anaina Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Her om dagen møtte jeg en voksen Alberte, og det navnet har jeg tenkt endel på siden. Jeg liker det igrunn bedre og bedre. Det morsomme med å møte voksne som heter det ene eller den andre er at jeg ikke reflekterer over navnet på samme måte som med små barn, hvor jeg ofte tar meg i å tenke på hva som ligger bak foreldrenes navnevalg, mens den voksne (eller større barn) bare "er" navnet sitt. Og jeg tenkte ikke over at Alberte kanskje er et uvanlig navn, men bæreren var en søt dame, og nå hav navnet fastnet hos meg. Hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Det var søtt, men er jo veldig likt albert da, som forøvrig er et nyyyydelig navn...(som sønenn min heter ) Alberte...jo mere jeg sier det jo finere blir det
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Syns Albertine blir litt for mye, da er Alberte finere. Ikke så sukkersøtt, bare søtt og sterkt på samme tid.
prebs Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Jeg synes Alberte er kult! Og så kan broren hete Jakob, hehe...
huldra87 Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Morsomt at du skriver det, for jeg har det litt på samme måte. Voksne bare "er" det de heter og jeg tenker ikke noe særlig over navnet deres. Mens med barn blir det noe annet, da kan jeg fundere litt mer over navnet, lure på hva eventuelle søsken heter, hvorfor heter han/hun akkurat det osv osv. Jeg er kansje litt "besatt" av navn for tida! ;-) Og noe annet jeg har tenkt over, er at hvis jeg traff f.eks en Jan Arne, så ville jeg enten ikke tenkt over navnet i det hele tatt, eller så ville jeg tenkt at det bare var et kjedelig navn. Men hvis jeg traff en gutt på 8 år som het Jan Arne, så hadde jeg kansje blitt mer overrasket og syntes navnet var litt "spennende". Rart det der... Men jeg må si at Alberte synes ikke er så pent da, jeg er ikke glad i "bert"-navn.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Hm. Ikke verst. Og så er det under 10 som heter det iflg SSB.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå