Gå til innhold

Pappa leter etter dame i Thailand??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst vil jeg påpeke at jeg ikke finnes i nærheten av å være rasist.

Snakket akkurat med pappa. Han er over 50 år nå, og har vært skilt i over 10 år. Hatt noen veldig korte greier med noen damer.

Han er egentlig en kjekk mann, dersom han gidder å stelle seg litt.

Men han gidder ikke det så ofte kan man si.

Han har en kamerat som har en kone fra Thailand, og hun har da en kusine og en annen venninne der nede som kunne tenke seg en norsk kjæreste.

Pappa har visst fått bilder av disse damene som min søster måtte hjelpe han å skrive ut. Den ene damen som er 30 år, hadde stått med en bamse klemt til kinnet. Søster hadde visst reagert litt der, så ut som hun var 16 år.

Men hun er visst 30 år.

Jeg kjenner jeg blir helt kvalm. Skal han være en sånn mann som ikke får noen dame her hjemme så han henter en han ikke kjenner i Thailand`?

Han har sagt før at damene der er mye enklere å ha med å gjøre enn norske damer. Ikke det at han kjenner noen derfra så veldig godt.

Jeg mener selv jeg bør holde kjeft, jeg sa ikke noe, men han påpekte at jeg ble veldig stille.

Jeg fikk rett og slett hetta. Noe så pinlig.Jeg kommer til å bli så flau over han.

Han orker ikke slitsomme norske damer, så da henter han en i Thailand i stedet?????

Jeg innrømmer gjerne at jeg har fordommer mot sånne arrangerte greier.

Skrevet

Haha.

Det er vel egentlig ikke din sak.

men hvorfor syns du det er så fælt? Kansje treffer han ei kjekk dame.

Kansje får de til og med et godt liv sammen.

Skrevet

Nei, det er ikke min sak. Derfor holdt jeg også kjeft. Vil selvfølgelig at pappa skal bli lykkelig.

Jeg har vel en del fordommer mot slike forhold. "Ekle norske mannfolk som drar til Thailand for å finne seg en søt ung kone som leter etter ett bedre liv". (Jeg sier ikke at ALLE forhold er sånn, men når det begynner på denne måten?) Damen er 2 år eldre enn meg.

Også kommer de hit og blir mishandlet etc.

Jeg kommer til å bli dritflau.

Skrevet

Faren min gifta seg med ei dame fra ett av de landa der (husker ikke om det var Thailand eller Fillipinene), var søstra til en inngifta nabo.

I alle fall. Gifta seg der nede og brukte masse penger på diverse, blant annet til å forsørge hennes barn fra tidligere ekteskap. Men han ble grundig lurt altså, hun reiste aldri hit. De ble skilt etter noen år ja, og han er litt irritert ennå.

Men etter å ha sett det programmet som gikk på tvNorge for en liten stund tilbake, ble jeg totalt sjarmert. Så jeg er ikke så negativ som jeg en gang var.

Jeg hadde det på samme måte som deg. Når jeg tenker meg om hadde han nok hatt godt av en dame som kunne stelle og ta vare på ham. Men men..

Skrevet

Jeg forstår.

men kansje du må revurdere fordommene dine en smule.

Er faren din en ekkel gris? Kommer han til å mishandle kona si?

I hovedinnlegget framstiller du ham som en relativt grei, vanlig, mann.

De fleste med utenlandske koner er jo det.

kansje er han lei av å være ensom?

Kansje føler han at norske kvinner ikke ser på ham som en attraktiv partner? Siden han mener at norske kvinner er krevende etc.

Har inntrykk av at en del "gammeldagse" norske menn har falt av lasset når et gjelder å finne partner.

Det kan jo være bedre å søk kjærlighet en å leve i ensomhet.

Og den søte unge kona kan jo godt være en resurssterk ung dame som gjør noe aktivt for å få et bedre liv. Det er ikke sikkert det er noe "synd" på henne på noen måte om hun velger faren din.

Skrevet

Faren min er gift med ei fra Thailand.

* Han har sagt at hun og venninnene hennes (som også er Thai) egger hverandre opp med hvem som har mest og finest av hva..møbler, biler, smykker osv..

* All lønn han tjener går på hennes konto

* Han har kjøpt bil til henne, selv om hun ikke har førerkort, hun klarer ikke bra nok norsk til å bestå teorien (og hun har bodd her i landet i snart 15 år..men GIDDER ikke å gå på Norsk kurs)

*Han har tatt opp lån for å spandere på henne turer hjem til Thailand for å besøke famili

* Han har tatt opp lån og bygget hus på en eiendom hun visstnok eier i Thailand som de bor i når de er der..

* han har 2 jobber og har alikevel dårlig råd.. har ikke en eneste ferie dag...sparer opp til når hun vil hjem til thailand på ferie

* de kjøpte nytt hus og hun insisterte på male huset, utvendig oppussing og innkjørselen

ikke bare bare gitt

takket være henne så har jeg ikke kontakt med min far.. hun spredde løgner om meg til min far og til venner og nabo.. hun har jaget meg ut av huset og kalt meg div stygge ting og behandlet meg så stygt gjentatte ganger at blodet mitt fryser til is når jeg ser henne..

kanskje andre er heldigere

Skrevet

Overskriften så nesten ut som et nytt reality program som Tv Norge kunne dukket opp med i nærmeste fremtid...

har ingen erfaring med hverken thai damer, eller andre damer, som rømmer landet med en rik mann til norge, for å leve godt...

Skrevet

pappa sin samboer igjennom over 10 år er fillipinsk, og jeg kjenner igjen flere av tingene du over nevner.

-i hennes fillipinske vennemiljø er det om å gjøre å være rikest og ha de fineste og dyreste tingene. de skryter fælt til hverandre, jeg blir kvalm.

-hun betaler ingenting for å bo, leve eller spise hos pappa. det eneste hun må betale selv er bensinen på sportsbilen hun fikk i bursdagsgave av han.

-på alle de årene hun har bodd her har hun ikke giddet å lære seg norsk. har liksom prøvd, men snakker fremdeles engelsk.

men selv om jeg ikke har noe særlig godt forhold til henne, har jeg blitt kjent med datteren hennes og fått være med til hjemlandet deres. blitt mange erfaringer rikere, og det viktigste er jo at pappa har det bra med henne. har fått noen spørsmål om det er sånn "kjøpe-seg-asiatisk-kone-opplegg" og det er litt flaut. men det er ikke slik med dem, de møttes i england, hun er engelsk statsborger, og tilogmed eldre enn pappa, hehe..

ikke være så negativ, gi det en sjangse. gjør faren din oppmerksom på "risikoen" (dette med å bli lurt). han er finner vel ut hva som passer han :) asiatere er jo generelt herlige mennesker da:)

Skrevet

Min far var gift med en dame fra thailand i 1 år, hun var 35 år og kjempe grei.

Men det holdt ikke mere enn året, hun var visst ikke så lett å ha med å gjøre. hehe....

Nå er han gift igjen, denne gangen med en JENTE på 20 år! :-O Hun er yngre enn meg! Jeg ga grei beskjed om at jeg syns det var heeeelt fjernt, men snakker for døve ører.

Har enda ikke møtt henne, min far leier nemlig hus til henne der nede og har kjøpt en butikk til henne som hun driver der nede.. hehe... SÅ har på feelingen at han har blitt litt lurt der, for det var da sørens så lang tid det skulle ta for at hun skulle komme opp her? hehe...

Men ja, er flaut!

Skrevet

Kjenner en som giftet seg med en dame fra Thailand.Men han fant seg ikke en unghoppe. Han fant seg en på sin egen alder. De er over 50 begge to. Begge jobber, leiligheten i norge står på ham og huset i Thailand på henne, det pga at utlendinger ikke har lov til å eie. Og hun er fremdeles ansett som Thailender.

De elsker hverandre begge to, det går ann å se. Det tok en stund før språkproblemene gav slipp. Etter det har de hett det vidunderlig.

Skrevet

haha..ja serlig...alle vett jo hva de damene er ute etter..greit nok at det fleste sikkert får et bedre liv her ihn til økonemi,hus stander ol..skjønner ikke at ikke folk kan ta til takke med damene fra sitt eget land...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...