Gå til innhold

Flere som venter nr. 5???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her inne som har 4 og venter eller planlegger nr. 5? Jeg har lagt meg i selene for å bli gravid igjen, til tross for at jeg synes det er fryktelig å være gravid. Men har, etter lang psykisk forberedelse, gått inn for det, fordi det er så verdt det. Vet at det er noen lange måneder foran meg nå, med bekkenløsning osv, men har så mye å gjøre med de 4 andre at jeg håper tida flyr. Det er verste er at jeg har glemt litt hvordan jeg hadde det sist jeg var gravid, men jeg husker at jeg sa til mannen min, at han skulle minne meg på det hvis jeg noen gang snakket om å bli gravid igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg venter også nr. 5. Har barn på 12, 8 (tvillinger), og 4 år fra før. Riktignok er jeg skilt fra barnas far, og lille nurk i magen er med ny mann, som ikke hadde barn fra før. Klart han også må få oppleve hvor fantastisk det er å få barn. Jeg er i 12. uke nå, og har vært betydelig mer sliten i dette svangerskapet enn tidligere. Men, jeg synes også at det absolutt er verdt det!

Merker at mange reagerer på at vi har så mange barn, og allikevel setter i gang igjen, men det synes nå jeg må være opp til oss :-)

Lykke til!

Skrevet

Det høres akkurat ut som meg:-) Visste jo hvor tungt svangerskapet kunne være, men det er jo absolutt verdt det. Trengte litt oppsyking først, ja:-) Men nå gleder jeg meg bare. Er 26 uker på vei og har barn i alder 9, snart 8, 5, og 3. Travelt, men koselig!

Lykke til med prøving, da! Si fra når det klaffer!

Skrevet

Tja er ikke akkurat prøvere, men siden vi ikke bruker prevensjon så håper vi jo at kanskje nr 5 kommer etterhvert :)

Hater å gå gravid fordi jeg blir så dårlig, men kanskje er jeg heldigere denne gangen viss jeg blir gravid.

Skrevet

Godt å høre at det er flere som meg. Det gir litt styrke faktisk. Jeg er så klar for å få en til, bare jeg kunne hoppet over de 4 siste mnd. Men dette klarer jeg!! Fordi det er så verdt det. Regner med å bli gravid ganske fort. Har bestemt meg for å ikke fortelle det rundt så tidlig, for da blir ventetiden lengre. Skal prøve å ha litt avslappet forhold til det denne gangen, så kanskje jeg ikke sliter meg ut så. Lykke til da jenter. Det er jo så verdt det når du ser inn i barnets øyne første gang. (frysninger)

Skrevet

Hei, du ligger 1 år foran meg med alle. Jeg har barn på 8,7,4 1/2 og 2. Og litt over et halvt svangerskap foran meg. Morsomt. Snakkes!!

Skrevet

hei!!! så koselig at flere skal ha nr 5 . Jeg har termin 20 september og er altså hallveis...mine unger er 9,7,4 og 2 år .synes dette svangerskapet er MYE tyngre enn de foregående på alle måter og ser ikke særlig frem mot de neste mnd. gleder meg villt til det er overstått og nurket er vel ute. Ungene synes det er kjempe stas med et medlem til og er stadig å klemmer og koser med magen,det er ordentlig arti at de eldste følger så med og vil vite hvordan babyen utvikkler seg fra uke til uke. Lykke til damer.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei.Vår nr.5 er langt på vei.Termin 7 august.4 stolte storebrødre på (snart)12,10,9 og 2 synes tida blir lang,selvom vi utsatte å fortelle dette lenge.(vi vet jo hvor spente de er!)

Skrevet

Hei! Jeg er 41 år og prøver å bli gravid med nr.5. Har tvillinger på 16 en på 11 og en på 20 mnd. Synes bare det blir mer og mer fantastisk med barn, så jeg må bare oppleve det en siste gang. (Om det er meninga da:) Føler meg litt sprø da...;)

Skrevet

Med tanke på hvor negativ og bestemt jeg var på å ikke få flere barn så sent som i fjor sommer, så er det overaskende koslig å gå gravid igjen. Jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig til nurket kommer. Gruet meg fælt til graviditeten, men med unntak av mer kvalme de første 12 ukene, er det ikke så verst. Har i under kant av 12 uker igjen til termin, og føler ikke at det er tungt enda. Orker overraskende mye, faktisk, (baker brød, vasker, rydder, går på tur med ungene osv)

Det gir en utrolig glede å oppleve et nytt liv (og leve livet sammen), så du er nok ikke sprø, Magica. :-) Håper at det går i orden etterhvert og at spiren sitter.

Var det vanskelig å bli gravid med forrige gang, eller gikk det greit? Det er jo ikke så lenge siden.

Skrevet

Hei! Takk for hyggelig tilbakemelding. Nei det er vel helst enkelte andre som synes jeg er sprø... Forrige gang ble jeg gravid på første pp:) Første el etter fjerning av kobberspiral. Har alltid blitt kjempelett gravid..Så det å vente og prøve er en ny erfaring. Ja, håper jeg er gravid nå:)

Skrevet

spennende da. Håper jeg er gravid også. Har IKM 1. juni. Laaange dager. Si fra om det sitter hos deg da.!!

Skrevet

-og der satt den gett!! Så da blir det baby ca30.januar, om alt går bra:)

Skrevet

gratulerer!!! så koselig!!! håper du får noen lette mnd foran deg,helt urolig at man skal være så heldig å oppleve denne reisen flere ganger!!!

Skrevet

hm. Gleder meg jo ikke akkurat til sånn ca 3 mnd med kvalme da. og så er det jo tungt på slutten. Nå er jeg jo ganske "gammel", 41 år. Men jobber ikke så mye lenger, så det er jeg glad for.(selvom det blir trangere økonomisk ) Ja blir spennende dette her. :)

Skrevet

Gratulerer så masse og lykke til. 41 år er vel ingen alder, dessuten holder dette deg ung! Slapp av når du har mulighet og samle kreftene. Gleder meg med deg!!!

Skrevet

Hei igjen! Ja nå hørtes jeg nesten ut som mora mi hihi!(hun kommer vel til å dåne av dette). Er skikkelig GLAD jeg!! Livets under i magen min igjen:) Takk alle sammen for lykkeønskninger:)

Skrevet

Får slenge meg på og gratulere jeg og - Gratulerer med spire!

Grudde meg først da jeg skulle fortelle at nr 5 var på vei, men det er bare å løfte hodet og la glede og stolthet skinne igjennom, så har ikke andre noe de skulle sagt.:-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg blir gal av å gå å vente på å ta testen. En uke til IKM og dagene snegler avgårde. Jeg er så klar for å komme igang. Dette kommer til å bli et langt svangerskap når jeg tenker så mye på det allerede. Men jeg har forberedt meg så lenge på å orke å gå igjennom dette en gang til, så nå vil jeg bare komme igang. Snegle...snegle...

Skrevet

Gratulerer fra meg også.Er også 41 og venter nr fem i september. Har vært sykt kvalm fram til nå men det begynner å bli lettere. Er i uke 26. Har vært sykemeldt lenge men nå har jeg begynt å jobbe litt. Kjenner jeg blir veldig fort sliten og trøtt. Men gleder meg sykt. Har bern på 18, 16 14 og 4 1/2 frafør. Så de store er det ikke så mye "jobb" med lenger. Men de skal jo ha sitt på en annen måte. Litt andre bekymringer for mor og far i sene nattetimer bl a. Koselig at det er mange blivende fembarnsmødre her inne. Vi må følges framover :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...