Gjest Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Ett siste lite spm til deg:) Hva betalte dere til klinikken? Leste at dere endte på 90.000 kr totalt med reise og opphold, og hele pakken, men hadde vært kjekt og visst hva selve forsøket koster også) Har sendt de en mail, men ikke fått svar enda, og vi må bestemme oss ganske fort om vi ønsker og dra på forsamtale til St.Petersburg eller ikke. Det er jo et økonomisk spm også dette, men må si at IVI Alicante frister pga de høye suksessratene:)
Serena67 Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Litt usikker el dvs husker ikke helt, men rundt en 70 kanskje. Medisiner til donor kommer i tillegg. Vi betalte også for ICSI og nedfrysing av sambo`ns "varer"..... På første møte går de igjennom prislista og hva dere evnt skal betale, men kan sjekke opp prislista når jeg kommer hjem fra jobb og gi deg mer detaljert pris.
kaje Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Hei Frøya :-) Her er prisene fra IVI Valencia (regner med at det er det samme som IVI Alicante) i Euro... Preparation,punction and lab. proceedings: 5975 ICSI: 765 Preembryo transfer: 1355 Frys: 385 assisted hatching:315 Donor sperm: 305 sperm cryopreservation and spermiogram: 170 NB: jeg tok med det jeg tror kan være aktuellt, det er jo ikke sikkert dere trenger alt dette... Ellers må jeg bare si at det var veldig ok i Valencia, og jeg kjenner flere som har blitt gravide med ED der. Sender deg en privat melding med mitt telefonnr. så hvis du vil snakke eller treffes en dag så hadde det vært hyggelig. Jeg reiser til Spania fra 13 til 20 mai. Klem
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Hei jenter:)) Tusen takk for all hjelp:) Jeg kan ikke treffe deg, Kaje, siden jeg bor på en helt annen kant av landet, men kanskje jeg sender deg en sms en dag:O) Vi har enda valgets kvaler her vi sitter, men det er mye mulig vi velger Institutio Marques i Barcelona. Det er SVINDYRT der, men om man ikke lykkes på 3 forsøk får man tilbakebetalt 70% av summen. Det utgjør mye penger, og viser hvor sikker klinikken er på at man skal lykkes. Vi har tross alt vært gjennom to ferske og ett fryseforsøk allerede, så nå begynner det og bli på tide med et blått kryss, og en spire i magen!! Har enda ikke hørt noe fra Alicante, og det begynner og bli noen dager nå siden mailen ble sendt...Jeg setter stor pris på raskt svar, og det fikk jeg fra Barcelona. Vi er blitt ønsket velkommen på forsamtale andre uka i juli, så nå har vi sendt forslag til dato ned til de. Om det er ok bestiller vi flybillett, og da har vi offisielt bestemt oss:) De har ingen ventetid, og siden vi begge er mørke, og sambo i tillegg nesten ser litt søreuropeisk ut (han har fått flere kommentarer på det...), regner vi med at det ikke blir noe problem og finne donor til oss:) Må bare tenke litt praktisk med tanke på når jeg skal sette i gang mensen min, så jeg slipper og gjøre det ETTER vi har vært på forsamtale...Da blir ventetiden plutselig ganske så lang...Utålmodig, ja!!! Lykke til, Kaje! Håper du klarer det på dette siste forsøket ditt før ED!! Klem
Serena67 Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Hei Frøya.. Hvordan går det med deg, og hvor endte du opp tilslutt?? Nysgerrig..
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Hei Serena:O) Så koselig at du tenker på meg. Det går greit med meg, men jeg lengter etter og få starte opp igjen. Utålmodig, ja!!! Alle rundt meg blir gravide, og nå vil jeg også!! Jeg, eller kanskje jeg skulle si, vi, endte tilslutt opp med IVI Alicante. Magefølelsen sa at det var det rette valget, og jeg har til nå hatt en kjempefin kommunikasjon med Maria Josè på mail:) Vi skal på forsamtale 17. juni. Håper og få innsetting i ferien min i mnd.skifte juli/august. Maria trodde dette skulle gå helt fint, og jeg har timet mensen min slik at jeg vil være klar til og starte opp med Progynova i slutten av juni/begynnelsen av juli:))
Serena67 Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Skjønner godt du blir utålmodig. Vet godt hvordan det er. Det er godt når man endelig er igang med behandling. Da skjer det lissom noe. Vår kontakt i Alicante heter Lara, og vi sender fortsatt mail med info om siste svangerskapskontroll osv. De liker å følge med. God tur nedover. Alicante er en veldig fin by, hvis du ikke har værtder før, og vi trives godt der. Masse lykke til. Krysser fingrene for deg.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Tusen takk:) Vi har aldri vært der før, så vi gleder oss til og oppleve byen. Om du sitter inne med tips om ting og gjøre, ting og se, plasser og spise, butikker og shoppe i osv., så må du gjerne komme med de:)) Kos deg med den voksende magen:-)
Serena67 Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Når reiser dere? Dere bør ta dere en tur på Castillo de Santa Barbara, da får dere en mega utsikt over byen. Hotell som vi har vært på heter Melia alicante, og ligger helt ved sjøen, nede i byen, ved sentrum med knallfin badestrand. Tror nok det er det beste hotellet i byen. På den andre siden av hotellet ligger en stor, fin båthavn, masse restauranter og barer. Der er det dyrere å spise ennlitt lenger opp i byen. På andre siden av veien for hotellet ligger explanadaen med masse spisesteder, McDonalds, Burger king, masse salgsboder og afrikanere som selgeralt av fake. Det er et styr uten like når politiet kommer, da dette er ulovlig. Da flyr de til alle kanter. dere for sikkert fint vær der nede. Mine svigerforeldre kom hjem forige lørdag, og har hatt ca 27 grader der i 3 uker.(misunne, misunne... du må bare spørre/ta kontakt om det er noe.
Serena67 Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 så når du skulle reise litt lenger opp i innlegget ditt...
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Tusen takk for tips:)) Er samme hotellet vi skal bo på. Så kjempefint ut på bilder, og det var jo selvfølgelig også et pluss at det ligger så nært stranda:)) Håper bare det er ledige rom der når vi skal tilbake for innsetting. Hvor lang tid på forhånd fikk du vite dato for innsetting (evt cirka-dato)??
Serena67 Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 God frokost har de også på hotellet..... Fikk vite dato når donor skulle ta ut egg ca 1 uke før avreise, men fikk ikke vite nøyaktig hvilken dag vi skulle sette inn før vi var der nede. Da ringte de dagen iforveien, og samme dag for å bekrefte at alt var ok. Jeg misunner deg litt som skal til Alicante.. også ..fy søren..det er jo skikkelig spennende det du skal gjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå