Misa+spire i magen<3 Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Hei. Jeg er nylig blitt alene mamma for en mnd siden og har ei datter på 1 år. Gjennom mitt og barnefaren sitt forhold som har vart i tre år har det hele tiden dukket opp utroskap nå i ettertid. Har også fått vite han har lagd barn på en annen mens jeg var gravid. Pappan er 21 år og i julen var han utro som jeg nettopp har fått vite. Denne jenta var 15 år. De brukte ikke beskyttelse.. Nå da jeg har flyttet ut har jeg fått høre igjen at barnefar har noe på gang igjen med denne jenta på 15 år noe som i grunn bryr meg veldig lite.. Men denne uken skule far ha datter i helgen siden det er annenhver helg og en dag i uka som er avtalen. Vi har vært på mekling, skrevet avtale og inngått avtale om at å dra inn nye partnere ovenfor vår datter er uaktuelt før på lang tid. Nå har jeg akkurat fått vite av barnefar selv at denne jenta på 15 år er blitt dratt inn i huset til barnfar og at denne jenta har vært sammen med vår datter og blitt kjent. det ble slutt for en mnd siden mellom oss og det er to uker siden jeg flyttet ut.. Barnefar har sagt til meg at vår datter bare skriker da han har henne.. da tenker jeg at da har jenta det ustabilt, at det er uvant og ikke habegge foreldrene sine der, eller at mamma ikke er der.. Også får jeg vite barnefar drar inn en 15 åring to uker etter vi flyttet og lar hun være der som hans kjæreste, og stemor til vårt barn . Dette er ikkenoe bra for datteren vår allerede. Også tenker jeg veldig på at for det første er denne jenta mindreårig og at barnefar gjør noe ulovlig, og for det andre hvorfor skal han presentere henne for barnet vårt da de ikke helt klart er sammen enda? Hva skal jeg gjøre? Jeg vet han er ett dårlig forbilde. Jeg har mest lyst til å nekte han samvær til han tenker lenger og ser hva han gjør mot sitt eget barn.. Takker veldig for råd! Forresten .. jeg har 100% omsorg og barnet bor hos meg. Vi har delt foreldre ansvar.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 ikke nekt ham å se sin egen lille, det er bare slemt. han er jo ingen trussel for barnet.. men du kan forsøke å snakke med han rolig og greit og si at han får prioritere sin lille framfor ei jente på 15 år. å presentere noen for barnet sitt etter et så kort forhold er heller ikke så bra, man bør vente litt.
Mamsen87 :) Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Ikke for og være frekk, men jeg syns hele innlegget ditt virker basert på at du er bitter fordi barnefaren har finne seg ei ny jente.... "Vi har vært på mekling, skrevet avtale og inngått avtale om at å dra inn nye partnere ovenfor vår datter er uaktuelt før på lang tid. " "og for det andre hvorfor skal han presentere henne for barnet vårt da de ikke helt klart er sammen enda?" Der sier du jo at de ikke helt klart er sammen enda, og i følge avtalen deres har barnefar lov til og ha hun der så lenge de ikke er kjærester og partnere. Men hvis de bare er venner forløpig, så har han fint lov til og ha henne der. Hvis ikke hadde det vel stått at man alltid skulle være alene med barnet? Du har sikkert venner av motsatt kjønn du også, som alle andre. Jeg syns absolutt ikke du skal nekte han og se sin egen datter! Han er da ikke slem mot dattern deres, selvom han har med seg en mindreårig hjem.. Han blir neppe straffa for og ha hatt sex med henne når hun ikke anmelder han selv. Så hvorfor blande seg så oppi at hun "bare er 15 år"...? Virker kanskje litt kvass her nå.. Men skjønner virkelig ikke hva som er "problemet"...
AlenemorRikke Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Heia jeg opplver akurat d samma, å jeg gir ikke ungen min hende på barnefaren uten at jeg er dr. D veldig utsabilt det d gjør. Og jeg ville kalt barnefaren til din unge or pedofil. Så eg fåstår d skam godt dr. Å d isje ego tanker,du vil d besta for dattårå di,osje dg du tenke på,å d hr ingting me hevn å gjør. Han e tydligvis utstabil!!! Tenk etter tri år,rett til en ny. DU e blitt sexmisbruk,dama. Ka ska ein sexmusbruker og pedofil ha ansvar el vera rundt ein unge på et år??? Mann e tyligtvis umoden,sån som min xfyr er. Å tar han i å drikka ØL rundt ein tri år gammel gutt(som er hans samboere siin unge) Å sansynligvis røyke inne. Å dne gutten hr isje ein eget rom. Han delle rom me di to. åsså ska han likosm han min åg.....glemm d!!! STÅ PÅ JENTA!!,isje gi opp. Gjør som jeg få han vek fra fraen,mn isje ta han helt bort fra faren bare sån at du føle dg trygg,at du føle dg trygg på at dateren ders er trygg.
HøstBaby <3 Elias Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Kjære vene, han trenger da ikke være en dårlig far fordiom han ikke har oppført seg seg den beste kjæreste eller vært trofast mot HI! Det at ungen griner når hun er hos han har kanskje noe med at han ikke er vant til å være alene med henne å vet ikke helt hvordan han skal takle situasjonen. Jeg ville aldri nektet kjæresten min samvær med vårt kommende barn om det skulle blitt slutt bare fordi ungen griner eller at han får seg ny dame. At denne nye frøkna hans er 15 år gammel har da ingenting å si for ungen, de viser bare hvor teit barnefaren er, men det går vel ikke utover dømmekraften hans på barnet ? Han behandler sikkert ikke ungen noe annerledes osv. Det beste for jenta er jo å vokse opp med foreldre som kommer overens, sammen eller hver for seg. Skal nok mye værre grunner til at du får nektet ham samvær gitt, å det er også bare dårlig gjort ovenfor babyen og egoistisk gjort av moren. Mtp grunnen... Prøv heller å hjelp han, å heller spør hvordan han har presentert denne nye kjæresten sin, og at du håper han tar hensyn til datteren før dette nye forholdet utvikler seg til noe mer. Skjønner godt at denne jenta er hos han da, hvis han bor alene. Hun er jo bare 15 å det er jo stas å være alene med nye kjæreste utenfor foreldrenes 4 vegger. Prøv heller å kommuniser bedre
maria isabell Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 forstår at du er bekymret,bli kjent med denne 15 åringen,kanskje hun er ansvarsfull for alderen og oppriktig gla i barnet ditt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå