Novemberbolle Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Tror jeg kom til å spise rå fisk til middag.. Hadde ei slik seigryte med terningformede biter. Kjente at et par stykker var iskalde, dermed ikke gjennomkokt. Er veldig redd akkurat nå. Aner ikke hva jeg skal gjøre?
Pysjen Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Man kan trygt spise sushi så da kan man også spise halvkokt fisk!
Novemberbolle Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2008 Ja, men sushi er jo laget for at man skal spise den rå, er den ikke? Med andre ord er det strenge retningslinjer for bakterier, osv? Eller er det jeg som tar feil? Og det var ikke fersk fisk fra ferskvaren, men slike "seiblokker" du kjøper i frysedisken på Rema...
Pysjen Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Går du på restaurant å bestiller sushi og får sushi som har vært frossen. Så går nok den restauranten konk snart. Mulig man får kjøpt frossensushi på supern men det er ikke ekte sushi. Blir litt som å bestille biff på restaurant og få servert Fjordland ferdigpakke;-)
NormaJean Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 du tittimor,der tar du feil. all fisk som selges som sushi i norge har vært frosset. det plikter dem å gjøre..... så de går fort konk/blir stengt av mattilsynet hvis de IKKE har fisk som har vært frosset. Les dette: http://www.mattilsynet.no/mattilsynet/multimedia/archive/00016/Faktaark_om_sushi_16635a.pdf
MintCondition Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Det var fra en seiblokk som var frossen? Null problem.
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Sushien skal ha vært frosset først ja. Kjenner flere som har jobbet på sushi restaurant og en sushi kokk. Selve fisken bare som er frosset ja, ikke hele greia. Er absolutt ikke som Fjorland...
Pysjen Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Sorry da tok jeg vel feil... Men uansett så var det frossen seiblokk da og da er det jo trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå