Gå til innhold

Da har vi bestemt oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

...vi skal adoptere!

Beslutningen er fersk, men tanken på det har ligget til modning lenge. Egentlig sto vi i startgropa for nytt forsøk i Finland nå, men så ringte jeg mannen min mens jeg var på jobb i dag og sa "Jeg tror ikke jeg orker et nytt forsøk, nå vil jeg bli mor!" Mannen min var veldig med på notene med en gang. Mulig han har tenkt på dette lengre enn meg, men at han har ligget "lavt i terrenget" for å la meg ta avgjørelsen. Han skal jo ikke gå gravid uansett, så for han har det nok ikke vært så tungt å gi slipp på den delen av prosessen. Nå skal vi bare se framover og prøve å legge 4 tunge & barnløse år bak oss.

Så da takker jeg pent for meg her inne som aktiv prøver, selv om jeg kommer til å følge med på gamle kjente i kulissene og bidra med svar der jeg har noe fornuftig å si. Lykke til alle sammen :-)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være deilig å ha tatt den beslutningen. Ønsker deg lykke til med adopsjonsprosessen og håper at du i løpet av noen år får et lite barn.

Skrevet

å det må være godt for dere med et nytt håp om barn. jeg fikk frysninger her jeg satt når jeg leste det. det var så fint skrevet. adopsjon er noe kjempe fint og bra. lykke til :) så spennende da :)

Skrevet

jeg må si gratulerer med den fantastiske avgjørelsen. det må være litt godt å endelig vite hva du vil, og at dere får ett barn om en stund:) Synes du er flink som lytter til hva kroppen din har å si. Stor klem fra meg, og masse lykke til

Skrevet

Å gratulerer vennen!!! Får tårer i øynene og er helt rørt nå!!! Jeg er sikker på at dere har tatt den riktige beslutningen. Så deilig å skulle slippe å gå gravid også! Å jeg er så glad på deres vegne! Husker da vi møttes rett etter jeg hadde blitt gravid før jul. Som jeg sa til deg, hadde jeg en sånn god følelse for dere og adopsjon. Så deilig å skulle slippe alle forsøkene. Dere kan kose dere sammen og nyte tiden frem til dere skal hente et barn! Tenk- du skal bli mamma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Å så godt det må være å tatt beslutningen!!! Det blir ingen trist jul i år vennen! Da vet du med sikkerhet at snart skal du bli mamma!!1

mange klemmer

Skrevet

Gratulerer med beslutningen! Håper ikke ting tar altfor lang tid og at du snart kan holde barnet ditt i favnen.

God klem!

Skrevet

Hei.. så da er valget tatt ja.. som brumm sier, tenk at du nå skal bli mamma :o)) du er heldig.. her i gården er jo ikke adopsjon noe tema siden han har to fra før dessverre.. så enten blir jeg barnløs eller så høper jeg sefffff at vi lykkes.. men det er en vondt tanke å gå med.. Jeg ønsker deg alt godt og gleder meg til å høre hvordan det går fremover..

Ta vare på hverandre nå og nyt våren med et glass vin og la tankene ligge nå på at du skal bli "mamma" hehe rart å si hihi.. kleem

Skrevet

Så flott at dere har kommet til den beslutningen og veldig beundringsverdig. Det har nok ikke vært lett. Men nå har du jo virkelig noe å se frem imot snøfilla. Nå hvet du jo at du skal bli mor. Får håpe at behandlingstiden ikke blir altfor lang og at dere kan kose dere i ventetiden. Ønsker dere masse lykke til.

Stor klem fra meg:-)

Skrevet

Gratulerer med flott avgjørelse.

Forstår godt at du har fått nok av forsøk og skuffelser, og selv om adopsjon også tar litt tid så vet du ihvertfall at det kommer et barn i andre enden.

Som Tullemor sier er jeg også avhengig av å få det til med prøverør , for min mann vil ikke adoptere, men selv synes jeg dette er en strålende måte å bli mamma på.

Masse lykke til videre, håper dere slipper å vente altfor lenge.

Klem

Skrevet

Det høres godt ut at dere har bestemt dere for å gå videre med adopsjon. Jeg vil ønske dere lykke til :-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jøss, dette var noe uventet, men gratulerer med valget!

Ønsker dere masse lykke til også!

KLÆM

Skrevet

snøfilla

Godt at avgjørelsen endelig er tatt, nå får du nok en annen ro i kroppen. Ønsker dere lykke til.

Skrevet

Gratulerer med et GODT valg!:-)

Vi skal også adoptere, skal bare ta et siste forsøk på St.Olavs nå. Er midt i sprayinga, men har ikke noe tro på at det går. (Tynn slimhinne) Er ikke så deppa egentlig, og kommer til å takle enda en negativ runde helt greit. For nå er vi innstillt på å gå for adopsjon etter dette siste forsøket. Godt å ha et alternativ, som er like fullverdig!:-)

Skrevet

Hei Snøfilla! Gratulerer med valget! Husker deg godt fra tiden her inne!

Det samme valget tok vi for et år siden etter 4 år og 4 IVF forsøk som bare gikk i vasken. Det tæret på meg noe voldsomt og vi satte heller igang med adopsjon. Papirer og alt er nå sendt til Adopsjonsforum og vi er i gang med å vente....Leser magasiner om adopsjon, brosjyrer, studerer de mange flotte barna og blir helt på gråten! De er så nydelige,

Vi står i kø på barn fra Kina. Deilig å slippe styr og stell med å få til på egenhånd eller gi seg i kast med enda et forsøk! Det er en fantastisk følelese å endelig gi slipp og ta det som det kommer! Det begynner å bli lenge siden...Når det er sagt, går jeg på overtid nå. Skulle hatt mens på lørdag:-), og jeg bruker være presis...

Lykke til med dere!

Skrevet

Gratulerer snoefilla..Oensker dere lykke til, og kanskje vi ses paa adopsjonsforumet..

Skrevet

Gratulerer med avgjørelsen! Nå kan dere se fremover med forberedelser til å helt sikkert bli mamma og pappa, og å slippe berg- og dalbanen prøvingen tross alt er når man veksler mellom troen på at det går bra, og nedturen når ting ikke går bra likevel.

Håper tiden frem til dere sitter med et fantastisk vidunder i armene går fort!

Lykke, lykke til med adopsjonsprosessen, det blir sikkert en fin sommer i år :o)

Klem fra

Skrevet

Hei snøfilla!

Gratulerer med avgjørelsen. Føles det godt?? Jeg tror at når vi også bestemmer oss for dette (for det er der vår løsning ligger, det er jeg helt sikker på) tror jeg det blir en lettelse... hva tenker du?

Tenk nå har du startet en prosess det helt sikkert blir barn av!

Dette er helt sikkert ingen "lett" måte å få barn på, mange prosesser skal skje, mye venting og mange tanker...Men snart kan også du gå ut og si "at nå skal vi ha barn". Jeg gleder meg så til det, og er nesten litt misunnelig på deg, nå, Snøfilla.

Ønsker deg masse lykke til, hold meg oppdatert!

klem

Skrevet

Hei snøfilla

Så godt å endelig ha tatt valget! Nyt den fantastiske våren vi har nå! Ønsker deg masse lykke til videre, nå er du i hvert fall garantert å bli mamma!

Klem fra

Skrevet

Takk for koselige svar alle sammen - det varmer!

Ja, jeg er ca 100 kg lettere om dagen. Det er godt å vite at jeg skal slipper å utsette kroppen min for flere forsøk (med det første) og at det blir barn i huset om noen år. Det kan jo være at vi gir prøverør en sjanse igjen for evnt. å få søsken til adoptivbarnet vårt, men det vil tiden vise. Akkurat nå gleder jeg meg bare til å pusse opp barnerommet, titte på vogn og annet utstyr vi trenger og drømme om våkenetter og trassalder ;-)

Klem

Skrevet

Hei... åh det høres såååå koselig ut, jeg vil også!! Tenk da du skal bli mamma :o))) fantastisk.. kleeem

Skrevet

Ja, det er helt utrolig! Drømmer meg vekk og ser for meg en liten krabat som kryper rundt på babyteppet sitt på gulvet. Vi har bestemt oss for Sri Lanka, og der adopteres barna bort når de er ca 3 mnd, så det blir en spennende tid framover.

:-)

Skrevet

Hei snøfilla!!

Ønsker dere alt godt, og MASSE lykke til med adopsjon. Tenker det er ganske godt for deg å komme til en konklusjon nå, etter så laaaang tid med prøving:-)

Heldig er den lille krabaten som venter på nettopp DERE som foreldre.

Stor klem fra

Skrevet

Gratulerer Snøfilla,med et godt og ikke minst fruktbart valg !

Nå er du steget nærmere mamma-opplevelsen :o).

Jeg gleder meg virkelig med deg !

Klem fra

Skrevet

Hei Snøfilla

Her sitter jeg med en kjempeklump i halsen og tårer i øynene!

En stor og samtidig fantastisk avgjørelse:o)!!!

Dette er så riktig, og som du selv skriver hvem vet kanskje dere også prøver IVF en gang i fremtiden. Men nå venter adopsjon...............:o)

Jobber i barnehage, og ser hvor elsket nettopp de barna er. Har mang en gang fått klump i halsen når jeg ser hvor bra det enkelte barnet har det i sin familie, og for en sjanse de har fått. Istedet for å vokse opp i fattigdom og vanskelige kår, utvikler de seg til nettopp de fantastiske barna de var ment å skulle bli- det er STORT!!! Og de passer perfekt sammen som familie:o)

Gratulerer så mye vennen, kanskje jeg også følger etter om ikke så lenge. Innser at IVF ikke har vært den enkle løsningen på 1-2-3 som jeg trodde det skulle være for meg.

Klem

Skrevet

Tusen takk!

Vi har bare fortalt det til et vennepar så langt, så dere er (som vanlig!) de første jeg involverer i fremtidsplanene våre ;-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...