Bæibi1+2 Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Jeg prøver å orinetere meg i denne verden av fancy bæreprodukter og lurte på hva dere anbefaller. Skal brukes på ca 3 uker gammel baby. Jeg har sett litt på tettinntil.no men klarer ikke bestemme meg. Hva har du valgt og hvorfor? Takk for alle svar! :-)
Mine 3 småtroll! Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har både slynge og babybjørn. Slyngen var kjempefin i begynnelsen frem til ca 2 måneder. Gutten min ble veldig nysgjerrig når vi var ute å gikk og mistet litt oversikten i slyngen. Nå bruker jeg kun babybjørn dersom jeg må ha han med og ikke kan bruke vogn. Fordelen med sjal, slynge og meitai er jo at du kan benytte de i lenger perioder av gangen.
mammaen til Luca Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har bæesjal, og kan ikke få fullrost sjalet nok. Brukte det første gang da gutten min var 3 uker, og da var jeg på båttur med "danskebåten" Satt i restauranten med gutten min i sjalet foran på magen uten at han var nevneverdig i veien. Og han trives i sjalet. Han har alltid likt å ligge på magen, og bruker det ennå titt og ofte. Han nærmer seg 4 mnd. Jeg er sikker på at jeg kommer til å bruke det lenge. Han sitter så godt fast at jeg trenger ikke å holde han, har begge nevene fri, og etter å ha gjort det noen ganger, er det også blitt enkelt å ta sjalet på. Så filmbruksanvisning på youtube som var veldig bra. Ja, dette er å anbefale. Kjøpte min brukt på finn.no
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 (litt større baby enn deg men...) snuppa mi er 6mnd, og vi har akkurat kjøpt patapum bæresele (fra dotedot) den kan brukes fra 5mnd til 20kg men til nestemann har jeg lyst på meitai eller bæresjal syns det blir slitsomt med ringslynge over ene skulderen har også en babybjørn, men når ungen begyner å bli noen kilo, tar den knekken på skuldre og nakke.. er kjempefornøyd med patpum'en, (typen min nekter å gå med sjal, derfor ble det sele) men hadde også lyst på babyhawk mei (samme prinsipet, men patapum har spenner) lykke til i bærejungelen
Aibell Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Til en så liten baby er det ingenting som slår elastisk bæresjal Støtter godt om den lille og den store kroppen!
Bergene Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Til en liten baby er sjal det aller beste syns jeg =). Støtter godt! Du kan kjøpe elastisk sjal eller vevd sjal. Elastisk er en smule lettere for nybegynner å få til, mens vevd kan brukes lengre (til 3-4 år om man vil). Etter babyen er 7-8 kg. syns jeg vevd er best om man skal bære lenge, men til korte stunder kan man bruke elastisk helt til ca 10 kg. Lykke til med valget!
Krøvvel Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Ikke velg babybjørn. Det er bare å bruke masse penger på noe som ikke er bra for hverken deg eller babbisen. Med et elastisk sjal kan du bære så lenge du vil om gangen, og knyter du riktig er det ergonomisk korrekt for babyen, i motsetning til Babybjörn.
Yo&La+spire Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Vil også anbefale deg sjal:) Vi bruker vevd sjal og eg bære jenta min på 14 mnd hver dag,ofte i flere timer. Dette støtter godt både for babyen og den som bærer. Slynge er raskt å få på, men det kan bli tungt å bære på bare en skulder etterhvert som babyen blir større. Ville isåfall hatt både slynge og et annet type bæretøy. Meitai liker eg også godt. Det er enkelt, men sjal er likevel det beste synes eg da det støtter bedre og gir bedre bærekomfort. Men meitai er enklere og raskere å få til og en fordel når det er varmt (det er ikke så mye tøy). BB ville eg ikke valgt. Du kan bare bære 30min fordi den er ikke ergonomisk riktig og belastningen på babyens hofter og rygg blir for stor. Den kan også bare brukes opp til 10-12 kg. Veldig begrenset med andre ord.... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 hva er det med BB da? fikk en av svigermor, og hadde tenkt å bruke den, er de farlige???
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 har aldri hatt BB, men kjenenr jeg får litt vondt inni meg når jeg ser babyer i slike. Det ser så vondt ut! Vi brukte elastisk sjal i begynnelsen, og nå bruker vi patapum til lange turer ( i skogen og sånt), hjemmesydd meitai (i butikken og på kortere turer. er ikke prof syerske, så bærekomforten er litt dårligere enn patapum'en) og vi øver oss på vevd sjal (Girasol). Synes sistnavnte er litt vanskelig å knyte ennå, men sånn var det med meitaien de første gangene også. Etter lit øving går alt som smurt. Konkl: til liten baby ville jeg brukt elastisk sjal, og senere gått for en god meitai eller et sjal. Patapum'en er grei for de som vil ha noe de slipper å knyte, men jeg er så vant med knytingen at det ikke er noe pes lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå