loviss Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har pco,og hører at det er enda vanskeligere for oss å bli gravide. Er noen som har blitt gravide for det om?...å på hvilket forsøk da?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Ja, jeg har PCO og har vært gravid 6 ganger. 3 aborter mellom uke 11-15. Har tre friske barn mellom 10 mnd og 10 år. Kun siste barn er unnfanget med IVF-metode. Var ikke klar over dette med PCO før jeg som 35 åring sleit med å få barn nr 2 og hadde mistet en del ganger. Jeg har hele mitt voksne liv aldri brukt prevensjonsmidler. Ikke det at jeg har hatt så mye sex, men jeg har så avgjort ikke hatt lett for å bli gravid, særlig ikke i ung alder (kunne ha mens 4 ganger i året som ung dame). Om det var tilfeldig eller ei vites ikke, men den letteste gangen jeg ble gravid var ved mitt første og eneste IVF (ICSI) forsøk i 2006. Da var jeg 41 år. De tok da ut 17 egg etter 120 IE puregon/dag i 10 dager samt EL-sprøyte. Fordelen med PCO er at det kan komme mange egg ved hver hormon-stimulering. En av ulempene er økt mulighet for overstimulering, og noe økt abortfare.
loviss Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2008 åhh:) det var en lettelse å høre:) Jeg er 20,å har slitt med veldig ustabil mens så lenge jeg kan huske. Er nå igang med vår 2 runde. Har gått på enda større doser 75ie i 5 dager 150ie i 5 dager, og 225ie i 4 dager. Var på ul idag,det så knall bra ut:) mange store å fine eggposer,ble helt overasket:) å slimhinna var på nesten 11. Skal på uttak på torsdag,håper at det går denne gang. Har også gått til soneterapi og akupunktur,håper det gjør susen.
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har pcos og min mann vedig nedsatt sædkvalitet, vi ble gravid på første forsøk, ICSI- metoden, og nå ligger det en tulle på 8 uker ved siden av meg på sofaen Fikk hentet ut 9 egg, men bare ett ble befruktet.... kanskje det er pga pcos` en, det vet jeg ikke... Masse lykke til!!!!!!! :)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Lykke til loviss, det blir en kjempespennende uke og siden rugeperiode for deg;)) mvh
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Høres veldig lovende ut for deg:-) Spennende. Jeg har PCO og har aldri mensen med mindre jeg tar medisiner for å få den. Hos oss satt spiren på 2.IVF etter 4 Innsettinger og 1 SA. Jeg har fått ut 14 og 18 egg på mine uttak. Skal krysse fingrene for deg! Det er mange med pco som har klart det, er absolutt ikke den værste diagnosen man kan ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå