Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. gynekologen jeg går til er så lite informativ at jeg skjønner ingenting av hva hun holder på med. jeg har prøvd å bli gravid i to år. Hun sjekker meg, tar blodprøver og gir meg ny time. Nå har jeg tatt to kur med pergo uten resultater. Har noen hatt slike erfaringer med gynekologen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en lege som ikke forklarte noe uten av jeg spurte og gravde, og hun var veldig negativ hele veien. Gjennomgikk tre inseminasjonsforsøk med denne legen, før jeg gav opp. Etter første mislykka forsøk sa hun at det ikke ser bra ut og at hun virkelig ikke vet hva hun kan gjøre for meg - gjett om jeg var deprimert etter den beskjeden!! Jeg maste meg til to inseminasjonsforsøk til, før jeg skifta lege. Enda en merkelig ting hun sa var at dersom første inseminasjon eller første ivf ikke er vellykka, så er sjansene mine små for å bli gravid. Hun sa også at hun *tror* jeg har pcos, noe min nåværende lege bare lo vekk da jeg fortalte ham det. Etter to ivf-forsøk med ny lege sitter jeg her gravid i 8. uke:)

Så skift gynekolog om du kan, god kommunikasjon er viktig når man går gjennom noe så vanskelig. Masse lykke til!!

Skrevet

Hei! Er det gyn som behandler deg sånn? Ellers be om henvisning til gyn så du får en annen til å følge deg opp. Jeg fikk tildelt gyn på Majorstua som var av samlebåndsmodellen du beskriver, og husket aldri saken min så jeg måtte fortelle henne hver gang hva jeg hadde fått av medisiner og kurer, hva vi hadde avtalt osv. Ikke holdtbart så jeg snakket med fastlegen min og fikk henvisning til ny gyn. :)

Skrevet

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok byttet lege ja. Eller så bør du kreve litt mer tiltak. Du burde få vite hva plan hun evt har- om hun i det hele tatt har en plan. Og kanskje rett og slett kreve at søknad om IVF blir sendt.

Skrevet

hei..vi har prøvd i over fire år,men bare fått beskjed om å ta det med ro..bla bla bla.

Så ble jeg gravid i februar i fjor og mistet,legen min gjorde ingenting i forhold til oppfølging.

Jeg tok selv kontakt med gyn...Fredrikson porskgrunn,og hun ga meg full utredning.Ultralyd,lap(for å skjekke om eggstokkene var tette evt endrimose)noe de var hos meg ,syklusen min (3 blodprøver i syklusen på spesielle dager)mannlige og kvinnlige hormoner,stoffskifte.

jeg hadde tette eggstokker og veldig lavt stoffskifte.

Jeg er ennå irritert forde det har tatt så lang tid ,nå er vi henvist til ivf samtale i morgen...I mitt tilfelle hadde pergo vært bortkastet...stå på krava el gå til en spesialist,lykke til.

Skrevet

Er jo helt utrolig det dere forteller.... Er jo sånn da at om man har prøvd bli gravid i ETT år eller mer uten resultat så skal man/har man krav på utredning. Da skal både mannen/kvinnen utredes for å evt. finne årsak til barnløsheten. Når jeg fortalte fastlegen min at vi hadde prøvd litt over ett år uten resultat sendte hun meg rett til gyn. spesialist til utredning, og jeg var på lap på sykehuset osv. Mannen min avga sædprøve og der var det for få - så ble søknad om IVF sendt. Pergokur hadde og vært helt bortkastet på meg. Bytt lege!!!

Skrevet

hei frøya76

Må bare spør deg og dere andre jenter om det er Blakkstad på majorstua dere var hos.

Hun gikk jeg nemlig til et halvt års tid. makan til dame!

Jeg kom, tok blodprøver,ul. hun sa at hun ikke skjønte noen ting og så fikk jeg ny time. Var hos henne to ganger i uka og jeg ble mer og mer bekymret. Måtte hver gang fortelle hele historien min og hun ville aldri forklare meg noe når jeg uttrykte bekymring. Nei jeg måtte bare komme tilbake. jeg var også vitne til at hun kjeftet på ansatte slik at de gråt.

Da vi kom til i Porsgrunn innsisterte jeg på å få journalen min (skjønner egentlig ikke hvorfor jeg måtte gå til henne, for vi skulle jo ha icsi pga mannen min sine svømmere) og sa takk for meg.

Så mye frustrasjon og mye penger for ingenting. Nei jeg ble helt nedbrutt av henne!

Så mitt råd er skift gyn eller lege dersom dere ikke er fornøyde jenter!

Skrevet

Hei Tuppelupp! Stemmer det, var henne jeg gikk til. Måtte også komme ørten ganger i mnd for å få inv. ul og sjekke om jeg hadde hatt el og sånt. Var jo greit nok akkurat det, men det skjedde jo ikke noe mer! Måtte selv be om pergo og innvendig røntgen etc. så jeg fikk henvisning til ny av fastlegen min. Men brukte jo et år hos henne så det er jo litt kjedelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...