Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Vår nydelige datter er 2,5 uke gammel og vi blir ikke enige om navn. Samboeren min og jeg har helt ulik navnesmak.. Nå står det mellom: Leah - (hans favoritt) Milla - (hans favoritt nr. 2) Olivia - (min favoritt) Adele - (min favoritt nr. 2) Jeg har en sønn fra før av på 1 år og 9 måneder som heter Isaac. Men vi har ikke tenkt til at navnene skal passe, det er ikke så viktig. Vi blir virkelig ikke enige.. Hva bør vi gjøre? Hvilket liker du best, a?
morsara Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Jag vet inte vad ni skall göra, svårt det där. Men min favorit är nog Milla tätt följt av Olivia.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Adele og Leah er de fineste navnene her, etter min smak. Hvorfor ikke ha dobbeltnavn? Leah Olivia for eks? Andre fine kombinasjoner: Mille Adele Mille Olivia Lykek til
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Hvis dere ikke blir enige synes jeg dere bør legge deres egne favoritter til side og se etter flere navn. De eksemplene du nevnte synes jeg var ganske så like i sjanger, så det er nok ikke så ille som du tror. Alle navnene er jo litt "nymoderne". Foreslår at dere starter på nytt, se gjennom navn som brukes i norge sverige og danmark idag navn bør man være enig om begge to! når det er sagt, jeg brukte selv litt tid på å venne meg til navnet til barnet vårt, ingenting passet de første ukene, men nå kunne hun ikke hatt noe annet navn!
Jannamor Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 olivia liker jeg best, det er nydelig hva med dobbeltnavn da? et navn fra hver? Milla Olivia? Leah Olivia?
prebs Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Jeg ville tatt Milla! (Eventuelt Leah. Sorry til deg... ; )
alvilde Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 likte alle navnene utenom milla, syns det virker som et kallenavn' men fine navn:)
Vannmann35 Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 Leah - navnet et oppbrukt for lenge siden! Milla - hvorfor ikke Camilla i stedet? Olivia - pent Adele - pent, men popartisten Adele, som er på hitlistene nå ødela det litt for min del... Jeg ville gått for Olivia, evt. Camilla :-)
Vannmann35 Skrevet 5. mai 2008 #12 Skrevet 5. mai 2008 Må legge til at jeg liker godt både Milly/Millie og Lilli/Lilly - kanskje det kan være en mellomting...?!
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #13 Skrevet 5. mai 2008 Isaac er kjempe fint. Jeg har alle alternativene deres på min liste utennom Adele, syns ikke det er så fint. Tror jeg ville valgt Milla, eventuelt Olivia fordi det ikke er like mye brukt som Leah. Leah er også nydelig, vanskelig valg dere har. Alle alternativene er jo i samme kategori, så syns dere har veldig lik navnesmak. Liker begge to alle navna? Jeg ville plukka ut de navna begge ikke har noe imot å bruke og så trukket et navn hvis dere ikke kan bli enig.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #14 Skrevet 5. mai 2008 Sønnen min heter Isaac ja.. Det utalles Isak.. Gammel skrivemåte bare;) Hm.. Tusen takk for svar.. =)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #15 Skrevet 5. mai 2008 Vet hvordan du foler deg. Sonnen vår er 5 uker og vi har enda ikke sendt inn hans papirer. Slitsomt og stressende, jeg vet.... Vi tenker på Oliver, men vet liksom ikke helt...Ble det en jente skulle hun hete Olivia. Så det ville jeg stemt på da. Olivia er bare nydelig. Leah og Milla er også fine synes jeg. Adele blir lksom en helt annen sjanger igjen. Ikke helt min smak. Litt arrogant og fisefint synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå