Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har vært å kikka på gamle navn på kirkegården. Noen var.... ja... litt fine, samtidig som jeg aldri har hørt noen hete det. Hva synes dere om disse? Nelia? Malena? Olianna? Siselie? Er de for spesielle? Venter spent på svar...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Olianna fungerer, de andre synes jeg er for spesielle ja...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Malena var veldig fint da. Siselie var en veldig merkelig variant av Cecilie.
huldra87 Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Ja det finnes mange fine gamle "glemte" navn, samtidig som at mange er mindre pene og meget spesielle. Neila - jeg synes ikke det er stygt, men jeg må kansje tygge litt ekstra på det. Malena - det er et veldig pent navn! Er vel kansje en variant av Marlene/Marlena..? Olianna - dette likte jeg! Kunne faktisk vurdert og puttet det på favorittlista mi ;-) Siselie - Njæ..det likte jeg ikke. Liker ikke Cesilie eller Sissel heller da. Litt for mye Sss.
Sunni Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Olianna har jeg også sett skrevet Oleanna, syns det er litt finere ... navnet klinger fint uansett! Litt gammeldags men har ikke "gammel dame"-assosiasjoner som Olga eller Olufine. Malena er en fin variant av Malene, ser vakkert ut på papir! Men fort gjort at det "alltid" blir feilstavet fordi folk tror de har hørt riktig? Litt det samme med Siselie/Cecilie, men det er ennå litt verre synes jeg ("vi har kalt henne det bare for å gjøre det vanskelig") Ellers er Naima et flott og ganske spesielt navn, hvis det er det du har lyst på...
studdis Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Malena er det eneste jeg liker her. For meg ble de andre for spesielle.
prebs Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Enig med studdis : ) Men moro å se på navn på gravstener!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Nelia er et godt brukt navn i vår familie,så syntes ikke det er noe rart navn... Malena blir for "russisk" for meg... Olianna er flott! Siselie er jo en tungvindt måte å skrive Cecilie på...
Vannmann35 Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 Bortsett fra Siselie synes jeg alle var helt ok, men ikke noe jeg kunne valgt - mange andre, gamle og fine navn!
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 Malena og Olianna var fine navn. Nelia er ikke helt min smak og Seselie er litt rart. Syns Cecilia er veldig pent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå