Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Trenger litt synspunkter her. Vi liker godt navnet Louise, men liker IKKE navnet Lovise (altså uttalt med en "v"). Ser dere godt forskjellen i uttalelsen i og med at det er stavet med en u?? Det uttales jo helt forskjellig..Har inntrykk av at ikke alle gjør det.. Ellers er navnene på listen: Hannah Helena Julie Ella Gabriella Kom GJERNE med synspunkter - vi står ganske så fast!
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Louise er mye finere enn Lovise, jeg hører tydelig forskjell. Ellers er Ella mitt favorittnavn, så ville absolutt valgt det. Hannah og Julie er også veldig fine navn som jeg kunne brukt selv. Liker Gabriella og Helena også, men det er navn jeg må tenke litt mer på før jeg eventuelt kan vurdere å bruke dem.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Jeg uttaler det likt jeg, men liker skrivemåten på Louise bedre
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Likar Lovise best, men Louise er også fint. Ellers likte eg godt både Julie og Hannah (helst utan h)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Lovise er den norske formen, så det er naturlig at mange uttaler det slik her i landet, selv om dere ikke skriver det med v.
prebs Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Jeg ville rangert dine navn slik: 1.Julie - elsker det 2.Hannah - liker det veldig godt 3.Ella - koselig 4.Louise - fint, og finere enn Lovise 5.Helena - ok, HelenE er finere 6.Gabriella - liker ikke
Vannmann35 Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Uttaler Louise som Loise og Lovise som Lovise - rett frem - ingen problemer med å høre forskjellen. Ellers liker jeg Helena best av dine forslag :-)
huldra87 Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Jeg uttaler Louise som Loise, og Lovise som Lovise. Jeg tror at jeg egentlig liker uttalen på Louise best, men så liker jeg skrivemåten til Lovise. Litt vanskelig det der... Men hvis det skal vurderes oppkalling her i gården, så er Lovise aktuelt da dette er min bestemors mellomnavn. Så jeg driver selv og "tygger" på uttalen Lovise, og jeg liker det mer og mer, selv om Louise fortsatt er favoritten av de to. ;-) Ellers så liker jeg Ella og Julie veldig godt. To flotte navn :-) Gabriella må jeg tygge litt på. Hannah er ok, men jeg synes det er litt kjedelig. Og så synes jeg det ser best ut skrevet som Hanna, men det er nå en smak-sak. Helena er også fint, men jeg synes det også er kjedelig. Sånn er det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå