Gå til innhold

???

3små-snart4barnsmor

Anbefalte innlegg

Hei.. lurer bare på hvis det er vanligt at man ikke får så mange besøk til jordmor/lege da man født flere barn tidligare?

Venter mitt tredje barn nå i november. Vart på en kontroll til legen. Så sa han at neste "kontroll" blir når jeg skal til UL i mitten av Juni. Sen kunde jeg høre av meg i begynnelsen av august for neste kontroll. :S

Greit har ikke noe store prøblemer med graviditeten eller med mine tidligere graviditeter. Men jeg syns det er litt rart at det er så lite kontroller.

Første kontrollen så målte å veide han meg og tog bare blodtrykk på meg.. o_O

Føles litt som jeg ikke får med meg mye om hva som skjer med babyen i magen .. vill å høre hjerteslag og alt sånt der.. langt til august liksom.

Hvordan er det med dere andre som har født tidligare å er gravide igjen.. er det mindre kontroller etter at man vart igjennom det en gang tidligare liksom???

Fortsetter under...

Hei! I svangerskapsboka (som du kanskje har fått hos legen?) er det satt opp 8 "standardkontroller" for gravide som er normalt friske og raske; uke 8-12, uke 17-19 (ultralyd), deretter uke 24 - 28 - 32 - 36 - 38 og 40. Jeg venter også mitt tredje barn, og syntes at det var litt "stusselig" i starten med en kjapp kontroll, kommentaren "dette kan du vel fra før", og ingen hjertelyd før i uke 24. Jeg var for første gang hos jordmor for et par uker siden, det var helt annerledes enn hos legen, jeg følte med ivaretatt på en helt annen måte. Kanskje du skal ta kontakt med jordmor i løpet av sommeren?

Ja jeg har tenkt på det.. under første graviditeten min så var jeg bare til jordmor. Andre graviditeten bare til legen.

Men jeg tror jeg trivdes best til jordmor.. var der jeg fikk mer utav kontrollene. Fikk snakket mer på en annerledes måte en til legen og fikk .. hm jeg vet ikke helt. Var bare mye mer annerledes på en bra måte.

Flyttet til ny kommune nå og bare vart til legen min på den første kontrollen. Men liker egentlig ikke helt det legekontoret. Nesten aldri jeg får min egen fastlege når jeg skal dit, alltid vikarier der. Var det også når jeg var på første kontrollen.

Var inne der førre uka å fordi jeg fått halsbetennelse og enn en gang en vikarie. :S

Så jeg tror jeg skal se hvis jeg får bestillt time til jordmor.

Hei..

Jeg venter mitt 4.barn, og har vært hos jordmor en gang i mnd siden jeg fikk bekreftet graviditeten hos lege. Jeg tok kontakt med jordmor og avtalte og siden har jeg vært der en gang i mnd.. I det siste har det vært to ganger i mnd, nå skal jeg på onsdag, og den siste kontollen før fødsel 16.mai.. Jeg har ikke hatt noen mindre kontroller selv om jeg har født flere ganger...

Ta kontakt med jordmor du, og hør hva hun sier... Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...