Gå til innhold

Termin - uke for uke - feil??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vvet hvorfor det står på min profil her på BIM at jeg er 19 uker på vei, menst på Babyverden får jeg 18, likt som hos alle leger osv. Viser BIM en uke for mye?

Lik termin alle steder.. bare uketallet som er "bedre" her ;o)

Noen som vet dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her på BIM regner de det slik at når du har gått fulle 18 uker er du mer enn 18 uker på vei og derfor I din 19 uke... Comprende?

Skrevet

Det er mye forvirring ute å går på akkurat dette. I flere av de heftene jeg har fått av jordmor står det at man er i for eksempel 18 svangerskapsuke fra man er 18+0 til 18+6. Her på BIM regner de litt annerledes. Her sier de at du er i 19.uke når du er 18+0 til 18+6, fordi du har 18 fullgåtte uker og har begynt på den 19.uka.

De fleste leger og jordmødre følger den første tenkemåten, så jeg sier bestandig at jeg er uke+dager på vei. Så hvis jeg skulle på kontroll i dag måtte jeg ha sagt at jeg er 33+2. Her på BIM står det da at jeg går i 34.svangerskapsuke, mens lege/jordmor/heftene fra jordmor sier/skriver at jeg er i uke 33.

Det betyr altså at det ikke er noe feil verken med BIM sin tenkemåte eller andres tenkemåte. De uttrykker seg bare ulikt =)

Skrevet

Nå ble alt mye klarere!

Tusen takk for svar og forklaringen rose of ice!

Skrevet

Fint å kunne være til hjelp en gang i blant =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...