Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 la være å møte opp?! Jeg har termin i juli og skal ha permisjon ett år. Har søkt meg inn på en ny studieretning fra august, men tenker da å ta permisjon. Hvis jeg lar være å møte opp på eksamen på studiet jeg tar denne våren, eller får sykemelding fra legen, hva vil da skje? Kan lånekassa da nekte meg fødselsstipend siden jeg ikke har tatt eksamen denne våren? Usikker:/
Lotta med novembergutt Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Om du lar være å møte på eksamen nå i vår, så vil du bli forsinket med like mange antall studiepoeng som eksamen er på. Lånekassa godtar at du er forsinket med 60 studiepoeng (dvs ett år) før du mister retten på støtte. Du kan forøvrig få støtte i inntill ett år utover forsinkelsen også - så man har alltids en sjanse til å innhente seg. Så altså, om du ikke er forsinket fra før så får ikke dette noe å si for deg neste år. Men det aller beste er selvfølgelig å få en sykemelding.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Takk for svar:) Men hvis jeg får sykemelding blir vel bare eksamen utsatt så hvis jeg aldri tar den blir det jo det samme som å melde seg av/la være å møte til eksamen?
Lotta med novembergutt Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Om du får sykemelding så får du utsatt eksamen ja. Dersom du vil vente med å ta den, uten å nå vite når, så må du søke permisjon. Om du aldri tar den,så får du heller ikke vitnemålet og derfor ikke studiekompetanse. Men du kan jo fullføre det du orker nå, også kan du ta faget som privatist når du er klar for det - om du ønsker å fullføre vel og merke
Lotta med novembergutt Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 hehe, jeg blada tråden din med en annen jeg akkurat hadde svart på. Det gjaldt jo ikke videregående for din del ... Men ja - samme prinsipp gjelder likevel
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 tror det absolutt lønner seg å ta den. Selv om du får dårlig, så har du i hvert fall tatt den og det er jo mulig å forbedre den senere. Jeg vet ikke hvilke plager du har, men jeg har fått legeerklæring på at jeg trenger lenger tid på eksamen så jeg får bevegd meg litt. Klarer ikke å sitte stille 4-6 timer uten å veldig vondt i rygg og bekken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå