Attekattenoa Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Skal til uttak i mårra tidlig. Begynner å bli ganske så spent her, grue-gleder meg=) Vil gjerne høre hvordan dere andre opplevde uttaket, og hvor mange egg tok dere ut, er det vondere under og etter inngrepet hvis man har mange egg?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Jeg synes det var vondt.. har tatt ut 12 egg, 9 egg, 7 egg og 8 nå på siste.. synes det var vondt uansett antall hehe.. men mange som ikke synes det var vondt i det hele tatt, så jeg er vel ei pingle hehe.. Ønsker deg masse lykke til, får håpe de plukker ut gullegget ditt i morgen!!!
C *baby i magen* Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 jeg tok ut egg sist tirsdag. og grua meg litt. jeg hadde ikke sommerfugler i magen men gresshopper jeg syns det ikke var så vondt som jeg trodde det skulle være. tror det kommer ann på hvilken klikk man er og hvilke smertestillende man får. jeg syns nesten det var vondere å få inn kanyle i armen. jeg kjente at de tok bedøvelse i kjeden, men jeg skvatt mer liksom. og det gikk så fort. og når de skulle ta ut egg så kjente jeg det men det var ikke vondt. det føltes litt som om når samboer blir litt for ivrig i sexen. kjentes ut som noen bytta litt på eggstokka. det er ingen ting å grue seg til. blir spennende å høre hvor mange egg du får. jeg fikk ut 14 egg, og nå har jeg ett egg jeg ruger på og 4 på frys. lykke til. det går så fint atte
Nøtt Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Jeg fikk ut 27 egg. Var ikke så vondt på den ene sida, men da han begynte å stikke på den andre sida så gjorde det ganske så vondt ja.. Men ikke så vondt at det var helt uutholdelig. Man må jo lide litt for dette her.. Jeg hadde nok trodd at bedøvelsen og det smertestillende jeg fikk skulle ta mer av smertene enn det gjorde.
Lisa78 Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Da er jeg ferdig med mitt egguttak. Å sette kanylen tror jeg er greit for de fleste, men hos meg fomlet hun litt da mine blodårer som regel er vanskelige å finne. Selve uttaket syntes jeg var vondt, men ikke så vondt at jeg ikke er villig til å gjøre det en gang til. For min del var det stor forskjell på de to eggstokkene. Den venstre, med færrest egg, var slett ikke så vond å hente fra. Den høyre derimot, der ble det litt verre for hver folikkel. Når deet er sagt, så var det ikke så vondt at jeg hadde behov for å lage en eneste lyd. Bare husk å puste, jeg merket i alle fall at dess mer jeg klarte å slappe av dess greiere gikk det. Uttaket endte med 14 egg, så det var ikke alle eggposene som innholdt egg. Ellers må jeg bare få nevne at nervøs var jeg ikke i det hele tatt. Vivalen gikk rett til hodet på meg, og jeg ble regel rett litt knisete. Lykke til! Dette går bra! Det er under et halvt døgn siden jeg var inne, og smerte er snart glemt
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Lykke til med uttak! Jeg hadde uttak onsdag i forrige uke. Syns egentlig ikke det var så særlig vondt. Mer vondt på høyre side enn venstre for min del Men det blir jo litt drag i eggstokkene og tarmene, så litt ubehagelig var det. Hadde ikke vondt etterpå- kun litt press i rompa Hehe... men det er vel pga at det siver litt væske ut i buken etter uttaket.
Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Vil ønske deg masse lykke til ! -jeg var oxo nervøs, men det var vrkelig ikke nødvendig. Fikk en beroligende + 3 paracet en time før uttak, den virket godt på meg. Sykepleieren hadde litt vanskeligheter med kanylen, jeg har så små-små blodårer, men det gikk til slutt . Selve uttaket var ikke vondt i det hele tatt, du får bedøvelse vettu. Og du følger med på en egen skjerm ved hvert egguttak ( morro). Husk å slappe av, pust med magen og tenk på at det tar deg kun et kvarter-tjue minutt så er du ferdig ! Resten av dagen tar du bare vare på deg selv og koooser deg med det du liker aller best
Cmoi Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 2små - IVF, uttak 6.mai Håper du klarer å slappe av, da er det ikke vondt. Tror de fleste er litt anspendt og det gjør det hele værre. De tabl du får som skal taes en time,før gjorde meg litt slapp, fikk velge mellom petidin og akupunktur bedøvelse til inngrepet, tok petidin. Det eneste som stakk litt var bedøvelses sprøyten i livmorhalsen, ellers kjente jeg bare litt roting når eggene ble tatt ut. Ble litt trøtt etterpå av petidin(morfin) Slappet av en halv time der også dro vi hjem. Sov litt i bilen hjem. Ikke noe vondt eller ubehag etterpå. Blør litt. Satte gel som jeg skal ta 2 ganger pr dag i 15 dager, fint gikk det også. Og som du vet, fikk vi ut 9 egg:) Går så fint skal du se, skal tenke på deg i mårra:) Klem
kirsty*2barnsmamma Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Jeg hadde uttak idag, og jeg syns det var kjempevondt! men det er fordi jeg ikke responderer så bra på bedøvelse... selv om de gav meg ekstra så merket jeg lite til det. Derfor ble det som uttak uten noe smertestillende. Men det var ikke så ille at jeg har fått skrekken eller noe. Om vi ikke lykkes med dette forsøket så gjør jeg det igjen for å si det sånn. Husk at om du føler bedøvelsen ikke virker, så si ifra til sykepleier så du får mer. Jeg var nok ikke så flink å formidle hvordan jeg hadde det. Lykke til imorra da! Klem :-)
74skytte Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 Jeg syntes det ikke var så vondt. Så fort jeg lagde en liten grimase for at det gjorde litt vondt, så fikk jeg en ny dose med smertestillende i armen. Det var litt ubehagelig bare. Gruer meg ikke i det hele tatt for å gjøre det igjen. Lykke til!
Attekattenoa Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2008 Takk for svar jenter!! Dette blir spennende =) Nå skal jeg legge meg og prøve på å få en god natts søvn før den o' store dagen, hehe=) God natt!
Attekattenoa Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. mai 2008 Takket være deres svar er jeg ikke nervøs i det hele tatt, mulig det kommer mens vi sitter og venter da men ;-) Skal snart ta Pinex X 3 samt Vival, det gjør nok susen tenker jeg! Jeg har respondert bra på Vival tidligere vet jeg=) Nå er jeg egentlig mest spent på mårradagen, håper inderlig at befruktningen går bra og at mange egg blir befruktet. Tror jeg blir mer avslappet i rugetiden hvis jeg vet at jeg har mange egg på frys. Dessuten ble jeg beroliget av legen på søndag som sa at St.Olavs har de beste resultatene med fryseforsøk her i landet - de har en suksessrate på hele 70-80 prosent mens feks Ullevål bare har 20-25. Haugesund holder visst på å komme etter St.Olavs i resultater sa hun. Vet ikke om dette gjelder bare de offentlige, vil tro de private kanskje har like bra resultater?? Så da skjønner jeg hvorfor legen sendte oss til St.Olav og ikke til Oslo selv om det er mye nærmere for oss..=) Godt å vite!!! Nå skal jeg poppe piller, chiao!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 6. mai 2008 #13 Skrevet 6. mai 2008 Jeg skulle berre ta utt to egg. da jeg er livredd for å bli kvalm ville jeg ikke ha morfin, så jeg fikk en paracet og to voltaren i stede. Også fikk jeg selvfølgelig lokalbedøvelse. Jeg synes det var litt vondt, men absolutt til å overleve, så jeg gruer meg ikek til neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå