Vannmann35 Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Interessant spørsmål :-) Mange av de navnene som ble brukt som dyrenavn før, fordi de var såpass sære, har jo plutselig blitt menneskenavn.... Pia - hunden vår het det Mira - hunden til onkel heter det Dina - hunden til svigers heter det Selma - venninnes hund Amalie - venninnes katt Dennis - nabohund Betzy - nabohund Emil - kjenner to med hunder som heter det
prebs Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Mons og Felix er katter. Ronja, Mira og Embla er hunder. For meg, altså.
Gulp Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Ferdinand er en okse. Mons og Peik er hunder. Felix er en katt. Bella er også dyre-aktig, usikker på hvilket dyr.....
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Mikkel - rev Helene - harefrøken Snorre - sel Klara - ku Donald - and Anders - and Petter - hund som er forbryter
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Bjørn Hauk Ulv Mira Klara Mons Felix Cæsar Silva Petrus
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Birk og Ronja er hunder Felix, Mons, Mia og Mira er katter Ferdinand er en okse, ja Tulla er en sau Vigdis er ei ku.......... (selv om navnet er fint på jenter også....)
huldra87 Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Mira - som vår kjære og skjønne elghund het! Vet også av flere hunder som heter det samme. Tanja - hundenavn. Kajsa - min fars nye søte elghund :-) Og jeg vet av flere hunder som heter det samme, så det er litt hundenavn for meg. Og så har vi da noen andre hunder med ordentlige menneskenavn, som Olivia, Frida, Frode, Kristin, Rikke osv. Men dette er navn som først og fremst forbinder med mennesker, selvfølgelig. Og så tar jeg med kuene Klara og Magda ;-) Mons, Felix, Frans er kattenavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå