Gå til innhold

Symfysemål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er 28 uker og har et symfysemål på 24.... jordmora hadde håpet på at det gikk litt mere opp, grafen min skrår nedover :(

MEN syns de siste dagene har poppet ut, så er veldig spent til neste kontroll. Har termin 2 aug og er andregangs gravid/fødende. :)

Annonse

Ble målt til 25,5 i når jeg var 25+4 denne gangen.. forrige gang var det 26,5 når jeg var 26+0... ligger altså på grensen jeg og... det kan ha med mye fostervann og gjøre og mange andre ting... nå skal det sies at min baby var veldig stor sist, men er ikke alltid det er sånn

Jeg ble målt til 30 cm i uke 22. Ble sendt på UL dagen etter for å sjekke om det var for mye fostervann. Legen på UL kontrollmålte og kom til 25. UL viste at alt var normalt - passe mengde vann og nurket var helt gjennomsnittlig stor. På kontroll uke 26 ble jeg målt til 29. Fortsatt godt over streken, men JM mener at min livmor bare strekker seg i høyden i stedet for i bredden. Så alt er helt normalt og babyen trenger IKKE være voldsomt stor bare fordi SF-målet er helt utenfor norm-grafen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...