Gå til innhold

føler jeg angrer litt på og få unge nå.

Anbefalte innlegg

Jeg har jo jobb nå men har kontrakt bare til august. så sjefen virker så frem og tilbake om hu vil gi meg kontrakt videre. jeg trenger det virkelig nå for jeg en den eneste i forholdet som har jobb. kjæresten min studerer jo på høgskolen,så har jeg bare leiligheten til august også. så må kanskje flytte hjem til foreldrene mine om jeg ikke får jobb. heldig vis har jo faren min en leilighet som har ikke bruker. kan jo kanskje prøve og få bodd der til jeg var ferdig med mamma perm. siden har har så og si flyttet til den nye kjæresten sin. det er jo å så vanskelig og få jobb når man er ca 6 måneder på vei. så aner ikke helt hva jeg skal gjøre.

Fortsetter under...

Dette hørtes litt slitsomt ut. Jeg håper du klarer å snu det til å få litt mer positive følelser for det barnet du bærer. Det meste går i perioder, og et barn er en utrolig lykke. Snakk med de rundt deg om din vanskelige situasjon. Kanskje du allerede nå kan få avklart om du kan låne leiligheten til faren din ett års tid?

Vet sjefen din at du er gravid? Det er fryktelig slitsomt med uavklarte situasjoner. Håper det ordner seg for deg. Lykke til.

Det kan jo strengt tatt hende at du blir sykemeldt før arbeidsperioden din går ut, og da får du sykepenger som igjen blir grunnlaget for permisjonspenger. Det er kun noe greier med feriepenger som er ugunstig. Så har du arbeidsledighetspenger... Det ordner seg skal du se! Prøv å tenk positive tanker, så gror positive handlinger!!!

Skjønner at du synes det er tungt med usikker økonomi...

takk for mange gode råd :) hjelper litt på.

skal ta meg en tur innom nav nå som jeg skal til legen. så skal jeg høre med dem eventuelt rettigheter. siden min mann ikke har heller mye penger og forsørge ungen med. jeg får forhåpentlig vis jobbe videre da. krysserfingrene for det

Annonse

når jeg ventet min første gikk kontrakten ut i mai\juni. men jeg hadde allikevel rett på fødselspenger da jeg fødte i midten av okt. Dette fordi det var mindre en 6 mnd siden jeg sist jobbet. jeg fikk også fortsette på sykepenger frem til fødselen, jeg ble sykmeldt før vikariatet mitt gikk ut.

Jeg er også i samme situasjon som deg! Jeg vet nå at jeg ikke får forsette i jobben min etter august pga nedskjæringer. Har snakket med NAV, som sier at jeg får arbeidsledighetstrygd fra dag 1 (Dette er 66% av det du tjener nå) Ellers kan det jo være aktuellt å få sykepenger.

Skjønner godt hva du mener med at det ikke er lett å gå ut på jobb markedet med kul på magen...Jeg orker ikke tanken på å gå på intervjuer nå, når jeg likevel vet at jeg ikke kommer til å bli ansatt pga gravditet. Selv om de ikke har lov å diskriminere oss pga graviditet, tror jeg det skjer ofte!

Lykke til med tilværelsen! Og husk at når du sitter med det lille nurket i armene dine, så angrer du ingen ting!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...