Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 21 år, Gikk 1 år på p-sprøyte for 6 år siden, fikk igjen mensen, men da var den veldig uregelmessig, hadde mensen annenhver uke, så jeg fikk trionetta p-piller for å stabilisere. Dette gikk jeg på til for 2 år siden, da jeg begynte på p-ring som jeg slutta med nå i januar, og nå begynner jeg å bli bekymret for at jeg kanskje har PCO(S)..

Sluttet på p-ringen i januar som sagt, hatt 2 stabile sykluser på 29 dager etter det, den ene er jeg ganske sikker på at jeg hadde eggløsning i. Denne syklusen kom ikke mensen, og jeg er i dag på dag 55. Hadde noen positive eggløsningstester for en uke siden (4 dager på rad) Tenkte kanskje at det var eggløsninga som kom, men nei... tempen er fortsatt like lav.. Har vært stabil på 36,3 grader hele syklusen. I forige syklus, lå tempen på 36,4 fram til EL og så steg den til 37,0 etter det.

Vet jo ganske sikkert at jeg ikke har hatt EL denne mnd, men skjønner ikke de positive testene..

Jeg har:

Uteblitt mens

Mangel på EL

Overvekt

Nedsatt forbrenning

Muskel svakhet

Trøtthet

Vann i kroppen som gir hovenhet

Hvorfor får jeg ikke eggløsning?

Jeg har bestilt time hos gynekolog med full undersøkelse inkl ultralyd så får vel svar da, men hvor sansynlig er det at jeg har PCO(S)?

Og om det viser seg at jeg har det, er det vanlig å få noe for å få igang syklusene når man er hos gynekologen? Isåfall hva?

Håper noen vil svare:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...