Gå til innhold

Oppkalling etter Magnus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min heter Magnus og han vil gjerne at det navnet skal gå i arv videre (guttene har det navnet + navn nr2 flere grener bakover)

Men jeg er ikke fan av direkte oppkalling. Har dere noen gode forslag?

For gubben er det ikke greit med kun første bokstav, det må være store deler eller hele.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg liker ikke navn som

Magnhild

Magnar osv..

Så dette er vanskelig:-)

Håper at noen har et navn "på lur" som jeg har glemt/ikke hørt slik at jeg kan glede mannen min:)

Men finner jeg ikke et navn som funker som oppkalling er ikke det noe problem heller..:-)

Skrevet

Margrethe (her jeg kommer fra uttales det magrete) og markus høres litt likt ut

Skrevet

Magnar eller Markus synes jeg er de fineste alternativene :-)

Skrevet

Marius

Magne

Martinus

Agnes

Marie/a

Magny/i

Skrevet

Takk for tilbakespill:-)

Foreløpig ingen navn jeg hopper i taket av..Men det kom ikke som noen overraskelse på meg heller..Har vridd hjernen mange ganger for å finne noe jeg kan like, men det ser ikke ut til at det vil gå.

Takk igjen:-)

Skrevet

Jeg syns Magnus er et veldig fint navn, så ville valgt det og kanskje heller hatt det som andre fornavn. F.eks John Magnus, Håkon Magnus osv.

Skrevet

Ja, jeg er enig i at det er et pent navn, men som sagt..det blir feil for meg å si "lille-Magnus og store-Magnus" :)

Men velger vi det så blir det i så fall et annet navn foran (evt bak) som blir brukt til det daglige.

Mannen min har også et annet fornavn (alexander) så blir nok en variant av dette evt.

Har snakket om varianten Sandrine om det blir ei jente, meeeen..Er ikke helt riktig for meg:-)

Skrevet

Min sambo heter Magnus, sønnen vår Markus:-)

Skrevet

Marcus/Markus er veldig fint, men en liten gutt i nær familie heter det.

Så vil ikke bruke det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...