noLadyjustME Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Jeg tar Selo-Zok for migrene selv og lurer litt på bivirkningene for disse type medisiner..Jeg er iskald på hender og føtter, som visstnok er veldig vanlig, men er det noen som har vert borti vektøkning som bivirkning?
Silja FullFres McQueen Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Bivirkninger: Selo-Zok tolereres godt, og bivirkninger er vanligvis milde og forbigående. Følgende definisjon på frekvens er benyttet: Vanlig (>1/100), mindre vanlig (1/100-1/1000), sjelden (<1/1000) Vanlig: Hjerte/kar: Bradykardi, posturale forstyrrelser (meget sjelden med synkope), kalde hender og føtter, palpitasjoner Sentralnervesystemet: Tretthet, svimmelhet, hodepine Gastrointestinale: Kvalme, magesmerter, diaré, forstoppelse Luftveier: Dyspné ved anstrengelse Mindre vanlig Hjerte/kar: Forbigående forverring av hjertesviktsymptomer, kardiogent sjokk hos pasienter med akutt hjerteinfarkt, AV blokk I, ødem, prekordial smerte Sentralnervesystemet: Parestesier, muskelkramper Gastrointestinale: Brekninger Metabolisme: Vektøkning Psykiatriske: Depresjon, nedsatt konsentrasjon, søvnforstyrrelser, mareritt Luftveier: Bronkospasme Hud: Utslett (som urticaria psoriasisform og dystrofiske hudlesjoner), økt svetting Sjelden Hjerte/kar: Ledningsforstyrrelser, arytmier. Gastrointestinale Munntørrhet Blod: Trombocytopeni Lever: Avvik i leverfunksjonstester. Svært sjelden: Hepatitt Psykiatriske: Nervøsitet, engstelse, impotens, seksuell dysfunksjon. Hukommelsestap, hukommelsessvikt, forvirring, h hallusinasjoner Luftveier: Rhinitt Sanseorgan: Synsforstyrrelser, tørre og/eller irriterte øyne, konjunktivitt, øresus, smaksforstyrrelser, Hud: hårtap, fotosensitivitetsreaksjoner, forverret psoriasis Muskel/skjelett: Artralgi Svært sjelden Hjerte/kar: Gangren hos pasienter med kjent alvorlig perifer sirkulatorisk forstyrrelse
Northernlights Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Jeg har baade hoeyt BT og migrene,saa legen satte meg paa en medisin som dekker begge deler. Det staar ikke at man kan legge paa seg pga medisinen jeg tar naa, men slutta nettopp med en type som jeg la paa meg mye i loepet av den mnd jeg tok dem.
alvefrøken Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Det er jo litt forskjellig hva leger mener er høyt BT.....kan jeg spørre hvor dere ligger?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har fått noe mot pulsen min nå som også senker blodtrykket.. Pranolol heter vel det.. Visst jeg tenker litt logisk så kan man vel gå opp av slike medisiner.. ( pranolol kan også brukes mot migrene) Men slike medisiner gjør jo at Pulsen synker og blodtrykket synker.., det gjør jo at kroppen jobber generelt mindre og om man da spiser samme mengde mat så vildet jo si at man går opp i vekt.. Bare sånn jeg har tenkt da siden kroppen forbrenner mere når pulsen er høyere.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå