Gå til innhold

Hvordan bli kvitt magefett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke tykk men heller ikke tynn, vil ned 5 kilo for da havner jeg der jeg var før jeg fikk barn, problemet mitt er magefette. jeg syntes magen en fin når jeg står, den er hard og stram, men når jeg setter meg så henger det ut mye stygt ekkelt fett,liker det ikke.

 

hvordan bli kvitt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Det går nok ikke an å "punktslanke" seg. Hvis man vil redusere overflødig fett på kroppen, uansett hvor, så må man gå etter den enkle regelen å forbrenne mer enn man tar inn i kroppen. Altså gjelder det å bli bevisst hva man putter i munnen (mindre sukker!) i tillegg til at man øker fysisk aktivitetsnivå slik at overflødig fett blir brendt. Det er mange som tror at man kan bli kvitt magefett ved å ta hundre situps om dagen, men det er bare en myte. Også er det jo dessverre sånn at når man går ned i vekt så mister man fett senest der hvor man har mest, og hos mange jenter (deriblandt meg selv) er jo det rundt magen...

 

Må si at jeg gruer meg litt til etter fødsel for jeg kan se for meg at jeg vil ha litt problemer med å få bort magefettet selv... Håper jeg klarer å etterleve mine egne teorier...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest effektive for å redusere kroppsvekten er å kombinere utholdenhet- og styrketrening. Finn en aktivitet du liker, f.eks. gå/jogg, sykkel, aerobic, svømming, stavgang, ski... fantasien stopper. Det viktigste er at du liker å gjøre det - slik at det blir gjort. Start med korte turer og øk varighet og tempo etter hvert. Ettersom formen blir bedre kan du spe på med intervaller: løp fort i en periode og ta så pause.

 

Når det gjelder styrke bør du velge øvelser som styrker muskler som du bruker i hverdagen, som forside og bakside overarm, skuldre, bryst, mage, rumpe og lår. Fine øvelser er bicepscurl, push-ups, skulderpress med vekt (f.eks. baby), planke (for mage) og knebøy. Trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det.

 

Hyppigheten på treningen bestemmer du og timeplanen din. Om du føler du har dårlig tid kan du ta et par dager der du bare trener utholdenhet og et par dager der du tar noen styrkeøvelser på stuegulvet mens babyen sover. Har du litt mer tid tilgjengelig kan du ta styrkeøvelsene etter at du har gjennomført utholdenhetsøkta.

 

Om du gjennomfører et slikt program vil etterhvert magen (også) forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...