Gå til innhold

Høyre fot og ankel er hoven og nummen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...noen som har det på samme måte? Har nå to uker til termin, og i går merket jeg en nummenhet i høyre bein, og så at ankelen og foten var hovnet opp. Venstre fot var helt som vanlig. Det er på samme måte i dag. Andre som opplever at det kun er det ene beinet som hovner opp? Tenker litt på evt blodpropp og greier, men for alt jeg vet så er det kanskje vanlig at kun det ene beinet hovner opp.

Noen med erfaringer rundt dette?

Skrevet

Hovner man opp pga væskeansamlinger hovner man oftest opp i begge ben.. Har du vondt bak i tykkleggen i den foten som er hoven???? Vil anbefale deg å ta kontakt med legevakten snarest og bli undersøkt for blodpropp... (er sykepleier)

Skrevet

Ikke direkte vondt i leggen, men er nummen i tykkleggen også uten at jeg syns den er like hoven som ankelen og foten. Uff, får kanskje ta en tur over på legevakta i dag, da. Går så sjelden til legen, er typen som er redd for å møte opp med bagateller på legekontoret. Får bare ta med meg samboer og ta turen.

Takk for svar!

Skrevet

Grunnen til at jeg spurte om du har vondt i leggen er at det er ofte der propper sitter.. Man blir hoven i området nedenfor der proppen sitter... For noen kan det være svært vondt bak i leggen, men man kan også bli litt nummen slik du beskriver.. Kom deg på legevakten snarest, best å få det sjekket så fort som mulig... Er det ingenting så er jo alt fint, er det en blodpropp er det viktig å få det diagnostisert og startet behandling fortest mulig.. Lykke til og god bedring!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...