Gå til innhold

Kynnere ( igjen!)

trude_fikk_tvillinger_mai08

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke tatt noe tid på det, men har holdt på bra i hele dag. Er bare skikkelig ubehagelige og harde kynnere - og det er ikke no godt.

Hjelper litt å legge seg ned, men de kommer fordet om - bare ikke så ofte som når jeg prøver å bevege på meg.

Kommer til å ringe føden og høre tror jeg dersom dette ikke gir seg iløpet av et par timer. Vil ikke være overnervøs heller ?! :S

Hei på deg!

Kom akkurat hjem fra en ny ekstrakontroll på sykehuset - ringte inn i går kveld da jeg var litt engstelig for at det kom fostervann samt øking av kynnere..

Uten å gå i detaljer så må jeg si at jeg IKKE ble behandla som hysterisk gravid i det hele tatt.. selv når det viste seg at det ikke var vannavgang og livmorhalsen (JA - NÅ HAR JEG FÅTT MÅLT DEN!!) var 3 cm og lukket. Fikk klar beskjed om at jeg ikke skulle være redd for å ringe om jeg følte meg i dårlig form.

Konklusjon fra ekstrakontroll var at jeg må være flinkere å spise.. har vært skikkelig uvel/kvalm/feberaktiv i dag - noe som de mener skyldes at BT nå er oppe i 140/100 og for sjeldent matinntak... samt +1 i protein. Måtte faktisk spise før jeg dro fra sykehuset slik de fikk se at formen bedret seg... Skal måte bt og urin tirsdag hos lege.

Det jeg prøver si... ring heller en gang for mye.. Så får du snakket med en jordmor/lege. Ikke vær redd for å bli betraktet som hysterisk!

go' klem

Moden mamma: Godt å høre at alt var bra!

Når det gjelder kynnere hadde jeg en skikkelig økt på mandag, følte det var sammenhengende i 4-5 timer. Tok det opp med lege som mente at kynnere bare var bra og det var ingenting å bekymre seg over...

Trude: Men jeg ville likevel ringt hvis jeg syntes det var "bekymringsfullt" mye - ikke vær redd for det!! Jeg får stadig høre på kontroll at jeg må absolutt ringe hvis jeg er i tvil om noe.

Annonse

Trude: Hvordan har det gått, har du ringt føden eller er kanskje inne på kontroll?? Håper det går bra med deg, at kynnerne gir seg og at du venter litt til med å føde slik at vi kan komme inn samtidig ;)

Moden mamma: Godt å høre at du og de små har det bra og at det etterlengtede målet på livmorhalsen var flott! ;) Nå må du være flink jente å spise ordentlig og mange ganger ;)

Stor klem til dere begge

Jeg er en ordentlig pyse når det kommer til å ringe har jeg skjønt.

Men tok tiden og det var mellom 6-10 minutter mellom alle kynnerne. De gav seg delvis med tid og styrke - men våknet av harde kynnere igjen opptil flere ganger før jeg stod opp nå.

Tar nok en telefon for å høre med føden. Og ikke himle med øynene da kjære mødre, fordi jeg er så treg :)

Skjønner godt hvordan du har det, var ganske rart å ringe da jeg måtte det i forrige uke også. Ble imidlertid rolig av å tenke på at jeg faktisk ringer for barna mine sin skyld, da var det liksom ikke gen klaging på en måte... Dessuten er de jo faktisk veldig opptatt av at tvillinggravide ringer med en gang det er noe, og det hjelper jo også! Håper alt er bra med deg og at du har vært inne til sjekk i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...