Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om Sienna? Passer det til en helnorsk baby? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns Sienna er nyyyydelig. Et internasjonalt navn som er på vei inn til Norge. Vet det finnes noen små Siennaer rundt omkring i Norge. Jeg syns absolutt du kan velge Sienna til en helnorsk baby. Vet det er mange som er uenig, men jeg tror navn som Sienna, Savanna osv vil bli normalt i Norge i løpet av noen år. Det vil alltid være diskusjoner rundt sånne navn med en gang de begynner å bli brukt, men om 5-10 vil ikke folk tenke noe mer over det(tror jeg).

Skrevet

Jeg syns det er vakkert og poetisk, men det blir for engelsk for meg. Når det er sagt, er jeg enig med hun oppfor her, at det blir nok mer og mer vanlig med slike navn fremover.

Skrevet

Sienna er et Italiensk navn og navn på en koselig gamel by i Italia

Skrevet

Vi vurderte det til eldste vår. Hun fikk et nesten likt navn.. Synes Sienna er fantastisk vakkert og bruker det gjerne på jente nr. 3 om hun kommer noen gang.. =)

Skrevet

Absolutt ikke! Dessverre...

Skrevet

Liker det :-)

Skrevet

Det er litt uvant og rart... Sienna Veum liksom... Men samtidig er det vel ikke mer unorsk enn navn som Maria, Susanne eller Therese... Det jeg ikke liker er kanskje assosiasjonene til skuespilleren Sienna Miller, og byen Sienna.

Skrevet

Hadde tenkt på det selv til en evt. datter, men nå er det blitt litt poppis navn og da er det uaktuelt for meg. Men nydelig navn!

Skrevet

Jeg hadde Sienna som jentenavn for 3 år siden, da jeg fikk gutt istedet. Er fortsatt svak for navnet. Kjedelig at det har kommet så opp, for det var nesten ubrukt for 3 år siden. Men får jeg jente nå skal jeg ha det.

Skrevet

Byen i Italia heter Siena! Samme som dattera til Tonje Kristiansen!

Sienna for meg er å blir Miller!!

Skrevet

Føler d blir litt "unorsk", men er samtidig vakkert.

Hørte nettopp om ei lita jente som heter Sannah. Syntes d var veldig fint. Kanskje d kan være et alternativ? :)

Skrevet

Jeg synes Sienna er flott - spesielt om man har litt "eksotisk" etternavn (alla ikke Jensen, Hansen, Andersen..)

Skrevet

Jeg liker det ikke. Og jeg skal innrømme at hvis jeg så et barnevognskilt der det sto Sienna - eller hvis ei jente i barnehagen til datteren min het Sienna - så hadde jeg ikke fått de beste tankene om foreldrene.

Jeg tenker unge foreldre, moren har sett litt mye såpeopera og leser Se og Hør hver uke. Vil så gjerne skille seg litt ut og gi ungen et navn som hun synes er kult, men så blir det ikke så rent lite harry istedet.

Mener ikke at alle må velge helnorske navn, og jeg er glad for at folk har forskjellig smak, men jeg synes Sienna, Savannah og lignende navn er helt skrekkelige.

Sanna synes jeg imidlertid er et flott navn, selv om det ikke er så ulikt.

Skrevet

Sanna kjenner jeg noen som heter til etternavn, så det er jo så teit å kalle jenta si da.

Skrevet

Dattera di heter sikkert Dagny eller Ragnhild eller noe sånt. Jeg er ikke spesielt ung, ser ikke på tåpelige såpeoperaer. Se og Hør kjøper jeg kanskje når vi skal på ferie eller på hytta. Der ser du hvor feil du kan ta. Når jeg treffer unger med "vanlige" navn tenker jeg, så kjedelige foreldre de må ha. Det er så mange norske navn som jeg grøsser av. De fleste navnene faktisk. Sverige har mange fine navn, så der saumfarer jeg navnlistene nå. Godt vi er forskjellige da!

Skrevet

Sienna på en helnorsk unge er skikkelig white-trash.

Skrevet

"Jeg liker det ikke. Og jeg skal innrømme at hvis jeg så et barnevognskilt der det sto Sienna - eller hvis ei jente i barnehagen til datteren min het Sienna - så hadde jeg ikke fått de beste tankene om foreldrene.

Jeg tenker unge foreldre, moren har sett litt mye såpeopera og leser Se og Hør hver uke. Vil så gjerne skille seg litt ut og gi ungen et navn som hun synes er kult, men så blir det ikke så rent lite harry istedet."

Tenker du ikke det beste om foreldrene fordi de er unge? Synes det er ganske så snevert..

Greit å ikke like de samme navnene, men å generalisere slik blir for dumt for meg..

Men på den annen side er det bra at man er ærlig:)

Skrevet

Tenker foreldre som ønsker å være kule og som har Sienna Miller som forbilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...