Gå til innhold

Vil du vite hva kjønn babyen din får? Test det hjemme på badet. Les her!!

Anbefalte innlegg

Nå kan du teste selv hjemme hvilklet kjønn babyen din får. Det er en test som baserer seg på en urinprøve som du blander i et beger. Den sjekker om du har mannlige avfallsstoffer i din urin eller ikke. Gutt = mørkegrønn, jente = gul/orange. Dødskult!! Fungerer etter 10 ukers svangerskap, altså noe for oss her inne.

Det er en amerikansk test, men jeg bestilte den fra england. Ikke særlig dyr heller egentlig. Ca 250 kr inkl porto. Fikk den i posten i dag og skal teste i morgen tidlig. Må være morgenurin. GLEDER MEG!! Skal se om intuisjonen min om at det er en gutt er riktig. Vi får se!!

Søk på intelligender på google så finner dere alt dere trenger.

Jeg ringte firmaet i England og hadde en lang prat med dem om testen.

Fortsetter under...

Det hevdes at de er 90 % sikre.

Feilkildene er:

Ikke brukt morgenurin

Noen kvinner kan selv ha en del mannlige stoffer i kroppen sin som ikke stammer fra barnet

Ristet testen for mye. Skal bare svinges rundt forsiktig 2-3 ganger

Forstyrret testen underveis

Lest av til feil tisdpunkt. SKAL ta 10 min. Ikke 3 eller 12.

Dette er bare tull! Bortkastede penger. De som lager disse testene har jo uansett en 50/50 sjanse for at svaret blir rett, og spekulerer i at folk ikke gidder å klage/kreve penger igjen,og uansett, de tjener penger som gress!

-Hvis det virkelig var mulig å finne kjønnet ved å tisse i en kopp, tror dere ikke vi ville hatt tilgang til det hos lege/jordmor før på nettet?

Jeg aner ikke noe om den testen, men jeg tror virkelig vi vil ha tilgang på slikt på nettet FØR vi har tilgang hos lege!

Leger og jm ser ingen medisinsk grunn til å teste dette og er således ikke opptatt av slike tester.

I tillegg er det etiske i og med at vi vet det forekommer aborter pga feil kjønn, Om denne testen kan tas så tidlig vil man jo kunne ta abort før 12. uke.

Tviler på at en slik test noen gang blir tilgjengelig lovlig i Norge så ja om det stemmer så må det bestilles på nettet tror jeg

He he, jeg er nok enig med dere alle sammen men jeg synes nå likevel at det er gøy å teste. Vet jo at man må ta det med en klype salt og at det endelige svaret ikke kommer før barnet er født. Man kan jo ikke egentlig være 100% sikker på ultralyden en gang.

Klart disse testene ikke er lovlige i Norge. Da ville jo aborter basert på "feil" kjønn økt betraktelig og det jo i seg selv helt tragisk. Men så lenge de er tilgjengelige på nettet så er det jo bare å bestille om man vil.

Gleder meg til å teste i morra!! Jeg er bare nysgjerrig jeg og ingen kjønn er feil for meg. Men jeg tror jeg får gutt.

Annonse

Hei anonym!

hvordan gikk det? ble det gutt eller jente? har bestilt en slik test selv, og gleder meg til å teste. det er jo bare for gøy i første rekke, men spennende å se om det blir det samme kjønnet på ultralyd:)

Det var dessverre helt umulig å konkludere med denne testen. Jeg tror det var fordi jeg ikke klarer å få till en god morgenurin prøve. Jeg er jo på do 100 ganger hver natt og den urinen som skal brukes til testen skal jo ha vært i blæren i minimum 2,5 timer, noe som er helt umulig for meg på natta. Jeg burde ventet litt med å teste til dobesøkene hadde roet seg ned litt.

Gul/oransje prøve = jente

mørk grønn = gutt

Min prøve så grønn ut når jeg sammenliknet med det gule feltet og så gul ut noe jeg sammenliknet med det grønne feltet.

Den så rett og slett bare skitten ut og var en blanding av gul/orange/grønn. Men en tidlig ultralyd har bekreftet 95 % sikkert at det blir en gutt da, så vi får se:-)

Fortell hvordan det går med deg da!!!

