lilletrollet Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Har fult dette forumet fra før jeg gikk igang med IVF forsøk og ble mer og mer aktiv etterhvert som vi gikk i gang. Vi var veldig heldig å lykkes med første forsøk. Har i de siste ukene vært litt forsiktig med å skrive her, og spesielt etter diskusjonen ang babyklær. (Noe jeg har stor forståelse for at skapte en stor diskusjon). Men når man så er blitt gravid så er det ikke dermed sagt at man føler at man tilhører 1.trimester gruppen. Her er mange spørsmål og mange gode svar selv for oss som har lykkes og vi kan jo i tillegg være med på å svare til dere som nettopp har begynt. Jeg synes også det er spennende å følge med dere andre som holder på og som jeg ønsker av hele mitt hjerte at skal lykkes. Da kan jeg jo heller ti stilt om mine lykkelige følelser og heller bidra med svar til dere som nettopp er startet. For jeg tviler på at vi på 1.trimester sidene kan spørre hvordan det går med uke 14 jentene... Trur ikke så mange der inne hadde skjønt hva vi snakker om. Kom gjerne med synspunkter.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her. Her hører du til!:-)
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Gravide slitere har lite IVF strevere. Noen, men skjelden at noen føler seg hjemme der.
lilletrollet Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2008 Har vært inne der å sett i dag, og der er faktisk ganske mange IVF'ere og trur jeg blir å være litt her hos dere (trygt og godt) og litt ellers rundt om kring til den magiske grensa er nådd. har mistet så mange ganger før uke 12 tidligere at jeg er liksom ikke gravid på "ordentlig" enda.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Kanskje blitt mer med tiden, men når det dukket opp var det lite. Mitt råd er at du er der du føler deg mest komfortabel!:-)
C *baby i magen* Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 jeg tenker litt på det innlegget om baby klær. alle tenker vel innerst inne hva man skal kjøpe når det skjer. drømme seg bort litt. for min del har jeg handla bittelitt. Føl deg som hjemme her hos oss du. når er man egentlig i 1.trimester?
lilletrollet Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2008 Hei. Du er i 1.trimester fra du får bekreftet at du er gravid og til du er 12+0 uker på vei. Jeg var også veldig tidlig ute med å kjøpe klær og begynte å strikke lenge før jeg i det hele tatt var blitt gravid. Men jeg har stor forståelse for de som reagerte på en slik overskrift i dette forumet. Om vi aldri drømmer så mye. For det gjør vi. Det er jo derfor vi holder på med dette og utsetter oss for alle disse hormonene og skuffelsene og selvsagt oppturene når det går bra. mange her inne har slitt i veldig mange år og er kanskje kommet dit at de så smått er begynt å gi opp, og da er det tøft å se overskrift om babyklær. Ser du omtaler deg som ruger. Når fikk du satt inn? Når har du termin? Spennende dette her. Så planlagt og ønsket som IVF-barn er trur jeg det er vanskelig å finne. Lykke til:-)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 Hei lilltrollet )) vær der du føler deg hjemme, det er viktig!! Og vi trenger dine råd og erfaringer vettu )) Men som jeg har sagt før og mener ennå, med respekt for andre som ennå ikke har lykkes med å få oppleve spire, så gnir man det ikke inn hvis du forstår.. Noen ting kan dere ha på andre forum ) Ønsker deg alt godt og masse lykke til videre.. klem
C *baby i magen* Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 jeg satt inn egg 2mai. så jeg ruger litt gleder meg til å ta test 16mai. kanskje det blir januar barn veldig optimistisk her. hva betyr det plusset mellom 12 og 0?
Jippppi Skrevet 5. mai 2008 #12 Skrevet 5. mai 2008 Fint å se at diskusjonen her er både inkluderende og reflektert. Barn og barnløshet er jo veldig altoppslukende for de fleste som enten ønsker å bli gravide eller de som veldig gjerne vil bli gravide. Personlig er jeg enig med lilletrollet og tullemor at alle skal være velkomne der de føler de hører seg hjemme. Jeg som bruker forsøker heller å være selektiv og lese om det som interesserer meg. Noen innlegg liker jeg veldig godt og andre er ikke for meg (ei heller ment for meg.. ;-).). Jeg og flere jeg har lest om syntes det er godt at dere forteller at dere ble gravide på første eller fjerde IVF forsøk. Fint å høre den siden også - ikke bare spray, doser, egg m.m. Hører gjerne fra dere igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå