Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Hvorfor er dere det? Hvilke bivirkninger er det dere er redd for? Eller er det en annen grunn for at dere ikke vil? Jeg ER så sinnsykt usikker på om jeg skal ta den på sønnen min eller ei... Har dere personlige erfaringer med ettervirkninger fra denne vaksinen??? Hilsen en som holder på å bli GAL av motstridende signaler!!!!
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 ....det er bivirkninger med alle vaksiner...mest av alt er det den skremmede veksten av autisme i usa som leder mange mot vaksine nekt.... dersom du kikker i felleskatalogen ser du både bivirkninger og innhold i vaksinene.....det er for mange nok.....jeg har ikke vaksinert mine unger....men hyppigst har jeg hørt om kramper spesielt feberkramper fra vaksiner samt kraftig diare, slapphet og feber som bivirkninger.......men har også kjennskap til unger som muligens har utviklet autisme etter vaksiner..... legger ved et par youtube linker:
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har vaksinert barna mine med alle de vaksinene som anbefales. Dette pga et visst press jeg føler fra helsestasjon, helsesøster, legen osv.. Vaksinene er jo for å unngå visse sykdommer, som i seg selv kan få farlige etterfølger for barnet. De er jo ikke heeelt ufarlige disse barnesykdommene heller. Men må si jeg også er ganske skeptisk for det. Jeg deltok i vaksineforsøket i 88-89 mot hjernehinnebetennelse, og har slitt i flere år med mindre og mindre energi. Har endelig fått diagnosen ME. Jeg er ikke så syk som de sykeste er, men kan ikke leve et normalt aktivt liv med jobb og sosiale aktiviteter. Har nok med hjemmet. De mener jo at denne vaksinen i 88-89 kan være årsaken til flere tilfeller av ME. Men må også si at begge ungene mine har hatt svært få reaksjoner av vaksinene de har fått. Lite slapphet eller feber i etterkant, og ikke noe diare.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Jeg vet ikke om jeg hadde stolt på noen av sidene her, hverken motstandere eller forkjempere... Propaganda fra begge sider, og av og til direkte feil info. Autisme blir ikke satt i sammenheng med trippelvaksinen, det er det MMR vaksinen som blir. Du får søke litt etter forskningsinfo på nettet, du kan gå via Helsebiblioteket.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Feil anonym. Autisme er satt i sammenheng med thiermosal, som ble benyttet i vaksinene frem til 1998 hvor MMR ble satt i sammheng som en trigger! Dette er svakheten som ble bekreftet i den store studien som danskene liksom "avkreftet" forbindelse mellom Autisme og MMR-vaksinen! Studiet fikk oss til å tro at det var et sammenlikningstudie mellom uvaksinerte og vaksinerte hvor det ikke ble funnet signifikant forskjell mellom de som var rammet av autisme. Fakta var at alle i gruppen var vaksinert, men alle var ikke vaksinert med MMR-vaksinen. MMR-vaksinen er koblet til en spesiell type autisme der barn først utvikler seg normalt og så relativt plutselig blir dårlige, såkalt ”sent innsettende autisme”. Det kan tenkes at MMR-vaksinen kun gir autisme hos en del av de som utvikler denne tilstanden. Dette tok ikke den danske studien hensyn til. Medier i en rekke land presenterte den danske studien som om debatten om MMR-vaksinen og autisme var avsluttet. Men undersøkelsen sier intet om hvilke sammenhenger som foreligger i andre land der innholdet i vaksinene er annerledes. I land som USA og Storbritannia må det derfor gjøres egne undersøkelser. Spesielt er det innholdet av det kvikksølvholdige stoffet tiomersal som lurer i bakgrunnen. For eksempel er det mulig at amerikanske barn lagrer mer kvikksølv enn danske barn: Dette kan skje i svangerskapet gjennom vaksinering av moren, immunglobulinpreparater og miljøforurensninger. På toppen av dette kommer en rekke spedbarns- og barnevaksiner med kvikksølv. Når amerikanske barn får MMR-vaksinen, er utgangspunktet noe helt annet enn i Danmark. Kort sagt kan et amerikansk barn være mer sårbart og ha et dårligere immunsystem enn et dansk barn. Det er nemlig kjent at kvikksølv kan svekke immunsystemet og gjøre kroppen mer sårbar for virus. Påvirkning av kvikksølv på spedbarn er imidlertid dårlig undersøkt, så her har forskningen en viktig oppgave i kommende år.Den danske studien baserte seg på psykiatriske nedtegnelser, ikke medisinske undersøkelser. Wakefield, mannen som satte i gang diskusjonen, la derimot mest vekt på funn av symptomer i mage- og tarmkanalen og tilstedeværelse av virus der. Dermed vet man ikke om meslingvirus fra vaksinen kan ha påvirket de danske barna. Det kan også tenkes at meslingvirus har gjort noen autistiske barn dårligere, selv om det ikke har forårsaket noen økning i antall tilfeller totalt. Tiomersal ble fjernet fra de fleste barnevaksiner fra 1999 som et forebyggende tiltak, men allerede produserte vaksiner var i omløp fram mot 2003. Den totale kvikksølvmengden barn under fem år kunne få gjennom vaksiner, gikk ned fra 240 mikrogram i 1999 til nesten null i 2003. Nå har to forskere analysert to uavhengige offentlige databaser i USA for tidsrommet 1994-2005 for å se om denne utfasingen av tiomersal kan ha påvirket forekomsten av autisme. Det ble observert økte trender for påvisning av nye tilfeller av autisme i begge databaser fra 1994 til midten av 2002. Fra midten av 2002 til 2005 var det en markant reduksjon i nye tilfeller. Det ser med andre ord ut til å være en klar samvariasjon mellom mindre kvikksølveksponering og færre antall nye barn med autisme. En rekke personer har ventet på slike resultater lenge, mens kritikere mener det er faglig uholdbart å bruke disse to databasene på denne måten, og dermed fortsetter den opphetede debatten i USA. Samme pokker for min del:-) den samme gjengen som har forsvart at Thiermosal er sunt og nødvendig for våre barn, sier plutselig nå at det er farlig!! Den gørra der kommer ikke inn i kroppen til mine unger uansett:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå