Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gifter meg i august, og må mest sansynlig over på hormonsprøyter for å bli gravid. Har prøvd pergo uten hell. Det jeg lurer på er om jeg skal fortsette prøvinga eller ta en pause til etter bryllupet. Har fått inntrykk av at det er veldig slitsomt med hormoner, nesespray osv.

Hva ville dere ha gjort. Har veldig lyst på baby, men vet ikke om jeg orker mer i denne omgang. Men problemet er jo at man aldri vet når man kan bli gravid og om man i det hele tatt kan bli gravid til slutt. Kommer jeg til å angre i ettertid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri lett å gi råd i sånne tilfeller :)

For min del har jeg ikke hatt bivirkninger av medisinene i det hele tatt, men man vet jo aldri hvordan kroppen kommer til å reagere på medisiner man ikke ar brukt før.

Det krever jo en del farting fram og tilbake til legekontroller og blodprøver osv, så det kan jo være psykisk slitsomt i tillegg til evt fysisk slitsomt.

Så hvis du føler for en pause, så kanskje du heller kunne planlegge og se fram til bryllupet uten å i tillegg måtte være opptatt med prøverørsprosjekt. Men som sagt, ikke lett å gi råd.... Man vil jo gjøre ALT for å få en liten baby :)

Skrevet

Hei.. vet ikke hvor du holder til, det er jo en del ventetid også, så er det jo ofte stengt på klinikkene i juli... så hør med legen din og få dem til å sende søknad. Så ser du evt når du får tid, så får du heller avbestille, bare forklare det som det er. Jeg har slitt veldig under mine 4 forsøk, mye hodepine og vondt i magen.. vanskelig å gi råd.. men jeg ville nå iallefall slengt inn søknaden så slipper du å vente med det når du er klar..

Lykke til både med bryllup og prøverør!!! klem

Skrevet

Takk for svar. =)

Jeg er på fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Var der 1 gang i januar. Jeg har fått time der i mai igjen så får jeg se hva som skjer. Blir nok ikke utak først. Må nok over på sprøyter og prøve på egenhånd først. Kanskje jeg kan prøve 1 omgang med sprøyter og heller ta en pause.

Har noen av dere gått på sprøyter uten at det er innsetting av egg?

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Vi giftet oss 05.05.07.

Vi hadde 1 forsøk november/desember 06. Dette ble negativt.

Vi skulle så ha fryseforsøk i februar 07, men siden det viste seg at jeg hadde en cyste på eggstokken ble forsøket avbrutt...

Vi prøvde igjen i mars, men det skjedde aldri noe så det ble utsatt igjen!

Da bestemte vi oss for å utsette det til etter bryllupet, fant ut at det ville bli for tett innpå bryllupet til at jeg orket det!

Vi rakk å ta fryseforsøket etter bryllupsreisa før det ble sommerstengt, men resultatet ble negativt.

Siden jeg hadde så veldig bivirkninger av medisinene og veldig smerter ved uttak så brukte vi sommeren godt å bestemme oss for om vi skulle orke et forsøk til. Jeg sa at 1 forsøk til og dersom det ikke går blir det adopsjon, min mann var heldigvis enig! Det er også viktig at du vet at ikke alle merker noe særlig til alt dette styre, mens andre blir satt helt ut. Det er noe man ikke kan vite før man står der!

Men dersom dere tar et forsøk nå så har dere i tilfelle sommerne på å hente dere inn igjen. Alle klinikker og sykehus har nemlig stengt på sommeren.

Det er veldig vanskelig å gi råd i en slik situasjon. Det som er viktig er at dere velger det som føles rett for dere! Tenkt godt på det og snakk med din sambo om det, husk at dere er 2 om å ta avgjørelsen!

Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...