Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt mye smerter de siste ukene (34 uker på veg) og fått beskjed av legen om å kun gå hvis det er absolutt nødvendig. Har nå begynt å tenke på fødselen i forhold til bekkenløsningen. Er det da så mye endorfiner i omløp at dette ikke gjør noe fra eller til, eller gjør det fødselen mye tøffere? Hadde litt bekkenløsning forrige svangerskap også, men ikke som nå. Den gangen ga det ikke noen ekstra problemer under fødselen. Var veldig godt å kunne være litt i bevegelse forrige gang, og ser for meg at det blir fryktelig slitsomt å bare måtte ligge gjennom hele fødselen. Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137637223-bekkenl%C3%B8sning-og-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

på slutten av forrige svangerskap (siste 2-3 mnd) brukte jeg krykker, med andre ord gikk jeg minst mulig. var veldig spent på fødselen pga dette, men det gikk over all forventning (om man kan bruke det uttrykket i den sammenheng..). jeg ble anbefalt å ligge på siden på slutten når ungen skulle ut. det gjorde jeg, med ene foten i en benholder. dette funka bra for meg. ellers var jeg en del i senga under fødselen, men hadde da en sacco som jeg hang over på en måte. brukte også å henge litt over en prekestol, men det ble fort tungt for meg. dette var min første fødsel, så jeg hadde ingenting å sammenligne med, men det var absolutt overkommelig (selvsagt dritvondt og alt det der som fødsler er, men i forhold til bekkenløsninga altså). nå har jeg to mnd igjen av dette svangerskapet og er veldig spent på om det blir like "greit" denne gangen - her er det mye sofa om dagen desverre.

lykke til uansett - det går nok bedre enn du frykter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...