Gå til innhold

39+5 Skjer det noe nå..? 4 dager til termin...

Anbefalte innlegg

Våknet tiiidlig i morgest...

Fra kl.0400 til kl.0500 hadde jeg hatt 5-6 VONDE sammentrekninger. Måtte nesten "puste" meg gjennom de. De kom med ca.10 min. mellomrom. Gikk på do, og det var litt slimete blod på papiret og i do... Slimproppen... :)

Nå har jeg hatt 3 stk etter hverandre med bare 5 min. mellomrom...

Har ringt føden og sagt hva som skjer. Hadde en kjemperask fødsel sist, så har fått beskjed om å ta kontakt med en gang jeg merker noe. Hun sa jeg måtte føle litt på det selv, men at jeg var hjertlig velkommen! Får vente litt å se.............

Fortsetter under...

Annonse

Det skjedde noe ja! :):):)

Riene holdt på til rundt 07, så dabbet de av. Ventet til klokka ble 12, og dro på føden for en liten sjekk... Kjempemoden, og 5 CM ÅPNING! JM sa jeg fikk bestemme selv om jeg ville bli igjen, eller komme tilbake. Jeg tok meg en tur til byen, og var tilbake igjen rundt 15. Ble satt til registerering. 1 time.

Hadde bare 3-4 rier på den timen, så de satt meg på minste drypp. Så ingen grunn til å utsette det hele... Dryppet fungerte bare delvis. Fikk mer rier, men de var veldig svak. Kl.18 satte de opp dryppet til max(?), og da ble det skikkelige rier! 1815 skulle JM sjekke åpningen, og da sa hun bare: " Vet du, du skal bare begynne å presse nå, for nå vil babyen ut!"

Presset i 22 minutter, og ut kom ei nyyydelig lita jente!!! :) Helt perfekt! :) 3690 gram, 50 cm lang og 33 cm rundt hodet.

Eneste komplikasjoner var at morkaken ikke ville ut. De prøvde varmepute, akkupunktur, amming, og alt annet, men den gang ei. Etter nesten 2 timer, ble jeg lagt i narkose, og de gikk inn å hentet den. Det hele var over på under en time! Sambo og lillesøster kom inn på overvåkningen, og alt var bare velstand!

Dagen etter kom sambo tilbake med storesøster, og vi var en komplett familie på 4! :)

I dag kom vi hjem, og jeg er lykkeligere enn jeg noen gang har vært!

Lykke til alle sammen!!!!!!!!!!

Gled dere!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...