Tidlig ultralyd kan så vidt jeg vet ikke bekrefte/avkrefte kjønn med 95 % sannsynlighet.. Det viser seg at man "gjetter" riktig i bare 60 % av tilfellene, dvs at hele 40 % er feil.. Kjønnsorganene er svært like enda og av den grunn er det vanskelig å avgjøre. Men det er jo uansett morsomt å høre hva man tror da! Og så får man bare vente i spenning til rutineultralyd og vel overstått fødsel...:)

hei Mustimus!

man kan se kjønn på tidlig ul ja. det spørs på hvor tidlig denne ul er. Man kan se kjønnet på tidlig ul fra fullgått uke 11. Min venninne var på ul i uke 14 og fikk bekreftet gutt. Det er self. enklere å konstantere gutt enn det er å konstatere jente, men det er fullt mulig!

enkelte ganger er kjønnet veldig vesentlig, i forhold til arvelige sykdommer som enten er relatert til gutter eller jenter. Derfor kan man godt se kjønnet etter uke 11. trenger ikke vente til uke 18.

Annonse

skal ikke krangle med deg jeg. men da var vell ikke kjønnet vesentlig? jeg fikk heller ikke vite det på ul i uke 13 og 15. men det var fordi de ikke synes kjønnet er viktig, bare det er friskt.

Jeg må vel bare korrigere at legen IKKE sa at det var 95 % sikkert at det var gutt, men han var rimelig sikker. Han var også veldig klar på at jeg ikke måtte ta det han sa for god fisk ennå :-)

Var på Rikshospitalet i dag, er 12+1, skulle ta doubletest pga alderen min. Jeg spurte spesialisten der om hva hun trodde om tidlig kjønnsbestemmelse. Hun sa at så tidlig var begge kjønn veldig like og at det så ut som om "alle" var gutter pga overdimensjonerte kjønnsorganer så tidlig. Men de kunne antyde ut fra vinkelen på tissen som stakk ut om det sannsynligvis var gutt eller jente.

På gutter sto den mer rett opp, på jenter sto den litt mer på skrå nedover.

Min KUNNE se ut som gutt, men hun ville ikke råde meg til å kjøpe lyseblått helt ennå da. Vi får se etterhvert da. Alt var i alllefall veldig bra på ultralyden. Det er det viktigste.

Hehe, skulle tro man er mest opptatt av kjønn, men egentlig er det vel viktigst at barnet er friskt! Vi fikk vite at det kanskjekanskjekanskje ble en gutt, men som sagt 60-40 fordeling ift "riktig" svar..:) Vi gleder oss uansett, alt annet så bra ut!

Hvor mange er det som har bestilt en sånn test på nettet? Og hvor mange av dere har fått et skikkelig resultat? Jeg vurderer å bestille en slik test selv, men jeg må si jeg er litt skeptisk.....Spennende å høre hvordan det går med dere.

Jeg har også bestilt en slik test:)

men venter på postgangen enda da. har ikke fått den. Bestilte den den 5. mai, men har fortsatt ikke fått noe i posten. Men det har jo vært pinse også;)

Jeg ble nysgjerrig på dette jeg også da.

Så nå har jeg også bestilt en sånn test og venter på posten....som tar sååååååååååå... lang tid. Men det er nok bare innbildning, fordi jeg gjerne vil ha testen med en gang. Spennende - den så jo ut til å virke veldig bra for noen. Skal skrive hvordan det gikk når jeg har fått testet meg. Bra forslag!

Da har den endelig kommet i postkassen,også må jeg vente heeelt til i morgen tidlig med å teste den... =(

gleder meg til å se resultatet,og sjekke om det stemmer på ul i Juni =)

ÅÅÅÅÅ IIIIK!!! Så spennende!!! Fortell med en gang i morgen hvordan det gikk!! Hva tror du selv at du får da?

Jeg har bestilt en til for jeg fikk det ikke til med den første. Tror ikke urinen hadde vært lenge nok i bæren, må være minst 2 1/2 time og min var nok max 1 time. Jeg tisset hele natten på den tiden så jeg klarte jo aldri spare opp god nok urin til å teste med.

Men bare vent, nå kommer det snart en til i posten.

Skulle ønske de solgte slike tester på apoteket i Norge, men i dette sidrompa landet kan vi nok bare drømme om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...