Gå til innhold

Har jeg rett på lønnsøkning som skjer under sykemelding/ permisjonstid?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært 100 % sykemeldt siden uke 27, og kommer til å være det når jeg går ut i permisjon 16 mai. Man får etterbetalt lønnsøkningen fra 1 mai, i August mnd. Det er det som er vanlig i kommunen jeg jobber i. Har jeg rett på den lønnsøkningen, selv om jeg var sykemeldt 1 mai? Arbeidsgiver har jo allerede sendt inn hva jeg har i lønn nå (NAV krever det) ??? Noen som kan hjelpe meg?

Fortsetter under...

hei jeg er i samme situajon selv.har term 9 sept.uke 23 nå.ble sykemeldt allerede i 12 uke pga bekkenløsning.jeg har ikke prata med nav men,har prata med andre som også har det problemet.de fikk til svar at de gikk ut ifra opplysningene de fikk ved sykemeling ved utregninga av permisjonslønn.for og få med seg lønnsøkninga må en tilbake i 100 prosent jobb.idiotisk eller hva

I de aller fleste kommuner får man utbetalt perm penger av kommunen og så får de det tilbake fra NAV... I Kommunen der jeg jobber får jeg fulle feriepenger OG jeg får også med meg lønnsøkningen fordi det er kommunen som betaler foreldrepengene til meg.. Hadde jeg gått opp i ansiennitet mens jeg var i perm ville det også skjedd automatisk slik at jeg fikk mer lønn.... Sjekk hvordan det er i din kommune - kanskje er du heldig?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...