Gå til innhold

Barnehageassistenten sitte barnevakt for sønnen vår på fritiden?

Anbefalte innlegg

Mannen min fleipet og spurte barnehageassistenten om hun ikke også kunne passe sønnen vår på 17 mnd på fritiden ved behov. Og det ville hun veldig gjerne!

Så nå er mannen min veldig giret på dette da vi ikke har familie her og sliter med å få barnevakt når vi skal noe. (Alle er opptatt med sitt og slikt, har jo bare venner å spørre).

Jeg synes at det holder med at hun passer ham i barnehagen og at vi skal ha et barnehageforhold til henne, ikke mer "personlig" med at hun kommer hjem til oss. Hun er kjempeflink med sønnen vår og jeg liker henne godt, det er ikke det det står på.

Noen synspunkt. Er jeg rar? Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre...

Fortsetter under...

Hva med å la assistenten passe din søn hjemme hos henne? Siden det ser ut til at du synes det blir for personlig at hun kommer hjem til dere.

Det er også virkelig deilig å kunne sove lenger enn en 1 1/2 åring dagen etter at man har vært ute. Og for den som passer kan det føles bedre å være i eget hjem, samt å kunne legge seg når man vil, i stedet for å sitte å vente på at noen skal komme så man kan dra hjem.

Om det dreier seg om ettermiddag heller enn kveld, så desto bedre om hun kan ta ham med rett fra bhg.

Hei!

Jeg jobber i barnehage og har sittet masse barnevakt for flere av barna på avdelingen min. Det samme har mine kollegaer i barnehagen, og flere venner i andre barnehager.

Foreldrene sier alltid at de syns det er så fint å bruke oss i barnehagen som barnevakter fordi vi kjenner barna. Da slipper barna og bli kjent med flere nye, og får en barnevakt som ofte kjenner barnet veldig godt.

Etter at jeg fikk barnehagebarn selv har jeg også benyttet meg av barnehagepersonalet som barnevakter og jeg er kjempefornøyd. Jeg vet at mine søte små blir tatt godt vare på, og at de er sammen med noen som kjenner de.

Syns bare det er positivt jeg! Skjønner ikke helt problemstillinge din om at det blir mer personlig forhold til de ansatte. Jeg kjenner jentene på avdelingene til barna mine som de voksne i barnehagen. Jeg prater med de hver dag ved henting og levering, og om noen sitter barnevakt hos oss gjør det meg ingenting å "måtte" prate litt mer med de..

Hilsen Ingunn

Synes det høres ideellt ut for sønnen din, jeg! Her får han en barnevakt han kjenner og er trygg på og som dere allerede vet er flink. Tror jeg hadde feid alle tanker om at det ble for personlig osv under teppet rimelig kjapt, ja!

Skulle ønske det var vi som hadde et slikt tilbud stående jeg;)

Vi har en barnehageassistent på minstens bhg som sitter barnevakt for våre 2 barn ved behov(vi har ikke familie i nærheten).

På minstens barnehage(privat) har 2 av assistentene satt opp skriv om at de gjerne passer barn utover barnehagetider.

Vi føler ikke at det blir altfor personlig(prøver å ikke snakke annerledes med henne på bhg enn vi gjør med de andre assistentene). I tillegg er det fantastisk å ha barnevakt som kjenner ungene og som man selv kjenner fra barnehagen. Vår assistent er singel og syns det er gøy å sitte barnevakt. Den lille ulempen med at det blir litt mer 'personlig' syns jeg ikke du skal tenke på.

jeg hadde blitt veldig glad hvis en bhg assistent som jeg var trygg på hadde passet datteren min, dersom jeg hadde hatt behov for det. Men det er jo ikke noe problem å si nei hvis du føler det blir feil.

Annonse

Når jeg jobbet som assistent satt jeg masse barnevakt for barna på min avd.

Problemet var at det var så mange som spurte etterhvert og jeg følte at jeg ikke kunne velge ut noen så da så jeg meg nødt til å si nei til alle.

Kunne ikke tenkt meg en bedre barnevakt enn noen fra bhg. når man ikke har familie i nærheten.

Blåbær:

Synd at du måtte si nei til alle.

I mange bransjer er det slik at når man er etterspurt går lønna opp. Hadde du vært advokat, håndverker, pc-fikser, megler eller en annen som alt for mange ville ha, så hadde du nok tjent bedre heller enn å si nei til alle.

Men vi som driver i kvinneyrker er vel noe for oss selv. Vi må ikke ta oss betalt det vi er verd. Ville være "grådig" om vi skulle ta en tredel av det andre tjener på en kveldsvakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...