Miss Hemingway Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Når jeg nyser kjennes det ut som om jeg holder på å revne helt nederst i magen. Går ut i fra at det er disse ligamentene som strekker seg. Kan også våkne av at jeg brøler når jeg snur meg i søvne, det er så vooondt! Er det flere som har det slik? Ikke bare er jeg ekstremt uvel og raser ned i vekt, men jeg hyler hver gang jeg nyser. Er så og si umulig å holde dette svangerskapet hemmelig og flere og flere som vet om det. Hehe. Er 9+5.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 jepp. kjennes ut som man får kink i hele nedre del av magen når man nyser, hoste eller pusser nesen. får det også når jeg reiser meg opp. er 8+3 i dag.
Unn81 Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har det akkurat slik som du beskriver. Fant ut at jeg va gravid på grunn av smertene. Gikk til lege og fikk sjokkbeskjeden om at jeg var gravid. Ble sendt til sykehuset på hastetime med ultralyd, på grunn av smertene trodde legen det var graviditet utenfor livmoren. Det viste seg å være en helt normal graviditet, og legen ved sykehuset sa at det er normalt å ha slike smerter. Jeg har de enda, er nå i 12+6 og er også fryktelig dårlig. Men disse smertene er fryktelig VONDE, og gjør det vanskelig å sove noen netter...
Rosica83 Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Ja, disse ligamenttrådene... Livmora mi syns som regel det er en ekstremt god ide å strekke på seg når jeg har lagt meg om kveldene.. Må ligge litt i fosterstilling, for hvis jeg ligger utstrakt føles det som at jeg får en skikkelig kink i magen, og det er IKKE behagelig! Men ja, jeg også får disse når jeg hoster, nyser, snyter meg og til og med når jeg må presse litt når jeg sitter på toalettet (kremt). Men, jeg prøver å ta det som et positivt tegn, at ting vokser som det skal! Det vil vise seg i morgen tidlig, da skal jeg på tidlig ul (privat). Gleder/gruer meg!
Nina_J Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Jeg har det på akkurat samme måte som deg! Når jeg nyser, hoster, snur meg brått osv., da kjennes det ut som noe revner..husker jeg hadde det sånn de forrige svangerskapene også. Heldigvis normalt, og gode tegn!
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Jeg får dritvondt nederst i magen når jeg får latterkrampe! :-)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Det hjelper å stramme magemusklene når man nyser eller hoster
Ragdoll Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Jeg har også sånn press som oppstår i siden over hofta. Hvis jeg nyser, ler, eller hoster, kan til og med skje når jeg reiser meg. Er vanvittig ubehagelig! Begynner med en gang å tenke på om noe er galt og om jeg holder på å spontanabortere.. :/ Men da er dette altså helt normalt, siden så mange har skrevet svar på dette innlegget?
mariemommy Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 JA!!! ved nysing, hosting og hvis jeg reiser meg el beveger meg brått. Føles som en kniv i sidene nederst i magen. Veldig smertefullt. Spurte legen min igår, og hun sa det var båndene i magen som holder på å strekke seg og at det var derfor jeg fikk vondt. Helt normalt når magen nå når magen skal begynne å vokse. Kjempelettet av å høre det var normalt, begynte å lure litt....
2 x gull Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Krøll deg sammen før du nyser. Det veste er å nyse liggende flatt, AU!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå