TM2006 Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Er det noen som vet om premature er spesielt utsatt for tågange? Frøkna er snart 17 mnd. Hun har ikke begynt å gå (går rundt bordet o.l da, men ikke sluppet seg). Hun spankulerer rundt på knærne og virker fornøyd med det, he he. Når hun står oppreist er det kun tærne som er nedi gulvet. Noen grunn til bekymring tro? Hun ble forløst i uke 34 (1600 gr)
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Har dere fysioterapeaut? Hvis ikke, røsk i alle kanaler som finnes, og få jenta di inn til en fysioterapeaut. Det er mitt beste råd Vet ikke akkurat om premature er mer utsatt for tågange, men de møter ofte større utfordringer i utviklingen sin enn fullbårne barn - derfor har premature rett/krav på fysioterapeaut. Mange fullbårne barn er også tågangere, og ofte går ting seg til av seg selv. Likevel er det langt fra noen ideell situasjon for barna, så litt korrigering og hjelp gjør at de kommer bort fra tågangen litt fortere.
Galskapens overhode Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 tror nok ikke det er kun premature som er utsatt for dette.. Jenta mi var også forløst uke 34.. Hun hadde også tågange, men slapp seg alikevel da hun var 11 mndr. Jeg selv og alle mine søsken har hatt tågange lenge etter vi slapp oss.. Jeg foretrakk å gå p tå frem til tenårene.. ..
Sauen Shaun Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Vil ikke bekymre meg enda, siden barnet ikke går enda. Mange barn går på tå før de begynner å gå ordentlig. Gutten min er født i uke 34, han begynte å gå på tå, sprang også på tå. Ble sjekket ut av fysioterapaut da han var 3 år(tror jeg) og alt var greit, kun litt stive muskler i leggen. idag er han snart 5 år og har lagt "uvanen"av seg. Går og springer helt normalt.
mor til to prinsesser Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Min frøken på nesten fire går innimellom på tå enda, men det har blitt mindre. født uke 27,5. Fysioterapaut brydde seg ikke om det, men husker ikke hvilke kriterier som lå til grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå