Gå til innhold

Aleksander, Eline og........jentenavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bl.a. snakket om Julie, Ida(muligens med et mellomnavn i tillegg), Julianne, Juni, Marte, Nora, Birgitte, Anniken og Mari. Hva synes dere, og kom gjerne med forslag til andre navn. Har dere tips til mellomnavn hvis vi velger Ida?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange fine navn her, altså!

Julie - liker veldig godt

Ida -liker veldig godt

Julianne - ikke såå glad i

Juni - liker ikke

Marte - liker veldig godt

Nora - liker veldig godt

Birgitte - koselig

Anniken - veldig koselig

Mari - liker veldig godt

Jeg ville gått for et av de navnene jeg har skrevet "liker veldig godt" ved!

Mellomnavn til Ida:

Ida Sofie

Ida Marie

Ida Helene

Ida Malene

Ida Elisabeth

Ida Johanne

Ida Therese

Ida Kristine

Ida Martine

Skrevet

Foreslår Sofia..

av dine navn synes jeg Nora, Anniken, Mari, Ida og Julie er fine..

Birgitte klarer jeg ikke!

Skrevet

Jeg ville valgt Julie, eventuelt Ida, Nora eller Anniken. De andre navna er også greie. Syns egentlig ikke Ida trenger et mellomnavn, men Marie, Sofie, Louise og Leana fungerer veldig bra.

Skrevet

Takk for gode innspill. De skal vi ta med oss når vi tenker videre.

Skrevet

Da jeg så overskrifta tenkte jeg med en gang på Maria! Synes det passer godt inn her :-) Julie passer også kjempegodt! Samme med Ida, er enig i at det kansje trenger et mellomnavn. Hva med Ida Maria eller Ida Julie/Julianne?

Skrevet

Det er jeg som har lagt inn hovedinnlegget og jeg har et spørsmål til. Jeg er nok mest begeistret for Julie, men mannen min er ikke helt sikker. Ida er et navn vi begge liker. Hadde Julie passet som mellomnavn etter Ida kunne det vært aktuelt, men jeg synes ikke de klinger godt sammen. Hva synes dere, og hva med f.eks. Ida Julianne i stedet? Selv synes jeg også Ida Johanne er et veldig fint forslag, men det navnet er allerede brukt av bekjente.

Skrevet

Kjenner en nydelig jente som heter Ida Marie. Ellers så er Ida Sofie søtt også.

Ida Julianne blir litt tungt å si.

Julie og Juni er fine navn. Har også gode assosiasjoner til Juni Malene.

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal være helt ærlig med deg og gi deg min mening. Jeg synes Ida er det kjedeligste navnet som finnes. Det er mange av dem, det er populært - rett og slett kjedelig.. Aleksander og Eline er heller ikke veldig sjeldne navn, men de er på langt nær brukt så mye som Ida. Ikke for å være slem eller noe, men dette er noe jeg ville tatt i betraktning..

Aleksander, Eline og Anniken synes jeg er flott. Anniken er nydelig, og det er et navn som er stødig men allikevel vakkert. Om ikke det er aktuelt, ville jeg valgt Julianne, Julie er veldig mye brukt..

Hvis dere velger Ida ville jeg styrt unna "klisjèene" som Ida Marie.. Da ville jeg kanskje valgt:

Ida Emilie

Ida Josefine

Ida Margrete

Ida Adele

Ida Helene

Ida Louise

Ville heller ikke hatt dobbeltnavn på Ida om dere ikke har det på de eldre...

Skrevet

Jeg er enig med Miss Beauty - styr unna overpopulære Ida, og i alle fall klisjéen Ida Marie! Likte Julie best av deres forslag. Men - både Aleksander og Eline er jo greske navn - hvorfor ikke finne et gresk et til sistemann også? Hva med:

Aleksander, Eline og Andrea

Aleksander, Eline og Agnes

Aleksander, Eline og Camilla

Aleksander, Eline og Helene/a

Aleksander, Eline og Telma

Aleksander, Eline og Theresa

Aleksander, Eline og Katarina

Skrevet

Jeg ville gått for Birgitte, det er også internasjonalt, kan "forstås" på både fransk, tysk og engelsk. Et herlig navn som ikke "alle" heter nå!

Skrevet

Julie var det første som slo meg, før jeg åpna innlegget ditt! Bare med å se tittlen og de to navna!!! Julie er kjempefint da!

Synes dere skal gå for det!

Skrevet

Julie er nydelig, det skal vår hete. Julie Isabel eller Julie Martine

Ellers er Ida Elisabeth eller Julie Elisabeth fine kombinasjoner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...