Gjest Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 hei jeg er helt ny her, men har holdt på med ivf lenge allerede. Ble gravid på første forsøk, men mistet ca 2,5 uke etter innsetting. På 2. forsøk hadde jeg ingen egg å ta ut, selv om det var flere folikkler. Nå er vi i gang med 3. forsøk og jeg testet positivt for noen dager siden, men er begynt å blø så pass kraftig at jeg regner med jeg er i ferd med å oppleve enda en SA. Er det noen der ute som kan fortelle meg om det er noe jeg/vi kan gjøre for å hindre at dette gjentar seg? Er 40 år og har det travelt...
kirsty*2barnsmamma Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Dette var trist å høre! Sender deg en stor trøsteklem!!! Når det gjelder råd så ligger der en del ute på internett, og inne på habituell abort forumet her inne. Skal du søke på nettet anbefaler jeg deg å lese på de forskjellige habituell abort trådene på forumer som ønskebarn, snart gravid... ja og her. Selv er jeg igang med IVF nå etter 3 aborter, og jeg skal ta crinone og albyl-e for å prøve å forhindre SA, samt være sykmeldt. Metformin er en medisin som kan forebygge abort og er ofte omtalt som en mirakel medisin (jeg tålte den desverre ikke...). Detb er fordi at insulin resistente, og de med pco/pcos har 40% større sjangse for å miste, mens i studien der de tok metformin var risikoen bare nede i 12%, så det hjelper i mange tilfeller. Noen klinikker gir kortison etter innsett (predninsolon) for å forhindre at kroppen støter fra seg embryo. Jeg satser også på å klare det tilslutt med lavkarbo kosthold (atkins dietten, siden jeg ikke kan ta metformin), og mange bruker den homeopatiske medisinen berberis fructus comp D4 (fosterklister). I Amerika blir mange behandlet med antibiotika for å passe på at de ikke har infeksjoner som ikke viser på tester men som kan hindre SA... Som du skjønner så er der mange ting man kan ta og gjøre, men om de funker er noe annet. Så lenge man ikke vet hvorfor man mister blir det eneste man kan gjøre å prøve det som magefølelsen sier er riktig... Jeg ville ha tatt dette opp med en som er ekspert på fertilitet (helst noen med kunnskap om SA) og finne ut sammen med den legen hva som er best å prøve for deg. Her er en link til ønskebarn sitt forum for de som har mistet. Under tråden Lykkestafette kan du lese hvilke "oppskrifter" som de som har endelig klart det tror funket for dem. http://www.onskebarn.no/forum/forumdisplay.php?f=173 Du finner også habituell abort forumet her inne ved å trykke på debatter (ligger ikke på listen til venstre enda...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå