Gå til innhold

noen som har peil på hunder her...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en golden retriever som helt siden han var valp har hatt plager med pelsen. Dvs jeg tror ikke han plages nevneverdig av det selv, men han røyter omtrent hele tida (blitt bedre etter at vi byttet for da), dessuten har han masse hvite hudbiter i pelsen (flasser). Ser dette når vi greier han. Vi byttet foret hans for ca 2 mnd siden, gikk fra labb til royal canin. Synes han er blitt litt bedre, men flasset er der fortsatt. Han får mat to ganger om dagen, overdriver ikke vaskingen av han og får i tillgg til mat sånn lakseolje...

Noen som har noen tips... ? Han klør ikke noe på det eller noe.

Skrevet

Vi hadde eb bullmastiff med hud/pelsplager og vi ble rådet til å skifte til Proplan (helt med laks).

Pelsen hans ble som ny!

Ellers er det lurt å se på hva slags shampoo dere bruker, og kansje koste på ham en conditioner.

Skrevet

ok hvor får man kjøpt proplan for hen da?

Skrevet

om det bare er 2 mnd siden dere byttet for har dere ikke fått effekt av det nye ennå, så jeg ville ventet i alle fall 3 mnd til før jeg prøvde ett nytt for, det tar en stund før huden blir normal igjen, det du beskriver er ett vanlig problem med de hundene som er foret på labb, vet selv av egen erfaring.

så jeg ville foret med royal canin sitt rasefor noen mnd ti(om det er det du bruker) det er noe jeg kan anbefale, det tar som sagt litt tid før de stabilliserer seg

Skrevet

Du skal få kjøpt det på dyrebutikkene, men jeg vet at det kan være litt vanskelig å finne dessverre.

Skrevet

jepp bruker golden foret deres... ok da venter jeg noen mnd til før jeg bytter det ut.. labb foret var ikke noe særlig nei, hunden ville nesten ikke spise det, kunne ligge lenge i skålen uten å bli spist. Nå går det fort ned:-)

Skrevet

ok... takk i alle fall. prøver ut det foret jeg bruker noen mnd til, hvis det ikke funker får jeg begynne å lete he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...