Gå til innhold

Jeg har slitt med kropp og mat i mange år.. Brukt vanndrivende og slanketabletter som egentliger på resept og lever tidvis kun på kaffe og røyk.. Utredning av lege men sa ikke noe om dette.. =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt 24 timers EKG pga pulsen min lå på 130 i hvilepuls konstant i mange dager.. Svetter lett og skjelver mye generelt.. Var nede hos fastlegen her om dagen og alle andre prøver også enkel EKG + blodsenking var normal.. Bare pulsen som raser + skjelvinger..

Jeg nevnte ikke noe om at jeg har tatt slanketabletter ( reductil) og tidligere vanndrivende.. Jeg regner med at pulsen min og blodtrykket vil normalisere seg innen 24 timer når jeg slutter på reductil??

Eller er det ikke alltid det gjør det og at man trenger videre behandling om man har tatt reductil i noen uker uten kyndig legehjelp??

Jeg er 170 høy og veier 58 så skal jo egentlig ikke ha det..

Jeg fikk noen tabletter av legen som jeg skulle ta om morgenen hvis pulsen lå på over 120 .. Men vet ikke om jeg behøver det siden jeg nå har sluttet og da reductil..

Noen med råd til meg??

Fortsetter under...

Skrevet

Kutter også kraftig ned på kaffe pga pulsen for og se om det hjelper...

jeg spiser mat altså.., ikke missforstå meg.. Men kan ofte gå frem til 19.00 om kvelden før jeg spiser noe ..

Skrevet

Gidder du gå til legen, når du vet årsaken og at det er du som gjør at du har det sånn? Alle prøvene og legen som "klør seg i hodet", uten at du sier hva det er du gjør..... Hva tror du legen kan gjøre? Og hvordan skal han kunne vite at den medisinen du har fått med han, kan være farlig å ta med Reductil? Tenk om den er det. Du kan ikke vite det.

Den skjelvingen er kroppens måte å si fra på om at du MÅ ha mat.

Vanndrivende; vet du hva det gjør med kroppen utenom å trekke ut vann? Les litt om det før du tar det.

Du driver rovdrift på kroppen din, og du har spiseforstyrrelse. Det er dette du burde ta opp med legen din!

Regner med du har barn. Tenk på hvordan du mishandler deres mor!

Forstår at det med kropp ikke alltid er enkelt, og at psyken din ikke er bra, men det betyr ikke at det er riktig det du gjør. Du kan ikke bruke det som unskyldning.

Skrevet

Jeg bruker det ikke som noe unnskyldning.. Lurer bare enkelt på om stoffene i reductil som gjør at man får hurtigere puls og høyt blodtrykk vil avta etter ca 24 timer eller om det tar lengre tid før stoffene er ute av kroppen.

Jeg har ikke tatt tablettene jeg fikk av legen netopp fordi jeg er usikker på om jeg kan ta de når jeg fortsatt har rester av reductil i kroppen..

Men hvilepulsen min er lavere en 130 nå.. rett over 100 selv etter og ha vært oppe en stund.

Skrevet

Helt enig med anonym som svarte deg... Du MÅ gå til legen og fortelle ham hva du eeeegentlig har holdt på med for at han skal kunne gi deg korrekt diagnose og behandling.. Det er nok ingen her som kan svare deg på dette - og om de gjør det så har de ikke peiling!!! Du har rotet til kroppen din ved å ta reductil og vanndrivende som du absolutt IKKE burde tatt, og det er KUN legen som kan hjelpe deg til å få ting på rett kjøl nå.. Få deg en time hos legen på mandag og fortell ham hvordan ståa er - du skal se at han nok er forståelsesfull og kan hjelpe deg om du gir ham sjansen... Vent med å ta tablettene til du har vært hos ham, evt ta kontakt med legevakten i helgen om pulsen din går høyt igjen... Det er en grunn til at medisiner som reductil og vanndrivende KUN skal taes i samråd med lege og når du i tillegg ikke spiser før langt på dag sier det seg selv at du kan ha gjort ubotelig skade på kroppen din.. Du trenger hjelp kjære deg!!!! Hjelp til å få normal hvilepuls, og ikke minst hjelp til å takle kroppen din og behovet ditt for å ta slik medisiner.. Fortsetter du med dette kan det ende tragisk - og det er IKKE en overdrivelse.. (Er spl og jobber i helsevesenet) Lykke til og stor klem til deg - dette klarer du!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg skjønner hva dere mener .., men jeg er ikke helt der enda at jeg tror eller ønsker og få hjelp for dette.. Føler selv at jeg til en viss grad har kontroll.. Og si ifra er ihvertfall ikke et emne akkurat nå.

Jeg har nå ihvertfall tatt ut resepten..

Annonse

Skrevet

La meg gjette: du kommer til å få haugevis med svar, hvor personer prøver å få deg til å forstå at det du driver med er helt sykt, og du trenger hjelp og råd av en lege, evt. psykolog. Og du kommer til å blånekte, og hevde at du har "full kontroll"... Herregud! Får inderlig håpe at du kommer til fornuft eller at du har en venn eller venninne som kan hjelpe deg.

Skrevet

Du har helt sikkert rett.., men innimellom de inleggene hvor de sier jeg er syk håper jeg det er noen som gidder og svare på det jeg egentlig spør om..

Altså hvor lenge etter siste tatt reductil stoffene sitter i kroppen og hvor lenge etterpå man kan forvente at blodtrykk samt puls skal komme til normalt nivå..

Skrevet

Hvis det bare er det du lurer på, kan du sikkert få svar på dette ved å ringe legevakta eller kanskje ved å gå inn på felleskatalogen.no. Siden du også kommer med litt "tilleggsinformasjon" er det kanskje ting utover dette du lurer på?

Skrevet

Det er ikke noe mere en det jeg lurer på.., dette er en liten bygd og ringer jeg til legen for og høre så vet de hvem jeg er med engang pga sikkert ikke så mange de siste dagene som har vært hos legevakten for ekg..

Og jeg ser ikke noe info ang. hvor lenge stoffene er inne i kroppen på felleskatalogen..

Skrevet

Du lever på kaffe og røyk, noe som også hemmer opptaket av serotonin, samme som reductil kan gjøre. Reductil skal ikke brukes av mennesker med så høy hvilepuls som du har.

Halveringstiden er 14-16timer.

Symptomene bør være borte etter 24-40 timer

Hilsen farmasøyt uten pekefinger.

Skrevet

Kan det da være noe annet en reductil som faktisk ligger bak den høye pulsen da..

Har slitt endel med rask hvilepuls før jeg startet på reductil..48 timer siden sist intatt reductil nå og hvilepuls på ca 110..

Skrevet

Jeg får høy puls hvis: jeg har fått for lite søvn, har fått for lite mat, har fått for lite vann, har fått i meg for mye koffein/nikotin... Du kan kanskje krysse av på et par av tingene her? Det er IKKE bra!

Annonse

Skrevet

Ja, selvsagt, du drikker og røyker for mye. Røyking fører til høy puls og det gjør kaffe også siden kaffe tørker ut kroppen og senker serotonin.

Prøv å få i deg noe sunn og næringsrik mat en dag så går det over. Kroppen din er sliten og det er sånn den reagerer.

Spør meg om det er noe mer

Hilsen farmasøyten.

Skrevet

kan jeg ta pranolol 48 timer etter siste intatt reductil ??

Skrevet

Ja, det kan du, men helst etter samtale med lege. Forsiktighet bes utvises. Pranolol er en veldig mild betablokker så det skal gå fint etter 48 timer. De kan brukes sammen.

Farmasøyten.

Skrevet

Jeg har fått pranolol av legen.. Ta en når hvilepulsen overstiger 100..

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Har desverre ikke noen råd til deg. Men jeg håper du finner ut av det:) Jeg har kjempehøy hvilepuls, uten noen spesiell grunn. Ikke noen grunn noen leger har kunnet forklare meg vaffal.

Syntes det er så innmari dumt når folk svarer på slik negativ måte, helt ute av stand til å prøve og hjelpe eller komme med litt oppmuntrene ord. De gidder kanskje ikke å prøve å forstå spørsmålet eller meningen med innlegget engang. Bare buser ut med irritasjonen sin uten å tenke to ganger. Blir litt oppgitt jeg da....puh:)

Skrevet

Det går veldig bra.. jeg forventet disse svarene.., men bare håpet et sted på veien at noen ville komme med konkret svar.. =)

Jeg valgte og fortelle alt her hvor jeg kunne være anonym , siden jeg ikke turde/kunne være ærlig med legen..

Skrevet

Du sier jo også at du har gått på vanndrivende - de kan gi elektrolyttforstyrrelser som igjen kan gi problemer med hjerterytmen.. Synes fortsatt at du burde ta kontakt med lege, du trenger åpnbart hjelp......

Skrevet

Råd? Her har du noen:

1. Slutt å ta livet av deg selv. Det gjør du enkelt ved å leve sunnere. Spis sunt, kutt ut farlige medisiner og mosjoner. Om du tør tar du også dette opp med legen, men ikke fordi han skal hjelpe deg å bli frisk, men fordi han skal sjekke om du er i livsfare (noe du muligens er) og trenger medisinsk tilsyn en periode.

2. Fix psyken din. Du er psykisk syk, og må ta deg et hardt tak i nakken og fixe det. Det er som med alkoholikere og andre avhengige, du må gjennom alle de samme trinnene, og du må gjøre det selv. Om du trenger hjelp til å sortere tankene kan du gå til psykolog eller psykiatrisk sykepleier (du kan få time uten å gå til legen først, ring kommunen og spør etter time - du trenger ikke oppgi grunn). Det du muligens ikke forstår ennå er at de ikke kan gjøre deg frisk, de kan bare få deg til å fokusere på de rette tingene. Som for alkisen må du selv gjøre alt arbeidet, og det er like hardt.

Altså - på den ene siden kan du fortsette å ta livet av deg som du holder på nå, eller du kan ta deg sammen og gjøre jobben som må til for å få deg på rett kjøl. Det er ditt valg. Du velger sikkert rettt.

PS. Ikke tro at noen bryr seg om å hjelpe deg. Du kan få hjelp, men ingen kommer til å bry seg om deg. Du er bare en jobb for dem. Den eneste som bryr seg er deg selv.

Skrevet

Jeg ville egentlig bare si at jeg ønsker deg lykke til. Jeg vet hvordan det er å slite med spiseforstyrrelser.

Ville også bare si at du er jo ikke nødt å ringe legevakta i ditt distrikt. www.telefonkatalogen.no kan gi deg telefonnr til en legevakt i feks.. bergen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...