Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Da tenker jeg på smak. Vet at smaken er som baken osv... men så mye stygt jeg ser unger har på seg,kan man jo begynne å lure på hvordan de har det hjemme!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Å ja.. så klart.. Når barna ikke har på seg merkeklær eller den perfekte farvekombinasjon som er etter ALLES smak så må de jo ha det elendig hjemme.... Grow up
Willy Wonka Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Jeg er sikkert en av de du tenker sånn om HI. For på min baby har vi på behagelige klær...ikke alltid det lekreste. Sier som en over her: Grow up!!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Snakker ikke om merker... grow up! Fargekombinasjoner! Er helt grusomt!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Seriøst?? Om barna ikke har på seg de fineste fargekombinasjoner så må de ha det mindre fint hjemme enn de som HAR de farvekombinasjonene som er etter din smak? GROW UP barnslig og overfladisk kaller jeg deg. fysj
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 JEG synes det. Det var hele innlegget mitt. Driter i hva andre synes er fint og ikke. JEG synes det er stygt.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Overfladisk HI.....overfladisk...mer er det ikke å si om det. Hvis en unge har på seg et antrekk som ikke matcher, så trekker du konklusjonen at de har det stygt hjemme?? ja, ja.....
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Har vel ikke de mest fancy farekombinasjonene hjemme heller da sikkert.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Siden du sier barn, og ikke baby, tenkte jeg å svare. Jeg har store barn som får velge selv hva de vil ha på seg. Jeg forsøker å lære dem litt om fargevalg og klærne må passe, men ellers får de velge selv. Jeg velger undertøyet, så får de velge bukse og genser. De syns det er helt fint, selv om det av og til blir litt rare valg. Jeg har ikke lyst på konfirmanter som jeg ennå plukker ut klær til. I stedet for at jeg skal bestemme, for at andre skal tro vi har det pent hjemme ), får de velge selv og får erfaring med valg, egne ønsker og preferanser. Selvstendighet og egenverdi foran fasade!
Feit og freidig <3 Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Heisann- jeg kan nok ha ett av de barna du synes er stygt kledd.....Men når det er sagt så er det stort sett når gutten min er i barnehagen at han ikke har klær som matcher eller er strigla i stilen. Dette er pga at han skal kunne leke og kose seg uten at mor blir lei seg for flekker på klærne eller at de skal på magisk vis bli borte(med navnelapper i!) i barnehagen. Jeg har også en del skift liggende i bhg og det er ikke alltid at dette matcher til det fulle.... MEN når det er noe vi skal ellers så elsker jeg å kle både sol og måne i fine klær som matcer og style håret osv... OG jeg har en grei stil hjemme med hvite rene vegger og møbler som matche- og jeg setter pris på personligheten til folk og ikke utseendet,jeg bryr meg mere om hva folk sier enn hva de har på seg. Huff a meg- blei litt provosert av HI jeg... Synes utrolig synd på deg som tenker sånn om mennesker- du kan ikke ha særlig mye selvsikkerhet du- hvis du tror andre dømmer deg på samme måte...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Overskriften din apellerte til meg, for jeg trodde det var en voksen, seriøs debatt. Jeg driver nemlig en privat barnehage i en middels stor by- og ser et voksende problem at barna blir levert uten jakker, skiftetøy, luer osv.. Om barna handler på H&M eller Exit blåser vi en lang marsj i, vi oppfordrer jo foreldre til å kle barna i klær de kan røre seg i, samtidig som de BLIR møkkete og da trenger vi ikke være redde for dette.. Derimot de søte hvitkledde jentene på ett år, er en utfordring, da mødrene vil ha pene, rene dukker. Og ikke et barn som driver med fingermaling og leker i sandkassen, spiser sand og leker med mark og insekter de finner i barnehagen. Så at folk ikke klarer kle på barna sine kan jeg være tildels enig i, men ikke i nærheten av samme grunner som deg, HI!!!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #12 Skrevet 6. mai 2008 Snakker ikke om barnehagen. Går jo ikke rundt i barnehager å ser hva barna har på seg. Snakker om ellers. Skrev at smaken er som baken. Jeg synes det er mye stygt ute å går... det må jeg få lov til å synes.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #13 Skrevet 6. mai 2008 Men du må også tåle at ikke alle er enig med deg...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #15 Skrevet 6. mai 2008 Kjære HI. Hvorfor skrev du egentlig innlegget her på dib, hvis du ikke var interessert i andres meninger, men bare var opptatt av å fortelle om dine egne? Litt pussig... Jeg leste også innlegget ditt, fordi jeg trodde det handlet om PÅKLEDNING, altså rette typen klær til forskjellig bruk. Farge-/stilvalget til folk, henger jeg meg ikke så veldig opp i.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #16 Skrevet 6. mai 2008 Folk må få si akkurat det de vil. Akkurat som jeg kan. Regnet jo med å få svar på et slikt innlegg. Alle andre enn meg synes alle barn kler seg fint og bryr seg ikke om hva andre har på seg. det er svar godt nok for meg. Dere må ikke bli så sinte. Hehe. Kanskje de som svarer føler seg truffet? Ikke vet jeg. Kan godt lage et nytt innlegg om folk som har for mye eller for lite klær på barna sine hvis dere heller vil ha det... hehe
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #17 Skrevet 6. mai 2008 Nå fikk jeg også lyst til å si min mening om noe, og jeg DRITER i om dere andre er uenige: kaviar er kjempevondt og ekkelt! (Bortsett fra det, tror jeg verden hadde blitt et triveligere sted å være, hvis folk klarte å være litt hyggeligere, selvom de har mange forskjellige meninger...).
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #18 Skrevet 6. mai 2008 Føler seg truffet av hva da? Jeg er ikke sint på deg, syns synd på deg jeg, for innlegget ditt og svarene dine forteller om en overfladisk mor som må kle barnet stilig for å fremheve stil..fremfor karakter, kanskje?? Du kan lese en link fra Dagbladet.no, den passer godt til overfatiske pamper som deg. Get a life... http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/05/03/534047.html
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #19 Skrevet 6. mai 2008 Du trenger ikke synes synd på meg kjære deg. Bruk energien din på noe annet kall meg gjerne overfladisk,men vet ikke om du er noe bedre... du snakker utifra din mening og jeg snakker utifra min mening. Det må vi begge respektere eller??? Så lenge jeg synes ungene mine ser normale ut i tøyet,så er jeg fornøyd. Men er jammen mye stygt. Når man blir provosert av ting er det ofte for man føler seg truffet. Det vet vi vel alle?? Jeg har det kjempe fint med meg selv,min mann og mine barn ikke tenk på oss. Hehe
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #20 Skrevet 6. mai 2008 Du kan da heller ikke hindre meg i å synes synd på deg, dine barn og din mann. Det å se normal ut i tøyet som du nå sier, er å gå tilbake fra utgangspunktet ditt, er det ikke? Du får komme deg på krangle, jeg syns synd på dere. Basta.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #21 Skrevet 6. mai 2008 Hei HI Min 3 åring vil gjerne velge klærne hun skal ha på seg selv. Det syens jeg er tildels greit hvis det ikke går helt over styr (eks skjørt uten noen under i 0 grader osv). Når det er sagt....så kan hun godt velge en bukse og en genser som jeg aldri ville ha tatt på. Skal jeg ta lage en "scene" fordi min lille jente er stolt som en hane for å ha valgt ut et antrekk til barnehagen eller til tur fordi det ikke "matcher", eller for at overfladiske teite folk som deg ikke skal føle seg truffet der ute?? Huff....stakkars ungen din....du kommer sikkert til å kle på ungen din helt til 18 årsdagen. Og mannen din? Du legger vel frem klær til han hver morgen??
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #23 Skrevet 6. mai 2008 Hehe. Alle har sin greie! Bare la barna velge og vrake. Min barn gjør også det med hjelp,men legger fram ting de kan velge i som kan passe sammen. Er sikkert like stolte som din 3 åring. Mannen min har nok ikke noe med dette å gjøre,men siden du spør så klarer han å velge skjorte og dress selv. Flink gutt. Men jeg stryker skjortene da
camilla^ Skrevet 6. mai 2008 #24 Skrevet 6. mai 2008 Uff, da er jeg nok en slik mor. For jeg har ett barn som vil kle på seg selv, da blir det mye lekkert. Men jeg bryr meg null så lenge min datter har på seg nok tøy, er varm og trives.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #25 Skrevet 6. mai 2008 ...men jeg kan si meg enig i at noen ganger ser barn veldig rare ut. Hvorfor blander man alle mønster, farger, bilder osv. Jeg blir helt forvirret noen ganger og mister fokus på selve barnet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå