøver i dag og skal tilbake fredag. De kan nok lese mye ut av dem. Skal også til ny ul på neste fredag.

Jeg får bare vente og se. Slitsomt dette.

Har noen erfaringer å dele med meg? Dere er jo eksperter- hva høres det ut som?:)

Takk og nyt den fine dagen. Jeg har fått sambo hjem og det er nå ihvertfall fint. Får snakke oss gjennom det...igjen.

Skrevet

Uff, så frustrerende å komme fra legen med enda flere spørsmål, og få svar..... Jeg har dessverre ingen svar å gi.... som du sier vil kanskje blodprøvene gi noen.... Du får håpe på det beste, som du sier burde du jo blødd mer om du har hatt SA..... Da ville nok jeg heller holdt en knapp på ExU....

Godt du har fått samboeren din hjem, godt å få snakket!

Klem til deg

Skrevet

Nå virker jeg kanskje fryktelig ufølsom, men det er absolutt ikke vondt ment - bare ett spørsmål? Fikk du negativ graviditets test før du testa positivt igjen? Ei veninne av meg hadde det akkurat som deg, var overlykkelig da testen var positiv 8 uker etter forje sa... Uka etter begynte hun å blø, og da hun fikk ul fikk hun samme beskjed. Hun fikk ny ul og tok blodprøver som deg og fikk da beskjed om at hun mest sansynlig ikke hadde vært gravid etter sa'n, men at hormonene hadde gitt henne positiv test... Ikke at jeg på noen måte sier det er det som har skjedd, for jeg håper jo det er en liten en der inne enda jeg :) Heier på deg og blodprøvene!! Og igjen, ikke meningen å være verken ufølsom eller ekkel... Bare prøver å finne en løsning!! Fortsatt masse lykke til!!!

Skrevet

Neida- du er ikke ufølsom.:) Du er akkurat lik de på sykehuset.:) Jeg følte meg så liten der jeg lå i den stolen. Sette spm tegn ved om jeg er gravid liksom? Jeg er 32 år snart og leker ikke butikk.... Jeg testet negativt leeenge, så jeg var sikker på at jeg ikke var gravid. Så for en uke siden testet jeg positivt hos legen etter å ha hatt teste angst i 1,5 uker. De tok en ny test i går som var meget positiv.

Så det er dessverre ikke et alternativ.

Får bare vente til fredag i neste uke før jeg får et svar. Har helt sluttet å blø nå og graviditetssymptomene blir bare sterkere og sterkere. Frykter grav utfor livmor, for har fremdeles en del vondt på venstre side.

Ha en fin dag!

Skrevet

Hei! Hvordan går det med deg? Er så spent, føler med deg i den situasjonen du er i.

Klem fra

Skrevet

Hei orkide,

for en forferdelig usikkerhet å gå rundt med! Stakkars deg. Ville bare gi deg en trøsteklem, og si jeg håper på det er tidlig graviditet!!

Lykke til:)

Skrevet

Takk Petramora.... Jeg sliter jo, men det må gå bra uansett. Tror heldigvis at jeg er nokså sterk. Kommer meg over det meste, men to tette SA (hvis det er det) begynner å slite på meg. På mer enn en måte også... Sliter med at jeg er borte fra jobb nå. Føler at jeg skulker, men kjenner at jeg trenger det.

Bøllefrø- leste gjennom innlegget mitt etterpå. Jeg tok det virkelig ikke inn på meg. :) Vil bare forsikre meg om at du skjønte det. Setter pris på at du prøver å finne en løsning for meg.

Skrevet

Hei igjen :) Bra du ikke ble sint, for somsagt, ikke meningen å være slem med deg! Krysser fortsatt fingrene for den lille jeg, det blir din tur også :) Har tenkt på dere i hele dag!! Virker som at du virkelig er sterk, du takler jo dette på en suveren måte syntes jeg! Tror alt vil gå lettere for deg med den innstillingen også, blir virkelig et kjærlighets barn som kommer til dere høres det ut som!! Hold oss oppdatert da, sender masse gode tanker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...