mariamus Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Nå r det 3 uker til termin men vi blir ikke enige om gutten skal hete Teodor eller Rasmus. Hva synes dere er finest?
Synnøve_Solbakken Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Ville nok valgt Rasmus selv To flotte navn uansett!
megc Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Begge er kjempe fine! Vi snakket om Rasmus selv på forrigemann, men vi fant ut at han lignet ikke på en Rasmus på sykehuset. Holder en knapp på Rasmus da:) Men hvorfor ikke vente å se ansiktet til lilleknerten først??
flopp Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Ville valgt Teodor - kjempefint navn synes jeg! Fikk en stygg kommentar en gang jeg selv nevnte Rasmus som alternativ som jeg ikke klarer å glemme: "Da blir han jo oppkalt etter begge høla til mora si....!!" Etter det har jeg ikke klart å synes det er fint :-(
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 den kommentaren har jeg og plukket opp ang det navnet, så jeg hadde valgt Teodor (synes det er finest uansett!)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Teodor er et kjempefint navn.. Jeg ville definitvt valgt det!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Teodor nettop pga av det flopp skrev.. Hørt den før ja.. Hva med Theo??
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 ja, ikke velg Rasmus.....tenk på hva alle andre kommer til å kalle han....like greit å ikke legge opp til mobbing pga navnet!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 helt enig med flere over. Jeg syns egentlig at Rasmus er et utrolig fint navn, men sønnen deres må være utrolig sterk for å takle et sånt navn, så det er kanskje greit å unngå? Begge navnene har vært på min "kanskje"-liste - men Rasmus har falt ut pga mobbe-faktoren.
Vannmann35 Skrevet 5. mai 2008 #12 Skrevet 5. mai 2008 En jeg gikk på skole med pleide å si følgende når han måtte oppgi navnet sitt "jeg heter XX Rasmussen. En s i ras(s)en og to i mus(s)en..." Så navnet Rasmussen og Rasmus er vel blitt litt skadet for min del ;-) Gå for Teodor!
mariamus Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 5. mai 2008 Takk for alle innspill. Vi har nå bestemt oss for å velge Teodor. Ikke basert hva alle her har sagt, men mannen min som var den som ville ha Rasmus begynte å skrive Teodor i dag. Da gikk det opp for han at det var et veldig fint navn og ikke så langt å skrive som det høres ut. Så da var vi plutselig enige!! Jippi!! Ganske deilig å plutselig ha bestemt seg. Så da er det bare å komme Teodor!!
*Urolig* Skrevet 5. mai 2008 #15 Skrevet 5. mai 2008 Teodor uten tvil :-) Rasmus er for meg en katt !
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #16 Skrevet 5. mai 2008 Teodor helt klart, gratulere me navnevalget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå